Skocz do zawartości

Montegoblau E81 120d :)


krzychuRR1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie,

 

po długim czytaniu i przeglądaniu forum postanowiłem pokazać moje pierwsze BMW.

Mimo młodego wieku posiadałem już parę samochodów ale zawsze tylko ocierałem się o markę BMW.

 

Samochód ten odkupiłem można powiedzieć że przypadkowo od kolegi który to jeździł nim niemal od samego początku, dlatego też doskonale znam historię auta.

 

Jedyneczke użytkuję od grudnia zrobiłem nią już 20tyś km i jestem bardzo zadowolony z decyzji zakupu, mógłbym z niej nie wysiadać.

 

Poniżej wklejam rozkodowany VIN:

 

Model description: 120d

Market: Europa

Type: UB51

E-Code: E81

Chassis: Hatch Coupé

Steering: links

Doors: 3

Engine: N47D20O0 - 2,00l (130kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Montegoblau Metallic (A51)

Upholstery: Polster Pearlpoint Mit St/led Anthr (FHAT)

Production date: 09.06.2007

Assembled in: Leipzig

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S321A

Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S548A

Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A

Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA

Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA

CO2 Umfang CO2 package

S1CCA

Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function

S1CDA

Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

S249A

Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S2R2A

BMW LM Rad Sternspeiche 256 BMW LA wheel, star spoke 256

S313A

Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror

S320A

Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S3APA

Frontscheibe mit Graukeil Windshield with grey wedge

S403A

Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S423A

Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A

Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A

Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S473A

Armlehne vorne Armrest front

S481A

Sportsitz Sports seat

S493A

Ablagenpaket Storage compartment package

S494A

Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4B3A

Interieurleisten Alu Akzentschliff Int. moldings alumin."Akzentschliff"

S502A

Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S507A

Park Distance Control hinten (PDC) Park Distance Control (PDC), rear

S520A

Nebelscheinwerfer Fog lights

S521A

Regensensor Rain sensor

S522A

Xenon-Licht Xenon Light

S534A

Klimaautomatik Automatic air conditioning

S540A

Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S563A

Lichtpaket Light package

S5DCA

Kopfstützen im Fond klappbar Rear-seat headrests, folding

S609A

Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S612A

BMW Assist BMW Assist

S620A

Spracheingabe Voice control

S633A

Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

S676A

HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system

S6AAA

BMW TeleServices BMW TeleServices

S6FLA

USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface

S710A

M Lederlenkrad M leather steering wheel

P7RPA

Paket Advantage Advantage package

P7RSA

Paket Comfort Package Comfort

L801A

Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A

Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A

Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SPA

Steuerung COP Control unit COP

 

 

Auto na chwilę obecną jest po wymianie kompletnego zestawu rozrządu na akcji serwisowej do tego komplet uszczelnień pasków itp itd (musiałbym sprawdzić z fakturą)

 

 

zrobione:

- program podobno 200/400 w vtech kraków (to jeszcze kolega robił)

- wymieniłem tarcze i zaciski na te od 335d (pomalowane na żółto)

- zamontowałem felgi 18" styling 261 przód 18x7.5" ET47 tył 18x8.5" ET52

- nerka pomalowana na czarno

 

z rzeczy do zrobienia to:

- wymiana zawiasu na b12 lub jakiś gwint (jeszcze nie zdecydowałem)

- wymiana IC na custom lub 335d

- luzniejszy wydech

- większe turbo prawdopodobnie gtd2060 lub gtb2060

 

Z zewnątrz myślę zostawić auto tak jak jest i skupić się na tym co pod maską :)

 

Więcej zdjęć wrzucę jak znajdę chwilę by je porobić :)

Poniżej jedno jak auto obecnie wygląda i jedno zdjęcie z przymiarki felg z M3 e46 19" przód pasował idealnie ale niestety tył mocno za szeroki :(

IMG_0755.JPG

IMG_0737.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne autko , ja mam słabość do e81 , jak będziesz potrzebował porady co do "zmotania :D" silnika to służę pomocą :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wczoraj Jedyneczka zaliczyła awarię prawdopodobnie przestawił się rozrząd mimo tego że auto miesiąc temu było na akcji serwisowej, oraz ogólnym przeglądzie, auto jutro jedzie do BMW Bawaria Katowice zobaczymy co powiedzą, tym bardziej że w tym tygodniu byłem też dogadywać nowego towarzysza dla jedynki więc mam nadzieje że wezmą pod uwagę to że już niemal zamówiona jest czwórka.

