Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

Przeczytałem całe forum jednak tematu z takimi objawami jak moje nie znalazłem - stąd piszę i mam nadzieję na pomoc.

Mam niemały problem z E60 530d rocznik 2004 z którym walczę już 3 lata - bezskutecznie. Odkąd ją kupiłem i zrobiło się ciepło borykam się z problemem żabkowania.

Wygląda to tak:

- gdy jest zima lub temperatura do 6 st nie czuć żadnych objawów

- jak zrobi się ciepło to pierwsze odpalenie auta danego dnia i wyjazd z garażu także nie daje żadnych objawów - można normalnie podróżować

- w momencie gdy auto postoi (po wcześniejszej jeździe nawet krótkiej) chwilę (wystarczy 1-2h) to podczas delikatnej jazdy (najczęściej w korku) w okolicy 1800 obrotów czuć jakby coś "trzymało auto" i nie pozwalało mu płynnie przyspieszyć. Trzymając cały czas pedał gazu w tym samym położeniu (nie przyśpieszając gwałtownie) auto zaczyna nagle szarpać (żabkować) oraz obrotomierz skacze do 1900 i z powrotem gdzieś w okolice 1800.

- dzieje się tak do momentu aż nie wcisnę mocno pedału gazu i nie przegonię auta do 4500 obr. Po takim zabiegu wszystko wraca do normy i można normalnie jeździć do momentu ponownego zgaszenia auta i odpalenia po 1h - cała zabawa z szarpaniem wraca :(

 

Co zostało zrobione:

- pełna diagnostyka komputerowa w ASO i w innych zakładach specjalizujących się w naprawie i diagnostyce BMW - zero błedów

- przeczyszczony EGR oraz elektrozawór sterujący EGR - żadnej zmiany

- przeglądnięte wszystkie wężyki podcisnieniowe

- sprawdzone korekta wtrysków - OK, a nawet wymienione wszystkie wtryski na nówki celem testu jednak także nie zdało to egzaminu

- auto nie bierze oleju, nie dymi, trzyma temperaturę silnika, wszystkie parametry pracy OK, przebieg 270 tyś

 

Prośba o poradę bo mechanicy także rokładają ręce - może ktoś miał podobne objawy i sobie z nimi poradził

 

dzięki

Opublikowano
Moim zdaniem pedał gazu do wymiany. Nie wiem czy w E60 jest potencjometr czy czujnik indukcyjny, ale wydaje mi się, że tłumaczyłoby to wariowanie tylko przy dodatnich temperaturach.
Opublikowano

Mam podobny problem tylko u mnie nie jest on w żaden sposób powiązany z temperaturą.

U mnie tez tak poszarpuje przy przyśpieszaniu i obroty trochę falują szczególnie przy stałej prędkości tak ok 80-90 km/h,

ale z kim bym nie rozmawiał to każdy mi mówi że na 99% konwerter się kończy.

Opublikowano

U mnie skrzynia manualna - przy automacie to konwerter na 99%

Mam za to nowe fakty u siebie.

W momencie jak wypnę czarną wtyczkę wpiętą w przepustnicę to wtedy szarpanie ustępuje. Podejrzewam ze auto pracuje wtedy w trybie awaryjnym, samo przełącza się na mapę awaryjną, nie czyta pewnych czujników ale błędu żadnego na desce rozdzielczej nie wywala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.