Skocz do zawartości

Kontrolki inspekcji, ciekawostka a jednocześnie pytanie


kalmi

Rekomendowane odpowiedzi

ale nie masz OBC :)

chodzi mi tylko o to czy te dwie rzeczy sie nie wykluczają (OBC i CC)

bo chyba nie widziałem E28 które ma jedno i drugie

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli OBC to komputerek montowany w miejsce zegarka a CC to check control to moim zdaniem jedno nie wyklucza drugiego bo z tego co wiem to OBC nie ma funkcji wyszukiwania usterek w samochodzie tylko roznego rodzaju dane dotyczace spalania itp.. wiec niby czemu jedno mialo by wykluczac drugie??

 

Tak na marginesie miec jedno z dwoch to juz marzenie :roll:

 

CC moge tanio kupic ale szkoda mi kasy na inwestycje w podlaczenie tego wszystkiego do auta.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. to sorry za laickie pytanie ale jak sie nie ma to sie nie wie :)

co monitoruje CC, mógłby ktoś opisac jego funkcje?

 

W zamian poniżej opis OBC (przyciski od lewej do prawej zaczynając od góry, opisze po angielsku bo niemiecki u mnie lipny)

 

TIME-DATE - godzina i data (przełączane za kazdym naciśnięciem)

AVG MPH/KMH - średnia prędkość pobierana z ostatnich 100km

L MPH/km/h - możliwośc ustawienia prędkości po przekroczeniu której informacje jest w postaci gongu (taki selfcontrol :) )

AVG MPG/L/100 - średnie zuzycie paliwa w litrach na 100km pobierana z ostatnich 100 km

RANGE - zasięg na paliwie pozostałym w zbiorniku wyliczny po przeliczeniu aktualnego średniego zużycia paliwa.

TIMER - Stoper, np do mierzenia czasu przejazdu

TEMP - temperatura na zewnątrz (w momencie przekręcenia kluczyka o ile temperatura wynosi 0*C i poniżej rozlega się ostrzegawczy gong i mruga temperatura, również podczas jazdy jezeli temperatura spadnie poniżej 0 jest informacja dźwiękowa)

CODE - możliwość wprowadzenia 4 cyfrowego kodu który uniemożliwi następne uruchomienie samochodu bez jego wcześniejszego wprowadzenia, jest to opcja jednorazowa i działa do momentu prawidłowego wprowadzenia i uruchomienia pojazdu, potem zostaje wyłączona i trzeba ją ustawić ponownie), błędne wprowadzenie kodu lub jego nie wprowadzenie uniemożliwia odpalenie auta, rozrusznik kręci ale auto nie zapali, po 10 sekundach prób zapalenia z błednym kodem lub w przypadku braku jego podania auto uruchamia alarm i rygluje drzwi

SET-RES - słuzy do resetowania wartości AVG MPH/KMH , AVG MPG/L/100 i L MPH/km/h oraz do zatwierdzenia ustawień TIME - DATE, CODE i L MPH/km/h

 

Może jeszcze pare ciekawostek:

 

Można zmienić wartość RANGE alby pokazywała nie liczbe km do przejechania na paliwie w zbiorniku tylko dokładną liczbę litrów które zostały, należy nacisnąć RANGE i potem równocześnie 1000 i 1

z mojego doświadczenia wynika ze ta wartośc dla litrów ma +-2L tolerancji wiec lepiej nie jezdzić do momentu kiedy bedzie 1l na blacie :)

 

Naciśnięcie równocześnie 100 i 1 powoduje wyswietlenie wersji OBC

 

Można również zmienić system metryczny podawanych informacji.. w tym celu nalezy nacisnąć AVG MPG i wcisnąć długopisem taki mały punkcik na dole po lewej normalnie służący do ustawiania daty i czasu

Do wybory sa 3

metryczny (czyli nasz, litry i kilometry) oznaczony na wyswietlaczu jako --L:00

US - (ameryka) galony i mile oznaczony jako --MPG

GB (anglia) równiez galony i mile z tym ze oni mają wiekszy galon niz amerykanie :) i oznaczony jako --M/G

 

aha.. aby sprawdzić wartości na tym komputerze można również posłużyć się manetką od swiateł drogowych (kierunkowskazów) wciskając ją, wówczas informacje podawane są w takiej kolejności jak opisałem

(to taka informacja dla kogoś kto chciałby zainstalować OBC na własną rękę)

Edytowane przez kalmi

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi tylko o to czy te dwie rzeczy sie nie wykluczają (OBC i CC) bo chyba nie widziałem E28 które ma jedno i drugie

 

W E24 jest CC i OBC.

