Skocz do zawartości

316 bardzo duże zużycie paliwa N42


Królik1685050242

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich poszukuje pomocy,porady,informacji odnośnie problematycznego silnika N42 czy da się zdiagnozować,zlokalizować i wykluczyć szereg problemów z którymi borykam się od roku w swojej bmw.. Kupiłem z uszkodzonym rozrządem, który oczywiście wymieniłem na nowy wraz z napinaczem.No i się zaczęło... wyrzucanie wałków (czujniki,oraz elektrozawory), już myślałem że koniec z problemami na długo,ale nie.Silnik czasami podczas porannego rozruchu klekocze przez parę sekund (mimo nowego kpl rozrządu,napinacza itp),ale jest to do przeżycia następnie zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju + efekty dźwiękowe więc miska w dół okazało się że w smoku oraz misce były resztki połamanego ślizgu po starym rozrządzie.Po złożeniu oczywiście standardowo świeży olej + filtr.I już naprawdę pomyślałem że to koniec problemów...lecz bmka niestety dała mi jeszcze popalić padła pompa paliwa ,więc pompa nowa + filtr, wszystko teoretycznie sprawdzone jakiś czas było ok wraz ze spalaniem aż nagle zaczęła duużo spalać benzyny (wg licznika 130km na 22l ).Zauważyłem, że rano delikatnie silnik wibruje i po rozgrzaniu również ,przy czym nie ma wytrącania cylindra po wydechu też nie słychać jedynie czuć nie spaloną benzynę, mocy trochę mniej jazda natomiast jest taka jak z przyczepą lekko poszarpuje przy stałej prędkości żaden błąd się nie wyświetlił.Czy ma ktoś lub miał tyle przejść z tym silnikiem? i czy udało się z nich wybrnąć oczywiście po za swapem czy sprzedażą.Pozdrawiam i mam nadzieje, ktoś mi pomoże swoim doświadczeniem bądź cenną uwagą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja tez radze wymienic swiece i filtr powietrza. Sprawdz tez jakiej firmy masz cewki oraz rok produkcji, z tego co pamietam producent na pierwszy montaz wstawial BREMI i one byly trafione. Dodatkowo upewnij sie czy nie masz gdzies nieszczelnosci w dolocie. U mnie nieszczelnosc byla przy pompie vacum i silnik byl mulowaty oraz z opoznieniem reagowal na gaz. Zadnych bledow nie pokazywal.

Moje zuzycie paliwa przy oszczednej jezdzie wynosi 5,7-6,2 litrow na 100km (predkosc 90-110) W miescie 9 litrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wspomniałem,że świece też wymieniłem na nowe ,rzuciłem kamerką na katalizatory , przejrzałem odmę cewka fakt jedna jest nieoryginalna ale nie wyrzuca błędu wypadania cylindrów .Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów przejrzałem dźwigienki i sprężynki od wałka zmiennej geometrii i wszystko ok kolor spalania widoczny na świecach też ok.Jedynie zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą czy podczas ustawiania rozrządu blokadami nie zostało coś pominięte.Koło vanos ma pewien kąt wychylenia który widoczny jest na kompie i na wałku ssącym stoi a na wydechu na biegu jałowym kąt balansuje, czyli wg mnie coś jest nie tak ze ssącym ,zamiana elektrozaworów nic nie zmienia czyli wykluczam je, a vakum ?jest tylko napędzana z wałka wydechowego a wąż wędruje tylko do serwa więc dlaczego miałby mieć wpływ na silnik ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,myślę że już chyba wszystko sprawdziłem lecz dzisiaj zaobserwowałem ,że są znaczne spadki prądu wg kompa 40 % obciążenia jak jest wszystko wyłączone ładowanie wachluje między 13,90 a 14,10 i najlepiej to widać włączając wsteczny światła podczas gwałtownego dodawania gazu przygasają, pulsują i nie wiem czy to nie jest cały problem z tymi historiami silnika nie wiem jedynie czy to alternator jest winny czy napinacz czy sprzęgiełko czy coś z podzespołów silnika nie robi zwarcia wiem ,że komputer silnika nie lubi spadków napięcia i wtedy komp może też łapać niesprawności w całym układzie sterowania silnikiem.Wtrysków nie przejrzałem ,ale dziwna historia się wydarzyła wczoraj zmierzyłem proforma ciśnienie na cylindrach i podmieniłem świece z 4 elektrodowych na 1 elektrodowe tej samej ciepłoty i najprawdopodobniej przypadek sprawił ,że silnik zaczął równo chodzić nie trzęsło obroty miał prawidłowe nie szarpał wkręcał się dobrze ale po 15 km problem nierównej pracy i spalania powrócił(pracując równo spadło do 8l jak zaczął nierówno chodzić wzrosło do 13l oczywiście na liczniku :) ) pprzy czym ta nierówna praca nie ma nic wspólnego z nie paleniem na którymś garku tylko dawka paliwa jest większa na 2 i 3 garku a na 1 i 4 komp próbuje zrównać pracę zubożając mieszankę no jeszcze to co dzięki kompowi zauważyłem to pokazuje że jedna z 4 sond "nie jest gotowa" (za katem)i ni cholery się nie załącza,a vanos najpierw na wolnych - dziala poprawnie, po kilku krotnym dodaniu gazu pokazuje " w opcji wysterowanie -częściowo stłumione" a następnie - "wolny tryb dojazdowy" , którym pozostaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu pojedź do jakiegoś mechanika co specjalizuje się w BMW? Nie widziałem byś o tym pisał, ale wpakowałeś w to już tyle kasy i nadal nic, może warto pokazać to komuś kto ma doświadczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A może po prostu pojedź do jakiegoś mechanika co specjalizuje się w BMW? Nie widziałem byś o tym pisał, ale wpakowałeś w to już tyle kasy i nadal nic, może warto pokazać to komuś kto ma doświadczenie?

 

 

taak mam kolegów z warsztatu bmw ze skarszewa koło kalisza i też rozkładają ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to ,że odłączyłem akumulator na kilka dni podładowałem i ... po odpaleniu chodzi równo dopóki porządnie się nie rozgrzeje chodzi nadal równo ale podczas dodawania gazu słychać stuki (700-1200 obr)spod pokrywy stawiam na koło vanosa może jest uszkodzone i się przycina lub nie trzyma ciśnienia oleju nie mam kasy na używkę to jakieś 300 do 400 stówek a nie mam nic na podkładkę.Zostaje tylko zdemontować i rozebrać koło żeby stwierdzić czy tam tkwi problem ,Cewki ,rozrząd,świece,przepływkę, odmę,czujniki wałków wykluczam , zaworów vanosa nie wyrzuca z resztą żadnych błędów nie zgłasza jedynie wcześniej pokazywał pracę vanosa ok później lekko zamulony i w końcu tryb dojazdowy więc tylko to mi pozostaje tym bardziej, że jak szybko kilkukrotnie dodam gazu jest efekt jakby się zalewała obroty przez chwilę spadają i wogóle mam wrażenie że ma za niskie te obroty trochę trudno ruszyć z miejsca i podczas jazdy na obrotach zmieniając gwałtownie bieg auto nie wyrywa do przodu tylko daje kopa jakbym miał kogoś na holu i linka była luźna i jak się napnie... to taki jest efekt :) terz spaliła 10l na 60 km ... póki co jeżdżę innym autem dieselem bo paliwo do bmki mnie zżera ,ale problem chcę rozwiązać. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.