Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
UP. Nikt nie ma żadnych pomysłów ? Do mechanika mogę pojechać ale co on mi może powiedzieć skoro błędów która uszkodzona nie wywala a na podmiankę nie mam. Jakieś głębsze testy mogę zrobić kabel mam.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Może ktoś w końcu coś doradzi ? Dorzucam dodatkowe zdjęcia. Zauważyłem dodatkowo, że auto na zimnym silniku przy biegu jałowym lubi się przydławić i prawie lub całkowicie zgasnąć.

Zdjęcia z silnika pół rozgrzanego i rozgrzanego, bieg jałowy:

Silnik nierozgrzany - ramki niebieskie / silnik rozgrzany - ramki czerwone

http://images.tinypic.pl/i/00666/vu7cdmnq7wlr_t.jpg

http://images.tinypic.pl/i/00666/jmffttmk0i6o_t.jpg

Najlepiej wejść w link i pobrać zdjęcie następnie przybliżyć wartości. Czy po tym widać, że coś może być nie tak z silnikiem ?

Opublikowano

Sprawdzałem. Czy te parametry mogą być bezpośrednio związane z uszkodzoną uszczelką pod głowicą ? Sonda raczej nie jest za to odpowiedzialna ale inne parametry mogą być. Szczególnie na 5 cylindrze widać wysokie wartości często przekraczające normy. Dodam, że zmierzyłem kompresję i wyglądała następująco

1 cylinder - 11

2 cylinder - 11

3 cylinder - 9

4 cylinder - 7 (Zamienne z cylindrem 5 nie pamiętam dokładnie w którym z tych było 7 a w którym 9)

5 cylinder -9

6 cylinder - 10 bodajże

Jak te wartości się mają do tych fabrycznych ? Przelot silnika to 284 tys km.

Opublikowano

Kompresja chyba niska i są spore rozbieżności między wartością min i max. Pomiar robiłeś na zimnym, czy na ciepłym silniku? Test olejowy był?

Adaptacje są Ok.

Sondy trzeba oglądać na pracującym silniku, zrzut ekranu nic nie mówi.

Rough - dziwne są wartości 0 dla cylindrów 2,3 i 4.

Vanos coś nie tak. Moim zdaniem do roboty, a jak był robiony to do ustawienia.

Luftmassenmesser to przepływomierz, czyli zarejestrowany jest błąd przepływomierza.

Tyle na moje amatorskie oko.

Opublikowano
Przepływomierz zamawiany parę miesięcy temu na Oryginalny Siemens koszt 700 zł więc czy aby na pewno ? Możliwe, że w tak krótkim czasie uległ uszkodzeniu ? Po odpięciu auto wariuje i gaśnie więc prawidłowa reakcja gdy przepływomierz jest sprawny. Chyba, że jest jakaś inna możliwość. Vanos nigdy nie robiony, a jeżeli vanos jest w takim stanie jak uszczelka pod pokrywą zaworów to pewnie nawet trudno plastikiem nazwać jego uszczelki. Gazu brak. Test z niebieskimi pomiarami to prawie zimny silnik, temperatura oleju 45,5 stopnia, czerwone ramki temperatura oleju 77.11. Co znaczy sondy trzeba oglądać na pracującym silniku ? Czyli mam zrobić test sond podczas jazdy tak ?
Opublikowano

Wstawiłeś screena z błędem to go zinterpretowałem. Kasowałeś błędy po wymianie przepływki? Może po skasowaniu błędów ją odpiąłeś? Może gdzieś styku nie ma?

Skasuj błąd i obserwuj. Jak jest nowa to pewnie jakiś zbieg okoliczności.

Sondy obserwujesz na rozgrzanym silniku, wtedy pracują w swoich optymalnych warunkach.

Sondy przed katami na biegu jałowym powinny oscylować pomiędzy 0,1V a 0,8V, tak w przybliżeniu, za katami powinny stać w miejscu w okolicach 0,7V może 0,8V

Gdzieś wyczytałem, że jeżeli sonda zmieni swoją wartość z min na max 5 razy w ciągu 10s to jest ok. Im jest bardziej zużyta tym szybkość zmian jest mniejsza.

Poszukaj informacji na temat zasady pracy sondy lambda to sobie wszystko wyjaśnisz.