I nie gryzą się :mrgreen: :wink:

Więc może kiedyś trafisz na E28, które ma oba :8) :8)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi tylko o to czy te dwie rzeczy sie nie wykluczają (OBC i CC) bo chyba nie widziałem E28 które ma jedno i drugie

 

W E24 jest CC i OBC.

I nie gryzą się :mrgreen: :wink:

Więc może kiedyś trafisz na E28, które ma oba :8) :8)

 

Wlasnie tak, jedno nie ma nic do drugiego

 

OBC to komputer pokladowy, podaje temperature, czas, srednie spalania predkosci, ile jeszcze na benzynie itd.... generalnie ROBI STATYSTYKI EKSPLOATACYJNE

CC kontroluje natomist stany plynow oleju orasz wody w chlodnicy, cisnienie w ukladach, hamulcowym, wspomagania, oraz oswietlenia samochodu. Jesli spali sie ktoras zarowka lub stan oleju przekroczy 1/4 poziomu zaczyna wtedy mrugac w.w. zolta kontrolka a na CC wyswietla sie szczegolowo ktory to blad.

 

E24 CS/1 ma CC w standarcie i OBC w 90% modeli, roznica jest tylko taka ze CC nie jest na suficie tylko z lewej strony przy kierownicy.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde.. fajny i przydatny bajer... Szkoda że go brak :(

dzięki za odpowiedzi

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli faktycznie wlasnie wtedy zmieniono kontrolki to do ukladynki pasowowalo by zeby E30 przed face liftem (waska lampa) mialo 3 czerwone a (szeroka lampa) jedna :) i wtedy bedzie BINGO

 

To by się zgadzało z moimi obserwacjami. W 84 i 85 roczniku szóstek widziałem 3 czerwone. Natomiast na fotce pochodzącej z szóstki rocznik 88 (wersja na stany):

 

http://gotivo.com/insp.jpg

 

Jest jedna. A więc 87 rocznik wydaje się bardzo prawdopodobny dla zmiany koncepcji czerwonych lampek :D

 

:8)

 

Pozdrawiam

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, czarne chmury nad przepowiednią :)

a nie miałeś moze przekładanej tablicy zegarów?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wygra moja teoria ze to od 1986 zaszly zmiany w kontrolkach :) Jednak prosze o sprawdzenie tych zegarkow.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: Teoria wygrala !! jaka radosc :)

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak oto wspólnymi siłami dopisaliśmy nowy rozdział tajemniczej historii BMW :lol:

BMW 2800 csa 70 Nachtblau

BMW 628CSi 85 Karminrot

BMW 635CSiA 89 Shadowline Highline Motorsport

[ Currently: Motorsport na tapecie ]

[ WSZYSTKIE CZĘŚĆI DO E24 = tel 510635633 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E28 1987 - jedna czerwona dioda.

Jesli jestem juz pzy zegarach, to musze sie przyznac ze on wariuje. Czasami obrotomierz dziala czasami nie.....

Czyzby bateryjki???

dodam ze czesciej nie dziala niz dziala;/

Przy okazji lampki inspekcji wariuja na calego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bateryjki są tylko po to zeby podtrzymac pamięc dla inspekcji i kontrolek oil serwis

 

jeżeli obrotomierz wariuje to sprawdź kostki zegarów, moze gdzieś coś nie styka

 

co do diod to opisz dokładnie co sie dzieje

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z diodami dzieje sie naprawde roznie....

Czasami nie pala sie wcale, czasami pala sie podczas jazdy, jednoczesnie zielone i czerwona, migaja, robia dyskoteke na zegarach;]

jednoczesnie napis "oilservis" zapala sie i gasnie. Dziwne, kasowanie inspekcji nei pomaga, nie ma zadnego wplywu - bateryjki, rozumiem.

