Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu na biegu jałowym czuć w moim bmw telepanie silnika. Objawia się to w taki sposób że "trzęsie" raz lekko raz mocniej. "Czuć to najlepiej na tyłku - trzęsie siedzeniami na boki :mad2: "

Dzisiaj podpiąłem się kablem odpaliłem inpe i sprawdziłem jak działają wtryski. (test robiony na "zimnym" silniku po ~5 min od uruchomienia")

zamieszczam zdjęcia:

http://i.imgur.com/7V0iYjG.png

http://i.imgur.com/IRkA9p7.png

 

Jak widać coś nie tak jest nie tak z Cylindrem 2 i z 1 chyba tez jest nie zaciekawie

 

W odczycie błędów wygląda to tak: (cylinder 2 i 3 :?: :?: )

 

http://i.imgur.com/lRC7BZL.png

http://i.imgur.com/z9aXzmL.png

http://i.imgur.com/dDdM4Mb.png

http://i.imgur.com/L3EPWAg.png

http://i.imgur.com/5fLKE4m.png

 

Czy to coś poważnego, czy czeka mnie wymiana/regeneracja wtrysków? Jak to naprawić ? co robić ?

Opublikowano
Kolego, pierwsze pytanie czy masz klapki w kolektorze? Drugie auto ma moc? Trzy błędy świec żarowych ale one nie wpływają na pracę silnika a drugi wtrysk leje aż miło, na pewno do roboty a reszta do sprawdzenia, ostatni błąd dotyczy zbyt dużych korekcji i dlatego auto pracuje nierównomiernie :( Wtryski do wyciągnięcia i sprawdzenia u pompkarza i dopiero wtedy będziesz wiedział jak wyglądają twoje wtryski ja bym zregenerował komplet i spokój.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
1 i 2, oraz 3 już się kończy, zregeneruj wszystkie i będzie spokój.

 

 

kończy :) ? a skąd wiesz że sie "konczy" ? wg tych wykresów coś nie tak jest z 1 i 2

Opublikowano
ok czyli wychodzi na to że 4 wtryski do regeneracji. Teraz druga kwestia, jak sprawdzić napięcia na swiecach żarowych ? bo albo czeka mnie wymiana 4 świec albo wymiana sterownika, jak to dobrze zdiagnozowac ? Jak wybrać "odpowiednią" firmę do regeneracji wtrysków ? naczytałem się że jest pełno pseudo fachowców od wtrysków którzy mogę nic nie pomóc. U mnie w mieście znalazłem coś takiego http://www.wtryskiwacze.bialystok.pl/, czy lepiej gdzieś wysłać wtryski w Polske ?
Opublikowano
Koledzy jak zauwazyluscie 2jka jest 5 na plusie czyli ujmuje paliwa tym co mają na minusie. I nie koniecznie musi byc do wymiany. U mnie jest podobnie korekcje sa lepsze ale ten co ma najwyzsza wsrtosc i jest w plusie na tescie przelewowym podaje najmniej paliwa czyli jest s najlepszej kondycji.
Opublikowano
Kolego, pierwsze pytanie czy masz klapki w kolektorze? Drugie auto ma moc? Trzy błędy świec żarowych ale one nie wpływają na pracę silnika a drugi wtrysk leje aż miło, na pewno do roboty a reszta do sprawdzenia, ostatni błąd dotyczy zbyt dużych korekcji i dlatego auto pracuje nierównomiernie :( Wtryski do wyciągnięcia i sprawdzenia u pompkarza i dopiero wtedy będziesz wiedział jak wyglądają twoje wtryski ja bym zregenerował komplet i spokój.

 

 

Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ? Wtryski niedługo wyjmyję i wiozę/wysyłam do regeneracji, co do "korekcji" to nie bardzo wiem o co chodzi, i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Opublikowano
Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ?

chodzi o to, że jedynie kolega czerwony330d wie, że podniesione korekcje nie koniecznie zależą od padających wtrysków, ale także od kondycji poszczególnych cylindrów.

Jeżeli któraś z klapek się urwała to mogła narobić syfu w silniku i stąd może się brać niedomaganie - w tym przypadku duża korekcja wtrysku. Oczywiście padnięte wtryski są bardzo prawdopodobne, ale zanim je wyślesz do regeneracji to podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i dobrze to zdiagnozuj (może sprawdzić kompresję np.).

 

i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Rezystancję świec możesz sprawdzić na świecach ale do tego musisz ściągnąć kolektor (mógłbyś przy okazji ocenić stan klapek w kolektorze). Ogólnie pewnie się i tak nie obejdzie bez wymiany świec + sterownik - bolączka tego modelu (a i tak jak to później działa to jakaś loteria lub czarna magia ;))

Opublikowano
Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ?

chodzi o to, że jedynie kolega czerwony330d wie, że podniesione korekcje nie koniecznie zależą od padających wtrysków, ale także od kondycji poszczególnych cylindrów.

Jeżeli któraś z klapek się urwała to mogła narobić syfu w silniku i stąd może się brać niedomaganie - w tym przypadku duża korekcja wtrysku. Oczywiście padnięte wtryski są bardzo prawdopodobne, ale zanim je wyślesz do regeneracji to podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i dobrze to zdiagnozuj (może sprawdzić kompresję np.).

