Skocz do zawartości

320ci SKRZEK ZGRZYT SKRZYNIA BIEGI


Michał zwany janem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów !

Jako je jest to mój pierwszy temat poruszany na forum liczę na wasza pomoc .

Niedawno kupiłem BMW e46 coupe 20ci . Byłem u pana Jarka z Krakowa ( poleconego na forum )

W celu badania tech. Autko ocenił na pozytywny egzemplarz wiec kupiłem . Właściciel mówił ze do zrobienia jest dwumas ale pan Jarek mowi ze za 40-60 tys dopiero. Natomiast chciałbym przejść do sedna :

Problem polega na zmianie biegów . Wszystko jest fajnie jak jeżdzę po mieście. Po zjeździe z autostrady kiedy jade nieprzerwanie na 5tym biegu i wracam do jazdy po mieście napotykam opór przy zmianie biegów . Tam jakby cis sie przestawia i biegi (123r ) wogle nie chcą wejść . Muszę pomagać obrotami zeby z trudem przy zgrzytach weszła 1 czy 2 . Pozatym : *Na jedynce z wciśniętym sprzęgłem lekko idzie do przodu

*na wyłączonym silniku biegi pracują poprawnie

* przy zmianie biegów słyszę dźwięk spod samochodu jakby cos ciężkiego sie tłuklo ( pewnie skrzynia)

*ciezko wchodzą biegi . Muszę przygazować zeby wskoczyły

. Co o tym sądzicie ?

Edytowane przez Michał zwany janem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie czasami ciężko wchodzi jedynka, ale wrzucę na luz i znowu przełączę na jedynkę to lepiej wchodzi, ale słychać zgrzyt ze skrzyni biegów, później już leciutko biegi się zmieniają. Pewnie u mnie za jakiś czas dwumasa do wymiany, chociaż nie jestem tego pewien na 100 %, może jak wymienię olej w skrzyni biegów to coś się zmieni na lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak rozbiórkę mam wieczorem . Zobaczymy w jakim to stanie wszystko. Mam info ( od dwóch mechaników ) ze moge dac tam jednomas. Koszt wymiany dwumasy+sprzeglo- około 2700. Zobaczę wieczorem na stan i napisze co i jak dla potomnych !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę w internecie poczytałem i problemem u mnie np. może być luz na dźwigni wybieraku. Wymienia się tuleje na nową i powinno pomóc.

Które z poniższych części wymienić na nowe 2,7,10,11?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzieki ! Słuchajcie ! Dzis musiałem pojechac autem na rechabilitacje bo spóźniłem sue na autobus !

Nabiałem jedynkę na wyłączonym, włączyłem silnik, wystartowałem, lekki (bardzo delikatny ) zgrzyt, ruszyłem, pojechałem kawałek, zmieniłem na dwójkę przy obrotach 3000, troche pod spodem szlyszalem tylko ze cos przewraca/tłucze. Przejechałem ok 30 metrów, zatrzymałem sie (skrzyżowanie). Tym razem jedynkę wbilem normalnie, wjechalem na skrzyżowanie - no i nie mogłem wbić dwójki ! Zjechalem na pobocze, wrzuciłem luz i wyłączyłem . Wrzuciłem wsteczny odpaliłem i ruszyłem. Wycofałam płynnie potem bez problemu wrzuciłem jedynkę pozniej dwojke i przejechałem przez miasto około 6 km. Używałem biegow 1.2.3.4. Dojechałem na rechabilitacje . zaparkowałem w niewłaściwym miejscu i Mój Rechabilitant poprosił mnie kluczyki zeby przepracować . Pierwszy raz jechał autem i powiedział ze wszystko elegancko !

Heh, moze to nie dwumas a poduszki pod skrzynia albo ten luz onktorym kolega mowi wyżej ?

Edytowane przez Michał zwany janem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę wymieniał w maju płyn hamulcowy w hamulcach i też w sprzęgle, dam znać czy u mnie się poprawiło. U mnie to baaaardzo rzadko się to zdarza, że jedynka słabo wchodzi, z innymi biegami nie ma problemu, chociaż może czasami ze wstecznym, ale ostatnio odpukać nie ma problemu. Może być też problem z wybierakiem/wysprzęglikiem tak jak pisałem i trzeba powymieniać tuleje, podkładki itp. z wybieraka. Jak to wymontować to coś tam piszę w Sam Naprawiam od strony 297. Szczerze powiem wydaje mi się to skomplikowane bo trzeba demontować rzeczy od spodu samochodu i od góry samochodu, chyba, że ktoś już to robi i podzieli się informacją jak to łatwo zdemontować :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiozłem auto do znajomego mechanika, chłopak zajarany w sumie beemkami.tuning itp.

Popatrzył, mowi ze sprzęgło wyjechane . Rozbierze i popatrzy na dwumase i resztę . Mam nadzieje ze dwumasy nie trzeba bedzie wymieniać tylko nowe sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrał : rozwalony dwumas , sprzęgło , wysprzeglik ( pompka ) łapka wysptzeglika . Całość wyjdzie mnie ponad 2500 . Chłopaki mówią ze na moim miejscu poszukaliby silnika 2.8 i go wpakowali tam. Troche mnie wyjdzie wiecej ale mam większej pojemności silnik a tutaj płace za graty. mam temat do przespania. Korci mnie do tego 2,8 bo troche przy nowych szerokich 18' nie powala mocą a 2,8 wiecej mi nie spali od tego . Tyle ze ten silnik mam oryginalny od tego z nieduZym przebiegiem . Wiec moze narazie go poskladam na jednomasowym i nowe sprzęgło tylko kupie . A bede nosił sie z zamiarem kupna 2,8 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrał : rozwalony dwumas , sprzęgło , wysprzeglik ( pompka ) łapka wysptzeglika . Całość wyjdzie mnie ponad 2500 . Chłopaki mówią ze na moim miejscu poszukaliby silnika 2.8 i go wpakowali tam. Troche mnie wyjdzie wiecej ale mam większej pojemności silnik a tutaj płace za graty. mam temat do przespania. Korci mnie do tego 2,8 bo troche przy nowych szerokich 18' nie powala mocą a 2,8 wiecej mi nie spali od tego . Tyle ze ten silnik mam oryginalny od tego z nieduZym przebiegiem . Wiec moze narazie go poskladam na jednomasowym i nowe sprzęgło tylko kupie . A bede nosił sie z zamiarem kupna 2,8 ?

 

A wiesz może czy żeby się dostać do tego wysprzęglika to dużo z tym roboty ? Widziałeś jak ten Twój znajomy to robił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze niedużo roboty . On wyciągnął w 45 minut skrzynie biegow a ten wysprzeglik jest do nie jakoś podłączony wiec automatycznie go tez odpial. A odnośnie mojej fury . To zostaje przy jednomasowym kole . Mniejsza masa i ponoć lepiej sie bedzie zbierał . Zobaczymy jak to bedzie chodzić . Najwyżej zrobię swapa na większa jednostkę. Nowe zamontuje tylko sprzeglo i wysprzeglik . Czy to prawda ze w tych silnikach seryjnie szły zwykle koła zamachowe bo tak mi mówił ziomal?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.