 

Poniżej nagrane jak teraz chodzi silnik:

https://youtu.be/hwLC-FsV-a8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynka zostaje ostatnio wpakowałem w nią naprawdę konkretną kasę bo przy okazji akcji serwisowej wymieniałem masę dodatkowych elementów typu uszczelki przewody itp itd za które płaciłem z własnej kieszeni.

 

Boli mnie to że pod koniec tego tygodnia chciałem montować nowy intercooler oraz zmienić wydech ale na tą chwilę mam wrażenie że będę zmuszony się przepychać z serwisem i udowadniać im winę (oby nie).

Mam nadzieję że w silniku nie stało się nic poważnego i to tylko rozrząd przeskoczył o ząbek.

 

 

Do czwartku głowę zaprzątały mi myśli na jaką czwórkę się zdecydować 435d czy 435i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajny model :) bardzo fajny kolor i wyposażenie

zmień tłumik końcowy na jakąś ładną dwururkę :)

 

Dzięki wielkie za opinie :)

Na jutro byłem umówiony na wymianę IC oraz wydechu od DPF ale niestety przez awarię auto narazie uziemione tj wczoraj zawiezione do bawarii Katowice ale pierwszy termin gdzie mogą zajrzeć do auta to 6 maja :( a wczoraj miał ktoś zajrzeć powiedzieć co mogło się podziać w aucie ale zero odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestes pierwsza osoba ktora ma problem z silnikiem nawet po akcji serwisowej..

uznaje pewna zasade... chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestes pierwsza osoba ktora ma problem z silnikiem nawet po akcji serwisowej..

uznaje pewna zasade... chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam..

Zgadzam się całkowicie ja byłem umówiony już na akcję serwisową w lutym i odpuściłem sobie bo jednak wolę wydać parę groszy i wiedzieć co jest robione w moim aucie (albo sam robić)

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety dzięki awarii pompy oleju silnik jest nie do uratowania.

 

Pozostają mi 2 opcje:

 

1. wsadzenie tego samego silnika z jak najmniejszym przebiegiem i modzenie dalej

 

2. swap na 3.0d najlepiej n57 tylko tutaj pytanie czy ktoś już robił coś takiego

co potrzebuję do tego swapu i czy może ktoś z okolicy śląska podjąłby się tego aby auto odebrać na gotowo już :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak pisze Krzysiek do swpa najlepiej mieć uszkodzonego( lub anglika) dawce wtedy będzie najszybciej i najtaniej , kupowanie pojedynczych części wyjdzie na pewno drożej , sam przymierzam się do zmiany na M57N2 ale to w zimie. Co do warsztatu to mam taki który na pewno poradzi takiemu zadaniu :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższym przemyśleniu tematu pod maskę wskakuje jednak n47, niestety za mało czasu mam na szukanie kombinowanie bo chcąc robic swap to pewnie auto by wyjechało dopiero na jesień a jednak chce sie troche pocieszyć tym autem w lecie dlatego taka decyzja.

 

Update:

 

Silnik znaleziony n47d20a podobno po przebiegu 70tys km wymontowany z jeżdżącego anglika.

Jutro dokładna rewizja silnika w warsztacie, montaż nowego rozrządu ogólne czyszczenie by był jak nowy.

Dodatkowo wpada nowe kompletne sprzęgło.

Dziś zamówiłem sprężyny Eibach Sportline więc auto idzie przód -45mm tył -30mm zobaczymy ile siądzie realnie.

 

Mam nadzieję że do końca tygodnia auto już będzie zmontowane i gotowe do jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie ktoś może chętny na na nerki m performance na przód do przed liftingowej e87 mam takie nowe na zbyciu za 300zł bo ktoś przy przesyłce się pomylił a zanim to wymienię to mnie wiosna zastanie :/

numery części:

51 71 2 150 366

51 71 2 150 367

 

Co do BMW to jak już pisałem wpadł nowy silnik jakiś czas temu do tej pory sprawuje się bezawaryjnie.

