Skocz do zawartości

N42B20 wypada zapłon na 3 garczku


Fonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam "mały" problem z moja E46.wiem ze juz był nie raz poruszany ten problem na forum ale nie zanlazłem odpowiedniej inspiracji :)

Inpa pokazuje wypadanie zapołonu na trzecim cylindrze. Na zimnym słychac delikatne grzechotanie ale chodzi równo, gdy wzrosnie temperatura ale ssanie jest załaczone wypada zapłon. po wyłaczeniu ssania na bigu jałowym chodzi równo ale przy dodaniu mocniej gazu wypadanie sie ponawia zaczyna mrugać błąd a po chwili zaswieca sie na stałe. Gdy temperatura jest w normie po delikatnym wcisniencu pedału gazu słychac grzechotanie. Po wypieciu Valvetronica (gdy chodzi na samej przepustnicy) problem znika. Moze ktoś ma jakiś pomysł jak i co zdiagnozować.

Cewki sprawdzone i jedna walnieta wiec wymieniłem na nową BOSCH

odma wymieniona na oryginał

swiece wymienione denso

rozrząd sprawdzony i ustawiony do blokad serwisowych

napinacz łancucha wymieniony na nowy ulepszony (ten z małym otworem olejowym)

wymienione popychacze na 3-cim cylindrze

wtryski wymyte w ultradzwiekach

adaptacje zrobione

valvetronic podmieniony ( brak zmian)

czujnik wałka Valvetronica podmieniony (brak zmian)

przebieg 165 tyś olej castrol 0w30

 

W samochodzie zamontowany jest gaz Tartarini z lubryfikacja

Edytowane przez Fonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytraty walek na pietrze valvetronica. Zdemontuj cale pietro valvetronika wdech j wydech oraz ustawiajacy, umyj w benzynie ekstrakcujnej j szukaj wytarc.

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,widzę że coraz częściej pojawiają się problemy z silnikiem typu N42 :) , ja już kilka razy przeglądałem swój silnik i doszedłem do wniosku,że delikanie nierówna praca silnika związana jest z kołem vanosa na wałku ssącym problem w tym że nie ma dobrych używek a nowe....za dużo kosztuje.W swoim silniku który dużo pali ,chodzi nierówno (oczywiście podczas dodawaniu gazu) zaobserwowałem z na gorącym pojawią się dziwne dźwięki (podczas dodawania gazu w zakresie 700/1200obr) zwiększyłem napięcie sprężyny na elektrozaworze vanosa i dźwięk zniknął silnik pracuje równiej.Teraz testuje jak będzie się dalej zachowywał no i oczywiście ile palił :D .Kiedyś miałem problem z nierówną pracą silnika w renaulcie(16v) i tam problem całkowicie rozwiązało koło, fakt że zdecydowanie tańsze było niż do bmki i prosta wymiana (na wierzchu silnik na pasku) no i jeszcze miałem podobny przepadek w volvo s60(5 cyl.) z tym że tam akurat trafiony był elektrozawór vanosa .Po wymianie również było ok.W bmw niemcy z tym silnikiem N42 nie popisali się...ale polak potrafi więc może uda nam się je poprawić/naprawić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
No to teraz muszę Ci życzyć powodzenia w szukaniu używanego. Nie ograniczaj się tylko do polskich stron i zawsze ustal ze sprzedającym, że będziesz mógł go odesłać, bo ciężko jest kupić niewytarty wałek mimo, że będą Cie zapewniać, że wszystko jest okej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem w sumie ok 500 km odwiedziłem 3 sprzedających u których była "nowka" nie wytarty idealny. Jeden prawie dostałby po twarzy bo próbował wrzery pędzelkiem zniwelować. Ale udało się :-D bunia złożona chodzi jak zegarek. Wymieniłem chyba wszystkie podejrzane rzeczy i powiem Wam ze N42B20 NIE klekocze. Wiec jeśli ktoś miałby problem śmiało pisać. Jeśli będę mógl pomogę. Posiadam blokady i resztę sprzętu. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie dotyczące układu valvetronic, czy można go wyłączyć po prostu i tak jeździć?Są w takim wypadku jakieś skutki uboczne?Ja walczę już od dłuższego czasu z tym i mimo wymiany wałka mimośrodowego silnik(n42b18) dalej pracuje źle głównie na wolnych obrotach i po rozruchu. Teraz ma tak że po zapaleniu na zimnym chodzi chwilę dobrze a po 10-15 sek zaczyna się dławić i przygasać i czuć jakby chodził na 3 gary, trzeba go przegazować i trochę przejechać żeby mu przeszło. Oczywiście błędów w inpie brak, co jakiś czas pojawia się błąd czujnika wałka dolotowego (czujnik wymieniony na oryginał i brak poprawy). Dzisiaj jak odłączyłem czujnik valvetronic to zapalał za każdym razem normalnie i nie czuć drgań silnika, kultura pracy dobra, moc delikatnie spadła ale prawie nieodczuwalnie, check się nie zapalił, jedynie co mnie delikatnie niepokoi to to że na odłączonym czujniku przy gaszeniu czuć jak zarzuci silnikiem. Dzięki za pomoc!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odłaczysz valvetronic chodzi w trybie awaryjnym na samej przepustnicy. A tak bez inwazyjnie to sprawdz sobie cisnienie na kazdym garczku bo tez sie spotkałem z zawieszonym samoregulatorem zaworów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.