Skocz do zawartości

Jak wymienić płyn hamulcowy


Kempesso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy w moim aucie i za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać od ABSu wychodzą jeszcze rurki do jakiegoś urządzenia znajduje się ono pod zaworami ogrzewania z lewej strony pod podszybiem też ma odpowietrznik. Bardzo proszę o kilka fachowych porad żebym się z tym nie zakopał na 3 dni Auto ma ASC ktory nie działa bo na kompie wykazuje ciągle błąd nr 100 (kontrola biegów-za duza odchyłka prędkości obrotowej) może ktoś wie co z tym zrobić :?: gdzie szukać tej odchyłki :?: Dodam jeszcze ze moje autko ma bardzo duży zbiornik na olej do wspomagania dlaczego :?: przecież nivo niema :?: Z góry dzięki za porady i sugestje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn hamulcowy zmienia sie w bardzo prosty sposob:

a mianowicie musisz popuscic wszystkie odpowietrzniki na zaciskach hamulcowych - tylko uwazaj bo latwo jest je urwac.

nastepnie jedna osoba wciska pedal hamulca a druga na wcisnietym pedale popuszcza odpowietrznik (tak aby wylecial z niego plyn hamulcowy), gdy wcisniety zostanie pedal hamulca do dechy wowczas zakrecamy odpowietrznik i powtarzamy operacje do momentu az z zacisku zacznie wylatywac czysty, swiezy plyn hamulcowy.

Nalezy przy tym pamietac aby w zbiorniczku na plyn bylo zawsze dolane - tak aby nie zeszlo ponizej minimum.

Nastepnie mozna wymienic plyn (to rowniez jest hamulcowy) w wysprzegliku, ktory znajduje sie przy skrzyni biegow. Operacja wyglada tak samo tylko wciska sie pedal sprzegla (no chyba ze automat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak dla uzupelnienia tego co napisał Centrino, na każde koło powinieneś upuścić ok 0.25 L płynu hamulcowego (to w zależności jaką pojemność ma układ hamulcowy), najlepiej używać do tego celu jakiejś butelki z miarką z przeźroczystym przewodem, który można założyć na odpowietrznik, wtedy widzisz dokładnie ile płynu upuszczasz. Pamiętaj koniecznie o dolewaniu płynu do zbiorniczka.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chłopaki tylko dlaczego mam zacząć od koła najdalszego :?: i dlaczego ok 250 ml z każdego koła przecież przednie lewe jest najbliżej pompy i teoreycznie powinien być w nim najszybciej nowy płyn :?: chyba że pompa ABSu coś zawiruje po drodze że jest na odwrót :?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
temat stary no ale coż, chciałbym się dowiedzieć czy taka sama procedura tyczy sie do E39. Tak jak jest opisane powyżej wymieniałem kiedys plyn w Polonezie i smigal az milo. No ale Polonez nie mial ABS'u no i wlasnie zastanawia mnie to czy przez to ze jest ABS wymiana nie jest jakas "inna" :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.