 

Auto już umówione na wymianę IC oraz kompletnego wydechu od turbiny wraz z wywaleniem dpf, wydech będzie taki jak u Stingera w 123d.

Z dalszych planów to:

pompa wtryskowa ze 123d,

wtryski 535d

turbo albo jakaś hybryda albo gtd2060

przewody hamulcowe w stalowym oplocie

grubsze stabilizatory z m pakietu lub Eibach Anti-Roll-Kit

jakieś lekkie koło 19" na wiosnę :mrgreen:

 

Z rzeczy zrobionych ostatnio to tarcze zmienione na zimmerman sport 348mm i klocki hawk hps z przodu, z tylu zdecydowałem się na gładkiego zimmermana i ebc green stuff.

W zawieszeniu sprężyny eibach sportline i amortyzatory bilstein b8.

 

uprzedzając pytania nie planuję narazie wrzucenia m pakietu zewnetrznego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc,

Mam pytanie czy jestes w stanie juz cos powiedziec na temat klockow hawk ?? Jak tenzestaw z zimmermanem współpracuje? Pzdr

 

Panowie ktoś może chętny na na nerki m performance na przód do przed liftingowej e87 mam takie nowe na zbyciu za 300zł bo ktoś przy przesyłce się pomylił a zanim to wymienię to mnie wiosna zastanie :/

numery części:

51 71 2 150 366

51 71 2 150 367

 

Co do BMW to jak już pisałem wpadł nowy silnik jakiś czas temu do tej pory sprawuje się bezawaryjnie.

 

Auto już umówione na wymianę IC oraz kompletnego wydechu od turbiny wraz z wywaleniem dpf, wydech będzie taki jak u Stingera w 123d.

Z dalszych planów to:

pompa wtryskowa ze 123d,

wtryski 535d

turbo albo jakaś hybryda albo gtd2060

przewody hamulcowe w stalowym oplocie

grubsze stabilizatory z m pakietu lub Eibach Anti-Roll-Kit

jakieś lekkie koło 19" na wiosnę :mrgreen:

 

Z rzeczy zrobionych ostatnio to tarcze zmienione na zimmerman sport 348mm i klocki hawk hps z przodu, z tylu zdecydowałem się na gładkiego zimmermana i ebc green stuff.

W zawieszeniu sprężyny eibach sportline i amortyzatory bilstein b8.

 

uprzedzając pytania nie planuję narazie wrzucenia m pakietu zewnetrznego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie klocki są bardzo ok nic nie piszczy hamuje bardzo przyzwoicie jeszcze nie udało mi sie ich zagrzać tak żeby wyraźnie spadła siła hamowania a jeżdzę bardzo szybko i hamulce co chwile w użyciu.

Ważne dla mnie jest to ze nie piszczą bo wcześniej na innym aucie miałem ebc yellow Stuff i mimo rozgrzania cały czas piszczały.

 

Zwracam uwagę tez na to żeby co jakiś czas przepłukać pod ciśnieniem otwory w tarczy hamulcowej oczywiście po nocy w garażu jak tarcza nie nagrzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gdyby ktoś był zainteresowany powoli oswajam się ze sprzedażą jedynki.

Auto na bieżąco serwisowane, z ważniejszych rzeczy to silnik wymieniony na taki o małym przebiegu zmieniony rozrząd nowa pompa oleju sprzęgło dwumasa wszystko to przy przebiegu 201 tyś :)

Z zewnątrz posiada tylko rysę od klucza na prawym tylnym błotniku której nie naprawiałem żeby nie było że auto po zderzeniu ze śmieciarką czy kto tam wie czym jeszcze.

 

Powód sprzedaży to zamiana na nowszy model, który jest już zaliczkowany i pewnie jest teraz w drodze z Hamburga ;)

 

Aha no i ważna sprawa CENA za auto chce 44 tysiące bo naprawdę warto a drugiego tak doinwestowanego auta ze świecą szukać.

Napinki na sprzedaż też nie mam ale szkoda żeby auto stało i się kurzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.