Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam zamiar wymienić płyn hamulcowy w moim aucie i za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać od ABSu wychodzą jeszcze rurki do jakiegoś urządzenia znajduje się ono pod zaworami ogrzewania z lewej strony pod podszybiem też ma odpowietrznik. Bardzo proszę o kilka fachowych porad żebym się z tym nie zakopał na 3 dni Auto ma ASC ktory nie działa bo na kompie wykazuje ciągle błąd nr 100 (kontrola biegów-za duza odchyłka prędkości obrotowej) może ktoś wie co z tym zrobić :?: gdzie szukać tej odchyłki :?: Dodam jeszcze ze moje autko ma bardzo duży zbiornik na olej do wspomagania dlaczego :?: przecież nivo niema :?: Z góry dzięki za porady i sugestje
Opublikowano

Plyn hamulcowy zmienia sie w bardzo prosty sposob:

a mianowicie musisz popuscic wszystkie odpowietrzniki na zaciskach hamulcowych - tylko uwazaj bo latwo jest je urwac.

nastepnie jedna osoba wciska pedal hamulca a druga na wcisnietym pedale popuszcza odpowietrznik (tak aby wylecial z niego plyn hamulcowy), gdy wcisniety zostanie pedal hamulca do dechy wowczas zakrecamy odpowietrznik i powtarzamy operacje do momentu az z zacisku zacznie wylatywac czysty, swiezy plyn hamulcowy.

Nalezy przy tym pamietac aby w zbiorniczku na plyn bylo zawsze dolane - tak aby nie zeszlo ponizej minimum.

Nastepnie mozna wymienic plyn (to rowniez jest hamulcowy) w wysprzegliku, ktory znajduje sie przy skrzyni biegow. Operacja wyglada tak samo tylko wciska sie pedal sprzegla (no chyba ze automat)

Opublikowano
Mam utomat i wlaśnie zachodzę w głowę do czego służy ta niby pompa pod zaworami ogrzewania może jest zapowietrzona i przez nią nie działa ASC :?:
Opublikowano

Witam.

 

Tak dla uzupelnienia tego co napisał Centrino, na każde koło powinieneś upuścić ok 0.25 L płynu hamulcowego (to w zależności jaką pojemność ma układ hamulcowy), najlepiej używać do tego celu jakiejś butelki z miarką z przeźroczystym przewodem, który można założyć na odpowietrznik, wtedy widzisz dokładnie ile płynu upuszczasz. Pamiętaj koniecznie o dolewaniu płynu do zbiorniczka.

Pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki Chłopaki tylko dlaczego mam zacząć od koła najdalszego :?: i dlaczego ok 250 ml z każdego koła przecież przednie lewe jest najbliżej pompy i teoreycznie powinien być w nim najszybciej nowy płyn :?: chyba że pompa ABSu coś zawiruje po drodze że jest na odwrót :?: :?:
  • 1 rok później...
Opublikowano
temat stary no ale coż, chciałbym się dowiedzieć czy taka sama procedura tyczy sie do E39. Tak jak jest opisane powyżej wymieniałem kiedys plyn w Polonezie i smigal az milo. No ale Polonez nie mial ABS'u no i wlasnie zastanawia mnie to czy przez to ze jest ABS wymiana nie jest jakas "inna" :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.