Skocz do zawartości

[318 N42] problemy podczas hamowania. Serwo czy pompa vacum?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, szukam porady- być może ktoś miał taki sam problem, mianowicie:

podczas hamowania dzieje się tak, że w końcowej fazie pedał hamulca staje się twardy przez co hamowanie jest mniej skuteczne- tak jakby serwo przestało skutecznie działać. Moje pierwsze spostrzeżenie było takie że, serwo jest do wymiany, jednak w pierwszej fazie hamowania działa skutecznie. Spojrzałem na sprawę całościowo, za wytwarzanie podciśnienia odpowiada pompa vacum, być może ona nie wytrzymuje. przyznam się, że ostatnio czuć przepalony olej a silnik jest suchy więc może lecieć właśnie z niej, poniżej jest wydech więc by się zgadzało.

 

Panie i Panowie szukam porady czy zamówić serwo czy zacząć od wymiany oringów w pompie, liczę na uwagi doświadczonych tym problemem

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Chciałbym krótko podsumować, problem udało mi się rozwiązać, wyjęcie i uszczelnienie pompy nie pomogło, pozbyłem się jedynie problemu wycieku oleju- objawiał się tym, że raz na jakiś czas czułem spalony olej w kabinie. Źródłem problemu było servo które było nieszczelne. Po wymianie hamulce działają wzorowo, koszty:

-Zestaw oryginalnych uszczelek 80 pln ( robocizna 0, bo zająłem się tym sam)

- Servo używane 80 pln+ 170 pln wymiana

Pozdrawiam

Kamil

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podepne sie, mam problem tylko z lewym przednim hamulcem, otóż grzeje sie tarcza i felga i to znacząco wiec postanowilem kupic gumki i wymienilem wszystko specjalnym smarem a nadal nie odbija tloczek, inne kola kreca sie bez oporu. Uklad odpowietrzony, nawet kilka razy rozbieralem, skladalem ale ciagle to samo. Podczas jazdy gdy jest wzniesienie hamuje i powinien toczyc sie a trzyma to kolo, co ciekawe gdy nacisne jeszcze raz hamulec wtedy puszcza zasisk i toczy sie z gorki. Zalwazylem ze raz pedal jest miększy a nieraz twardawy ale niema zadnych problemow z hamowaniem. Dodam ze przewody gietki zamienialem i nic, może serwo? Silnik n46 e46
Opublikowano

jcvda nie sądzę aby servo/pompa hamulcowa miały wpływ na działanie tylko części układu. Zacznij od podstawowej spraw- wymiana płynu hamulcowego, sprawdź również sprawność tłoka czy chodzi lekko,upewnij się że nie ma problemu z drożnością przewodów hamulcowych.

pozdrawiam

Opublikowano
Gumki nowe ze sklepu dwa komplety, rozbieralem kilka razy i ciagle to samo. Przewody zamieniane i to samo. Tlok mozna palcami wciskac. Nic nie blokuje poprostu po nacisnieciu nie wraca calkowicie tloczek i to tez nie regula. Mechanik na urlopie i dlatego postanowilem napisac tutaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.