Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Miałem problem z niedogrzaniem auta. Temperatura oscylowałem w okolicach 70 stopni. Wymieniłem na początku termostat EGR (bo najszybciej), temperatura zaczęła dochodzić w mieście do 80 stopni, a w trasie natomiast maks 75. Wymieniłem także główny termostat i temperatura w mieście dochodzi do 90 stopni :). Natomiast w trasie i to mnie trochę dziwi, trzyma się cały czas w okolicach 96 - 97 stopni, a co ciekawe to im wyższe obroty to niższa temperatura np. przy ok 2000 RPM temperatura wynosi ok 97 stopni

 

http://imageshack.com/a/img661/3126/BsJSFc.jpg

 

natomiast gdy obroty są ponad 3000 RPM to spada do 90 nawet do 89 stopni i się tak utrzymuje(zaobserwowane na autostradzie, odcinek ok 280 km).

 

http://imageshack.com/a/img911/1859/o4gAC8.jpg

 

Czy tak powinno być czy po prostu DPF zaczął się wypalać po osiągnięciu w końcu właściwej temperatury ?

Edytowane przez Thommy
Opublikowano

cała chłodnica równo gorąca? tj. czy np. dół nie jest chłodniejszy?

 

Przy wyższych obrotach pompa wody szybciej przelewa więc i szybciej się płyn dochładza..

Opublikowano

Układ raczej nie jest zapowietrzony, bo jak odkręcam korek w zbiorniczku wyrównawczym o płyn z wężyka przelewowego płynie bez przerw a jak zwiększam obroty to ciśnienie się płynnie zwiększa, nic nie pluje wiec raczej powietrza nie ma. Czy wszystkie węże powinny być gorące (ciepłe) czy tez któryś powinien być zimny.

Sprawdzę tą chłodnice czy jest równo ciepła.

Opublikowano

Dziwne u mnie jest to ze jak jadę ze stałą prędkością (autostrada ok 120 km/h obroty okolice 1500 rpm) i temperatura ok 96-99 stopni.

Natomiast gdy tylko wcisnę pedał gazu i wskoczą wyższe obroty (ok 3000 rpm) natychmiast spada mi temperatura do 90-92 stopni.

Nie kumam o co chodzi po prostu może tak musi być i już. Generalnie w mieście trzyma mi 96-97 stopni (nie grzeje się).

Dochodzę do wniosku ze chyba mimo wszystko jest OK, albo po prostu nasze furki muszą jeździć szybciej niż 120 km/h :D

Opublikowano
Tak tylko głośno mylśę.. Nie masz błędów może z dodatkowej pompy wody? Wydaje mi się że w M57 także powinna być gdzieś umiejscowiona..
Opublikowano

To wiem tak odpowietrzałem.

Pojezdziłem troche, 3k km głownie w trasie i mozna powiedziec ze sie unormowalo teraz temperatura w trasie 92-95.

Także chyba ten typ tak ma :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.