Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie kolegów !

Jako je jest to mój pierwszy temat poruszany na forum liczę na wasza pomoc .

Niedawno kupiłem BMW e46 coupe 20ci . Byłem u pana Jarka z Krakowa ( poleconego na forum )

W celu badania tech. Autko ocenił na pozytywny egzemplarz wiec kupiłem . Właściciel mówił ze do zrobienia jest dwumas ale pan Jarek mowi ze za 40-60 tys dopiero. Natomiast chciałbym przejść do sedna :

Problem polega na zmianie biegów . Wszystko jest fajnie jak jeżdzę po mieście. Po zjeździe z autostrady kiedy jade nieprzerwanie na 5tym biegu i wracam do jazdy po mieście napotykam opór przy zmianie biegów . Tam jakby cis sie przestawia i biegi (123r ) wogle nie chcą wejść . Muszę pomagać obrotami zeby z trudem przy zgrzytach weszła 1 czy 2 . Pozatym : *Na jedynce z wciśniętym sprzęgłem lekko idzie do przodu

*na wyłączonym silniku biegi pracują poprawnie

* przy zmianie biegów słyszę dźwięk spod samochodu jakby cos ciężkiego sie tłuklo ( pewnie skrzynia)

*ciezko wchodzą biegi . Muszę przygazować zeby wskoczyły

. Co o tym sądzicie ?

Edytowane przez Michał zwany janem
Opublikowano
Kolego u mnie czasami ciężko wchodzi jedynka, ale wrzucę na luz i znowu przełączę na jedynkę to lepiej wchodzi, ale słychać zgrzyt ze skrzyni biegów, później już leciutko biegi się zmieniają. Pewnie u mnie za jakiś czas dwumasa do wymiany, chociaż nie jestem tego pewien na 100 %, może jak wymienię olej w skrzyni biegów to coś się zmieni na lepiej.
Opublikowano
No tak rozbiórkę mam wieczorem . Zobaczymy w jakim to stanie wszystko. Mam info ( od dwóch mechaników ) ze moge dac tam jednomas. Koszt wymiany dwumasy+sprzeglo- około 2700. Zobaczę wieczorem na stan i napisze co i jak dla potomnych !
Opublikowano (edytowane)

No właśnie dzieki ! Słuchajcie ! Dzis musiałem pojechac autem na rechabilitacje bo spóźniłem sue na autobus !

Nabiałem jedynkę na wyłączonym, włączyłem silnik, wystartowałem, lekki (bardzo delikatny ) zgrzyt, ruszyłem, pojechałem kawałek, zmieniłem na dwójkę przy obrotach 3000, troche pod spodem szlyszalem tylko ze cos przewraca/tłucze. Przejechałem ok 30 metrów, zatrzymałem sie (skrzyżowanie). Tym razem jedynkę wbilem normalnie, wjechalem na skrzyżowanie - no i nie mogłem wbić dwójki ! Zjechalem na pobocze, wrzuciłem luz i wyłączyłem . Wrzuciłem wsteczny odpaliłem i ruszyłem. Wycofałam płynnie potem bez problemu wrzuciłem jedynkę pozniej dwojke i przejechałem przez miasto około 6 km. Używałem biegow 1.2.3.4. Dojechałem na rechabilitacje . zaparkowałem w niewłaściwym miejscu i Mój Rechabilitant poprosił mnie kluczyki zeby przepracować . Pierwszy raz jechał autem i powiedział ze wszystko elegancko !

Heh, moze to nie dwumas a poduszki pod skrzynia albo ten luz onktorym kolega mowi wyżej ?

Edytowane przez Michał zwany janem
Opublikowano
Ja będę wymieniał w maju płyn hamulcowy w hamulcach i też w sprzęgle, dam znać czy u mnie się poprawiło. U mnie to baaaardzo rzadko się to zdarza, że jedynka słabo wchodzi, z innymi biegami nie ma problemu, chociaż może czasami ze wstecznym, ale ostatnio odpukać nie ma problemu. Może być też problem z wybierakiem/wysprzęglikiem tak jak pisałem i trzeba powymieniać tuleje, podkładki itp. z wybieraka. Jak to wymontować to coś tam piszę w Sam Naprawiam od strony 297. Szczerze powiem wydaje mi się to skomplikowane bo trzeba demontować rzeczy od spodu samochodu i od góry samochodu, chyba, że ktoś już to robi i podzieli się informacją jak to łatwo zdemontować :)
Opublikowano

Zawiozłem auto do znajomego mechanika, chłopak zajarany w sumie beemkami.tuning itp.

Popatrzył, mowi ze sprzęgło wyjechane . Rozbierze i popatrzy na dwumase i resztę . Mam nadzieje ze dwumasy nie trzeba bedzie wymieniać tylko nowe sprzęgło.

Opublikowano
Rozebrał : rozwalony dwumas , sprzęgło , wysprzeglik ( pompka ) łapka wysptzeglika . Całość wyjdzie mnie ponad 2500 . Chłopaki mówią ze na moim miejscu poszukaliby silnika 2.8 i go wpakowali tam. Troche mnie wyjdzie wiecej ale mam większej pojemności silnik a tutaj płace za graty. mam temat do przespania. Korci mnie do tego 2,8 bo troche przy nowych szerokich 18' nie powala mocą a 2,8 wiecej mi nie spali od tego . Tyle ze ten silnik mam oryginalny od tego z nieduZym przebiegiem . Wiec moze narazie go poskladam na jednomasowym i nowe sprzęgło tylko kupie . A bede nosił sie z zamiarem kupna 2,8 ?
Opublikowano
Rozebrał : rozwalony dwumas , sprzęgło , wysprzeglik ( pompka ) łapka wysptzeglika . Całość wyjdzie mnie ponad 2500 . Chłopaki mówią ze na moim miejscu poszukaliby silnika 2.8 i go wpakowali tam. Troche mnie wyjdzie wiecej ale mam większej pojemności silnik a tutaj płace za graty. mam temat do przespania. Korci mnie do tego 2,8 bo troche przy nowych szerokich 18' nie powala mocą a 2,8 wiecej mi nie spali od tego . Tyle ze ten silnik mam oryginalny od tego z nieduZym przebiegiem . Wiec moze narazie go poskladam na jednomasowym i nowe sprzęgło tylko kupie . A bede nosił sie z zamiarem kupna 2,8 ?

 

A wiesz może czy żeby się dostać do tego wysprzęglika to dużo z tym roboty ? Widziałeś jak ten Twój znajomy to robił ?

Opublikowano
Wydaje mi sie ze niedużo roboty . On wyciągnął w 45 minut skrzynie biegow a ten wysprzeglik jest do nie jakoś podłączony wiec automatycznie go tez odpial. A odnośnie mojej fury . To zostaje przy jednomasowym kole . Mniejsza masa i ponoć lepiej sie bedzie zbierał . Zobaczymy jak to bedzie chodzić . Najwyżej zrobię swapa na większa jednostkę. Nowe zamontuje tylko sprzeglo i wysprzeglik . Czy to prawda ze w tych silnikach seryjnie szły zwykle koła zamachowe bo tak mi mówił ziomal?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.