Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Planuje w tym tygodniu wymianę konwertera e60 530i m54 2004r będę robił to sam i mam pytanie do was czym różni się demontaż automatu od demontażu manuala w poprzedniej e46 m54 zmieniałem skrzynie manualną. Prosił bym o jakieś rady nie robiłem nigdy nic przy automacie skrzynia 6hp19 silnik m54 z góry dziękuję za podpowiedzi
Opublikowano
Mógłby ktoś podzielić się wiedzą na temat demontażu skrzyni? czytałem że trzeba wyciągać skrzynie razem z konwerterem ale jak jest przykręcony konwerter do wieńca (od strony silnika)? będe wdzięczny za pomoc
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile ta przyjemność kosztowała Kolegę?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

olej z filtrem tulejką uszczelniacz (konwerter-skrzynia) około 900zł konwerter regenerowałem z 3 letnią gwarancją w firme co robi typowo na częściach zf 1100zł.

Odeszły koszty robocizny samemu robiłem.

Jeśli coś jeszcze potrzebujesz wiedzieć to śmiało pytaj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam więcej pytań :P . Koledze gratuluje odwagi za samodzielną wymianę konwertera, ja zcykałem i dałem do Baranowa koło Poznania.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Kolejny problem skrzynia jest ospała generalnie jeśli wciskam gaz mało co reaguje muszę energiczne wcisnąć do końca żeby reagowała i ogólnie jest jakaś ospała w dodatku wczoraj podczas jazdy ze stałą prędkością obroty skakały o jakieś 500 tak jakby chciała zrzucić bieg ale zostaje na tym samym i tak co jakieś 2-4 s jeśli przyśpieszam jest ok z obrotami rozmawiałem z znajomym mówił że to jakiś czujnik mógłby ktoś mi w tym temacie coś pomóc będę wdzięczny co sprawdzić z czego skrzynia ustala swoją prace tzn z jakich czujników na pewno przepływka i co jeszcze? na wolnych obrotach po wymianie odmy chodzi bardzo dobrze ale jeszcze nie idealnie błędów brak
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć kolego.Kupilem e60 530i automat 2003robroty falują przy jeździe szarpie podejrzewam konwerter podaj adres telefon firmy która go regenerowała .wamiana jest wiarę prosta??Konwerter trzeba wysłać przed czy po wymianie ,dają swój ?Z góry dziękuje za pomoc.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć odpistuję dopiero bo nie było mnie na forum. Poradziłeś sobie z problemem?

Ja regenerowałem w firmie midparts dają 3 letnią gwarancje bez limitu km kosztowało mnie to jakoś 1200 zł zawiozłem im osobiście miałem około 60 km, ale wysłać możesz bez problemu. Regenerują twój konwerter ale chyba jest możliwość że odeślesz im swój po wymianie tylko musisz jakąś kaucje zapłacić.

odezwij się na priv jak jesteś jeszcze zainteresowany podam ci namiar.

O ile skaczą ci obroty? masz wrażenie że czasami automat jakoś dziwnie się dostosowuje do jazdy?

W moim przypadku obroty skakały między 1,5 - 2 tyś obrotów (około 400-500 obrotów) tylko przy równej jeździe bez przyspieszania.

Jednak dalej walczę z usterką i zastanawiam się czy może to powodować jakiś czujnik lub osprzęt silnika.

Konwerter bym wykluczył bo między fabrycznym a regenerowanym wstawiłem używkę i też ten objaw był taki.

Opublikowano
Odpiełem dzisiaj przepływke żeby zobaczyć jak się zachowa to pierwsze co zaczeły obroty wariować i zdech po ponownym odpaleniu bez przepływki pracował praktycznie identycznie jak z podpiętą przepływką co ciekawe nawet chceck się nie zaświecił bez przepływki pierwszy raz w bmw spotyka się że po odpięciu czujnika nie zasygnalizuje błędu ani na idrive ani na zegarach
Opublikowano
Naprawde nikt nie jest wstanie mi nic podpowiedzieć??? Zastanawiam się czy TPS czujnik przepustnicy nie mógłby robić takich cyrków z automatem?
Opublikowano

kolego arbuz jadac wolno a boroty faluja o 500 znaczy przewaznie konwerter. jaka masz pewnosc ze ta uzywka jest ok ? olej w skrzynu ok?

 

jakie masz bledy ?

zaczynaj zawsze od diagnostyki

moze byc uszkodzona pompa skrzyni.

na wolnych obroty stoja w miejscu ?

mialem juz kilka takich aut i w kazdym robilem sprzeglo- przyczyna konwerter.

 

w kielcach firma AVANTI naprawia konwertery jesli maja na stanie dostajesz od nich a pozniej zdajesz stary .

750 zl za komplet dla zf. 1200 to duzo

 

warto wymienic wszystkie uszczelniacze przy pompie jak masz skrzynie wyjeta .

ja u siebie zmienialem 3 godziny wszystko.