Opublikowano

Nie mam pretensji o interpretacje tylko brnę dalej w temat być może faktycznie przepływka siadła, skasowałem błąd zobaczę co dalej. Dzisiaj pojawił się nowy błąd po dystansie ponad 100km. Dodatkowo załączam film z live inpy. Auto w pełni rozgrzane co widać na filmiku. Pierwsze sekundy lekkie przygazowanie, następne przy teście z cylindrami. Gdy wartości idą do góry znacząca przygazowałem auto, gdy idzie np tylko 1 cylinder do góry auto jest na biegu jałowym.

https://www.youtube.com/watch?v=hw737CusEDI&feature=youtu.be

140   Signal Tank-Leck-Diagnose-Pumpe reed-switch nicht geschlossen
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
  Last                                        70.81  mg/Hub   Motordrehzahl                              704.00  1/min   Temperatur Kuehlwasser beim Start           77.25  Grad C   Temperatur Ansaugluft                       26.25  Grad C   aufgetreten vor (rel. BZ)                    1.60  h
  Reed-Switch nicht geschlossen   CARB-Fehler   Fehler nach Entprellung gespeichert   Fehler momentan vorhanden   statischer Fehler
Errorcode: 8C 72 01 28 0D 16 A7 63 94 89

Opublikowano

Teraz coś więcej można powiedzieć o sondach.

Widać, że sondy przed i za katami oscylują.

Te przed, ok, oscylacja tych za wskazuje na dogorywanie katalizatorów. Zakładam, że zarejestrowane wskazania sond są na biegu jałowym, bez żadnych przegazowań.

Zrób sobie rejestrację pracy sond przed i za katami, tak żeby inpa wyświetlała tylko te wartości. Wyłącz pozostałe.

Z tego co wyczytałem rough powinno się obserwować na biegu jałowym, na filmie w 2:20 cylindry 1, 2, 4, 5 i 6 pokazują praktycznie zero. Przyjrzał bym się czujnikowi wału.

Podmienić na inny i obserwować.

Takie moje sugestie.

 

Nie piszesz jak był robiony pomiar kompresji.

W ogóle ten silnik równo pracuje? Brakuje mu mocy?

Zasadnicze pytanie. Co Ciebie skłoniło do założenia tego tematu? Jaki masz problem z silnikiem?

No i ten nowy błąd. Warto by było to wyjaśnić.

Znalazłem coś takiego: 140 Elektromagnes pompy szczelności Zbiornika - Przełącznik Reed Otwarty lub Stopień wyjściowy.

Nie wiem co to jest.

Opublikowano

Coraz to słabsza praca silnika skłoniła mnie do założenia tematu. Pomiar kompresji był robiony następująco:

-Zimny silnik, wykręcenie świec, podłączenie sprzętu do mierzenia kompresji i "odpalanie" auta. Co do pracy silnika: Dobrze schodzi z obrotów tak jak powinien, czasami na jałowym i zimnym silniku przygasa ale nie potrafię określić w jakich sytuacjach, po prostu czasem to występuje. Falowanie się zdarza i faluje w granicach 720-780. Co do braku mocy nie potrafię tego dokładnie określić. Podczas zakupu 150km wydawało mi się, że rwie do przodu ładnie z biegiem czasu przestałem to zauważać chodź mógłbym rzecz, że muszę go kręcić wyżej niż poprzednio. Dziękuje za pomoc z błędem, zatankowałem dziś do pełna i jest możliwość, że po prostu zbiornik od góry przecieka już raz mi się tak zdarzyło gdy "fachowiec" źle go złożył. Możliwe, że znów jest coś nie tak. Chodź nie mam żadnych plam pod autem. Sprawdzę to.

Sondy oczywiście na biegu jałowym sprawdzane bez przygazowania. Muszę obczaić, czy silnik do czegoś jeszcze się nadaje("remontu") czy może trzeba nową jednostkę.

Opublikowano
Muszę obczaić, czy silnik do czegoś jeszcze się nadaje("remontu") czy może trzeba nową jednostkę.

Nowy silnik z salonu, ok, ale chyba nie o to Ci chodzi. :D

Kupno używanego to loteria. osobiście zdecydował bym się na remont przez kogoś kompetentnego. Jeszcze lepiej byłoby wymienić na wyremontowany b28.

Zrobił bym jeszcze pomiar kompresji rozgrzanego silnika wraz z testem olejowym. Tonący brzytwy się chwyta.

Podczas zakupu 150km wydawało mi się, że rwie do przodu ładnie z biegiem czasu przestałem to zauważać chodź mógłbym rzecz, że muszę go kręcić wyżej niż poprzednio.

Do mocy łatwo się przyzwyczaić. Zawsze jej mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.