Ale na obrotoierzu mi zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo jak padły mi akumulatory podtrzymujące pamięć, musisz je po prostu wymienić

 

a co do obrotomierza to tak jak wcześniej pisałem, spróbuj najpierw sprawdzić kostki z tyłu tabliczy zegarów, czy dobrze są doćisnięte, jak to nie pomoże to sprawdź czy płytki w środku (zwłaszcza ta od obrotomierza nie ma zimnych lutów, oraz czy wszystkie połączenia (taśmy w srodku tablicy sa dobrze wsadzone)

 

jezeli i to nie pomoże to musisz się posuwać ze sprawdzaniem w kierunku czujnika obrotów, moze to on padł lub kabel jest gdzieś przełamany

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalmi jajednak i tak obstawie akumulatorki bo u mnie sprawa na poczatku wygladala tak samo tyle ze wszystko zaczelo sie od innej kolejnosci :)

 

1. predkosciomierz przestal dzialac i co jakis czas skakal

2. wskaznik temperatury przestal dzialac

3. nie pamietam co jeszcze

 

i sprawa wygladala tak jakby zapolowe licznika byl odpowiedzialny 1 akumulatorek a za druga polowe drugi bo po jakims czasie padla mi druga strona czyli obrotomierz i cala strona od strony obrotomierza.

 

Wszystko poki co czeka na moje zlitowanie i wymiane ale widac juz po nich ze ktos je kiedys wymienial. ozebranie i dojscie w brew pozorom jest banalne a najtrudniejsze co moze w tym byc to tylko wlutowanie ktore i tak jest proste i dobor akumulatorkow.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poki co czeka na moje zlitowanie i wymiane

 

Nie czaj się tylko wymieniaj, bo akumulatorki mają paskudną cechę. Zużyte czasem puszczają kwasssssss...... :shock: :worried:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje, fabrycznie zamontowane to Varta 400 i nie puściły wiec z tym to rzaczej nie problem

 

natomiast co do akumulatorów i działania tablicy zegarów, niemożliwe... to nie jest zależne, to tylko podtrzymanie pamięci, nic wiecej

 

ale jeżeli chicąłbyś bardziej konkretnego dowodu to powiem ze jak przelutowywałem aku u siebie to nie do końca dobrze zlutowałem jedno połącznie i mi sie odlutowało, byłem świeżo po wymianie oleju (wszystkie zielone), pojezdziłem troche po wertepach (nasze gdańskie niektóre drogi) i przy następnym uruchomieniu auta patrze a tu oilservice i 3 czerwone :) diody sie palą, wiec wiedziałem ze sie odlutowało, natomiast wszystko:obrotomierz, predkościomierz, temp, paliwo, kontrolki swiateł itd. działały prawidłowo...

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak pisał kalmi. Aku nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem prędkości, obrotomierzem, wskaźnikiem poziomu paliwa i wskaźnikem temp cieczy chłodzącej. Ja osobiście nie mam akumulatorków. Musiałej je wylutować bo się ulały. ż resztą pewnie jak kupowałem to już były zimne bo inspekcje nigdy mi nie działały. poza tym jak wylutowywałem aku to stwierdziłem że coś kiedyś było już tam robione (nie fabryczne luty). Tak więc jeżeli chciał bym żeby inspekcje mi działały to wymiana środkowego panela wchodzi w gre.

 

Co do warjującego prędkościomieża to najpierw poszukał bym przy moście. czy czasem wtyczka się nie wysuneła lekko lub nie skorodowała.

 

A jeśli chodzi o niedokładne wpięcie wtyczki z tyłu licznika to kiedyś nie wsunołej wtyczki do końca i wskażnik od paliwa pokazał mi że jest pełny zbiornik :wink:

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatorki maja wplyw na zegary ale posredni :D

 

najpierw dlugo nie dzialaja a pozniej jak juz wspomniano wczesniej wylewa sie kwas na plytke i zaczyna sie balagan, po kolej wszystko pada. A wymiana to godzinka nieskomplikowanej pracy.

 

Bateryjki podlaczone sa szeregowo, wiec mity w stylu ze jedna odpowiada za cos a druga za cos innego mozemy sobie podarowac, to zwykle podtrzymanie inspekcji i koniec magii.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz nie kumam moich zegarowbo wszystko padalo stronami i tak jakby w jakiejs kolejnosci. no nie wiem nie zamierzam sie klucic . wierze wam ale chce sie przekonac na wlasnej skorze bo cos mi to i tak tymi akumulatoprkami smierdzi bo wszystko gralo anagle dziwnie zaczelo siadac tak jak wzej napisalem stronami. mam juz metlik w glowie i bede musial to wszystko poukladac ale opcja z zasniedzieniem srednio mi pasuje bo objawy byly dziwne .

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.