 

wyglada to tak jak z manualem prosty temat tylko z uzupelnieniem oleju troszke schodzi.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź wiesz co na wolnych obroty minimalnie co jakiś czas drgnie o około 100-200 obr. Konwerter zmieniłem na używke było to samo więc obstawiłem że ta używka jest też uszkodzona.Więc zregenerowałem swój stary a w fimie Midpart z 3 letnią gwarancją, zmieniłem jedynie uszczelnienie to co jest między skrzynią a konwerterem.Czyli mówisz kolego że źle został zregenerowany. Zalałem skrzynie olejem wg procedury, miska z filtrem nowa widzę że miałeś już sporo z skrzyniami automatycznymi do czynienia mógłbyś coś jeszcze doradzić co poza konwerterem ewentualnie może powodować różne tego typu dolegliwości. Kurcze no to faktycznie spora różnica a powiedz mi czy spotkałeś się z takim wyciem kiedyś przy konwerterze, jak jest zimny olej na niskich obrotach podczas jazdy obstawiam wycie z okolicy skrzyni, po rozgrzaniu objaw nie występuje.

Skrzynia ogólnie jest mulasta

Zastanawia mnie czy już 3 konwerter podawał by podobne objawy?

Kiedyś ktoś mówił że od jakiś czujników w silniku może skrzynia głupieć, Czy raczej ten wątek byś pominął ?

Opublikowano

rozbierales mechatronica?? wycie to raczej przez pompe u mnie tez sie takie rzeczy dzialy i wywalilo olej ze skrzyni przez uszczelniacz. ja bym sprawdzil mechatronic w jakis stanie sa tloczki i tam jest taka uszczelka typu okluary ona czasem przepuszcza. jest taki specjalny smar do uszczelek skrzyn biegow smarujesz nim wszystkie lelemnty gumowe skladasz a on powoduje ze guma lekko pecznieje i wszystko uszczelnia.

jakim olejem zalales ?

 

dolej troche wiecej oleju zobacz co sie bedzie dzialo.

Opublikowano
a w jakiej fazie obrotow faluja ? rozpedz auto bardzo powoli delikanie naciskajac gaz pod delikatym wzniesieniem zeby skrzyni bylo ciezej powinna falowac
Opublikowano
Właśnie przy delikatnym przyśpieszaniu. Sprawdzałem inpą i dzieje się to tylko gdy pokazuje zapięty lock-up. Skrzynia próbuje zapiąć, obroty spadają później słychać jakby tarcie czasem wibracje samochód delikatnie szarpnie i obroty z powrotem rosną o około 400-500 Dzieje się tak cyklicznie co parę sekund.
Opublikowano

Mam dokładnie to samo lub na tempomacie jadąc np 60 czy 90 w trasie obroty o 500 podskakuje wrzuciłem link do filmiku w wątku.

Też zastanawiałem się nad reklamacją.

Wgrany miałem nowy soft skrzyni nie pomogło.

Opublikowano
A masz tez wyczuwalne szarpniecie przy falowaniu obrotow (gdy sprzeglo sie rozlacza)? Jutro zabieram sie za czyszczenie i przeglad mechatronika bo taka jazda to meka dla auta i kierowcy.
Opublikowano

tak gdy obroty wzrastają czuć delikatne przyśpieszanie, takie właśnie szarpanie ja w moim przypadku mechatnronika nie ruszałem tylko konwerter, oprogramowanie skrzyni tak jak pisałem też nic nie dało.

Jeśli możesz zobacz link do tych objawów nagrałem jak możesz zobacz filmik podany w linku czy identycznie skaczą ci obroty?

 

 

http://przeklej.org/file/d5wm6z/20151106.221310.mp4

Opublikowano
dzis jedno auto skonczone okazal sie konwerter do wymiany. identycznie falowalo. mialem drugi na zapas wrzucilem i jak reka odjal, w czwartek bede walczyl z tym samym w e65. ja kiedys swoj dojezdzilem do takiego stopnia ze szarpal a nie falowal i to tak szarpal ze trzeslo cala buda
Opublikowano
Dokladnie tak jak na filmie. Co dziwne przed regeneracja konwertera nie bylo czuc wibracji a teraz zdarza sie ze czasem konwerter wpada w wibracje jakby mial sie rozleciec. Regenerowalem w avanti w kielcach mam rok gwarancji ale nie wiem czy juz odsylac czy jeszcze sprawdzic ta mechatronike bo roboty troche jest przy wyciaganiu skrzyni bez podnosnika.
Opublikowano
Witam ponownie dzis odkrecilem mechatronike i przegladnalem solenoidy, ogolnie wszystko bardzo czyste zero syfu na filterkach zawory chodza lekko a solenoidy maja odpowiednia rezystancje, obawiam sie ze to jednak w konwerterze cos nie zostalo naprawione jak powinno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.