Skocz do zawartości

[e39] 530d 2003r ile jest katalizatorów - Poznań


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Przymierzam się do usunięcia katalizatorów, docelowo na tą chwilę wspawam rurę, jeżeli będzie za głośno wymienię na strumienicę lub katalizator nowy. Poniżej schemat mojego układu:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=18_0377&hg=18&fg=10&lang=en

 

Czytałem że w mojej są 4 katalizatory, czy część nr 1 na powyższym schemacie zawiera już 4 katalizatory?

 

Jakie zadanie ma plecionka / złączę elastyczne? Pękła mi siatka i zastanawiam się czy wywalić całkowicie czy zostawić ten element. Czy pod tą plecionką jest katalizator?

 

Po zatankowaniu taniego diesla i przejechaniu 80km auto umarło. od 800 do 2500 obrotów zbiera się wolniej niżeli maluch oraz dostałem przedmuch w okolicach chłodnicy spalin (wszystko zaśniedziałe), chciałem zacząć od wywalenia katalizatorów tylko nie wiem do końca ile ich jest w których miejscach, a nie chcę zostać naciągnięty na koszta.

 

Czy polecacie jakiś magików od tłumików na terenie Poznania? Najlepiej okolice Stadionu/Grunwaldu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W części nr 1. masz 2 katy, kolejne dwa są w części nr. 2, tyle że w twoim roczniku zamiast części nr. 2 masz już nr. 3, więc tych katów nie będzie.

Plecionka tłumi drgania silnika, jak ją zrobisz na sztywno, to coś się urwie/pęknie - wydech, kolektor, obudowa turbo, loteria - plecionka musi być.

W plecionce nie ma kata.

Wywalanie kata ok, pod warunkiem że wiesz jakie są tego skutki.

Żaden uniwersalny kat nie będzie tak dobry jak sprawny fabryczny.

Opublikowano

Zastanawiam się dla:

 

a) rury

b) tłumika

c) strumienicy

 

jakie mogą być konsekwencje dla skrzyni biegów automatycznej?

 

Docelowo chciałbym jednak katalizator, ale tymczasowo muszę coś innego założyć.

Opublikowano

A pewien jesteś, że to przez zawalone katy?

Te objawy pasują na brak sterowania turbiną... Podłączałeś kompa żeby odczytać błędy?

Opublikowano
Pod komputerem była, wyrzuciła błąd przepływki oraz błąd wentylatora chłodnicy czy jakoś tak, ale magik powiedział że to raczej skutek niż przyczyna. Cała chłodniczka jest w spalinach jak również przód chłodnicy, wygląda to jakby katalizator zablokował spaliny i gdzieś zrobił przedmuch. Auto po załączeniu turbiny jako tako jedzie, ale ruszenie z 0km jest prawie niemożliwe, jak jest zimny, albo jak go zgaszę i poczekam kilka minut to się dobrze zbiera (tak na 70% mocy), a po nagrzaniu znowu kaplica.

 

I tak planowałem wyrzucić katalizatory, zobaczę przy okazji czy coś pomoże i dam znać tutaj w temacie, nigdy więcej biodiesla :mad2: !

 

Jestem już po wycięciu katów, jeden się całkowicie urwał. Poprawa jest znikoma, w dalszej kolejności zniweluję wycieki w okolicach egr, intercoolera oraz zobaczę filterki elektrozaworów oraz czujnik filtra paliwa.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wyczyszczenie IC oraz usunięcie EGR przywróciło moc auta, czuję jakby było z 50 koni więcej :D
Opublikowano
egr usunales programowo ? czy tylko fizycznie ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.