 

i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Rezystancję świec możesz sprawdzić na świecach ale do tego musisz ściągnąć kolektor (mógłbyś przy okazji ocenić stan klapek w kolektorze). Ogólnie pewnie się i tak nie obejdzie bez wymiany świec + sterownik - bolączka tego modelu (a i tak jak to później działa to jakaś loteria lub czarna magia ;))

Tak właśnie o to chodzi że jak klapka poleciała to mogła narobić syfu pytam bo miałem kiedys klienta który miał podobne korekcje i po zdjęciu kolektora jednej klapki brakowało i uwaliła końcówke i wtrysk lał ale w jego przypadku auto kopciło niemiłosiernie i było osłabione, co do swiec sterownik masz dobry bo jakby był uwalony ty by Ci wywalało błąd 4 swiec a ty masz tylko trzy uwalone, kup cztery świece wymień a sterownik zostaw w spokoju przy okazji sprawdzisz sobie klapki ale mysle że jednak są na miejscu :) :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

czyli podsumowując

1. Regeneracja 4 wtrysków KONIECZNIE? czy tylko 1i2 ? [4x150zł]

2. Kupno 4 nowych świec żarowych - jakich najlepiej ? Boscha czy Beru ? [4x~50zł]

3. Sprawdzenie klapek, ale wydaje mi sie że są wszystkie na miejscu bo jak opisujesz "kopciło niemiłosiernie i było bardzo osłabione" u mnie tego nie ma

Coś jeszcze ?

 

w 1k się zmieszcze, wiec jest w miare OK :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pierwszy montaż szły Beru, ale mogą też być Bosch lub NGK.

 

Regeneracja 4 x 150zł? hmmmm Za samo sprawdzenie wtryskiwaczy dasz ok 200zł. Może też być problem z ich wyjęciem - i tu następne koszta...

 

W 1 tyś zł to się zmieścisz, jeśli sam wykonasz całą robotę i kupisz ewentualnie używane wtryskiwacze.

Same świece to ok 200zł

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
za 150zł to chyba tylko wymiana końcówki, bo jak kompletna z testem na eps 708 i technologią regeneracji boscha a także nadaniem kodu IMA to daj mi adres i numer tego zakładu :)
Opublikowano

Sprawdzenie wtryskiwacza ( 1 szt. ) 37,-

Naprawa wtryskiwacza ( 1 szt. ) w zależności od wielkości uszkodzenia 250-650,-

 

jak już zrobie dam znać jakie ceny co i jak

 

:8)

Opublikowano
Pamiętaj tylko aby nie dać sobie wmówić że nadanie nowych kodów nie jest potrzebne. I że nie wpływa to na prace wtryskiwacza jak i silnika.
Opublikowano
nadanie nowych kodów jest potrzebne chyba przy wymianie na "inne" nowe/używane wtryskiwacze, jeżeli "zregeneruje" te same co mam, to też są potrzebne nowe kody :> ?
Opublikowano
Niby czemu, przecież kod ima to nic innego jak zapisane charakterystyka danego wtryskiwacza czyli dawkowanie w określonych warunkach. A więc po ingerencji w taki wtryskiwacz nie będzie już miał tych samych parametrów co "przed" Ale zrobisz jak uważasz. Daj znać jakie efekty przyniosła regeneracja
Opublikowano

wtrysków nie powkładam w odwrotnej kolejności bo mam zapisane co gdzie który był tak apropo :)

 

Dzisiaj byłem na teście wtrysków na stole probierczym (BOSCH EPS 200) wszystkie wtryski są OK (wyniki pozytywne), żadnego nie trzeba naprawiać/regenerować

także nie wiem dlaczego inpa tak pokazuje, oczywiście podczas testu wtryski zostały ładnie przeczyszczone wiec może jak teraz je założe wszystko będzie ładnie chodziło, dam znać

zapłaciłem 37zł/za sztuke

 

wyniki:

http://s24.postimg.org/qwewhow83/IMG_0259.jpg

http://s24.postimg.org/ljq23k8bo/IMG_0260.jpg

 

kupiłem dodatkowo komplet nowych świec żarowowych BERU

 

Klapki na kolektorzę są, kolektor poczyszczony "na błysk"

Dzisiaj składam, podepnę się inpą i sprawdze co i jak

Opublikowano

Wtryski zamontowałem, świece wymieniłem na nowe BERU, kolektor ładnie wyczyszczony, EGR równiez, o to wyniki INPY, ogólnie jestem zadowolony:

 

1,2,4 jest "salonowo" 3 mieści się w normie, chociaż wolałbym żeby lepiej to wyglądało, i nie mam zielonego pojęcia dlaczego teraz 3 tak wygląda, nie jest to źle, ale wiadomo, że wolałbym żeby było lepiej

Temperatura silnika podczas pomiarów 83-85 stopni

Juz nie trzęsie silnikiem/siedzeniami (oby tak zostało :D )

 

http://s22.postimg.org/o0levzqs0/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/6kr8uartc/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/yywoe6fdc/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/yywoe6fdc/image.jpg/

 

http://s22.postimg.org/svf3u9p3k/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/5q9am09cg/7_na_ciep_ym.jpg

 

http://s22.postimg.org/he3cgjyhc/na_ciep_ym2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.