Skocz do zawartości

Golf R Variant vs. F31


xlud

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam auta rodzinnego, kombi o sportowym charakterze. Wybór prosty bo to F31 lub F34 328i.

No ale w maju wychodzi Golf R Variant 2.0 (300km) z pojemnością bagażnika 605 litrów. Z przodu tyle samo miejsca co F31, z tyłu nieco więcej. Katalogowo do setki ma 5.1, napęd haldex 5 generacji. Dostępne od maja 2015 i ma kosztować 10 tyś. więcej niż hatch, czyli 171.000 PLN. Wyposażenie standardowe bardzo bogate bo zawiera (DSG, zawieszenie sportowe, bixenon LED, 18 felgi, sporo innych rzeczy). Doposażenie auta na maksa (panoramiczny dach, nawigacja, adaptacyjne zawieszenie, pakiet zimowy, aktywny tempomat, dostęp komfortowy, gwarancja 5 lat 150tkm, i kilka innych) to koszt 29.000PLN. Całość powinna zamknąć się w 200.000 PLN.

 

Byłem dziś na testach Golfem R (hatch), aby mieć pojęcie jak to auto jeździ. Znałem wcześniej GTI, więc jakieś pojęcie miałem. Auto skonfigurowane na full j/w. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Auto ma 4.9 do steki. Flaki przewraca. Tryby eco dał 10.2l w mieście i zmienia wyraźnie nastawy. Skrajny race ryczy okrutnie i daje błyskawiczne reakcje samochodu. Dźwięk jest bardzo fajny z R4. Prowadzenie jak po sznurku. Układ kierowniczy nawet za precyzyjny, ale daje dobry feedback. Wyciszenie przy prędkości autostradowej zbliżone do F30. Katowanie na trasie dało 12.7 litra. W sumie przejechałem ok 35-40km. Środek całkiem dobrze wykończony, plastiki niezłej jakości, fotele bardzo fajne, audio ok. Pozycja za kierownicą bardzo dobra. Hasło to tylko Golf już chyba nie działa w przypadku tego auta.

 

Jeżeli kombi będzie jeździć podobnie do hatcha to będzie to ciekawy wybór.

 

Cena za Varianta R z konfiguratora jako:

1. auto testowe (3 miesiące, ok. 2-3 tyś. km najechane): ok. 160.000 PLN

2. nowe z 0km: 200.000PLN - 6-8% = 185.000.

 

Czy macie jakieś wskazówki, uwagi krytyczne odnośnie użytkowania Golfa R? Da radę to porównać z mocnymi F31? Gdzie jest haczyk? Będę wdzięczny za wszelkie komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A utrata wartości?. Zakładając, że ma starcie faktycznie jest porównywalne. Jednego nie rozumiem. Po co do takiego auta pchac co tylko się da? Sporo rzeczy wręcz psuje kilogramami prowadzenie.

To co mi się nie podoba w takim golfie (poza napędem fwd z dołączanym tyłem ) to festynski wygląd - auta stylizowanego na pseudo sportowe. No ale to rzecz gustu.

Pamiętaj, że nawet jeśli miejsca w środku jest w golfie więcej to jest to kompakt a nie klasa D jak przy serii 3

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu bym tyle kasy za VW nie dał... Jak taniej moge kupić leona cupre który moim zdaniem nawet lepiej od Golfa wygląda w środku a (prowadzenie itd takie samo) ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Golfa 7R i E91 335i w garażu. Rano jak mam wybrać samochód to w 90% przypadków wybieram E91. Golf 7R jest strasznie nudny bo jeździ zbyt poprawnie - nie dostarcza żadnych emocji. W BMW masz świetną pozycję za kierownicą, siedzisz nisko, układ kierowniczy z active steering (przynajmniej w E91) daje niesamowite czucie i, najważniejsze, w 335i dźwięk jest powalający. W 335i przy tylnym napędzie każdy zakręt dostarcza emocji, wymagane jest ciągłe skupienie. W Golfi 7R dajesz gaz w podłogę i każdy zakręt pokonuje tak samo (czasami irytuje wyjeżdżanie przodem do momentu załączenia tylnego napędu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

335 jest o rozmiar wieksze ale z podobnym wyposazeniem drozsze o 100k. Jezeli nie zamierzasz jezdzic po torze i samochod nie musi Ci zamiatac bokami to wg mnie golf moze byc sensowniejszym wyborem. Mialem kiedys leona 1 cupre i byl to najbardziej fun samochod jaki mialem, chociaz do jazdy na co dzien srednio sie nadawal ze wzgledu na twarde i niskie zaiweszenie oraz glosny i otwarty wydech. Teraz mam 335ix i jest to bardzo fajna zabawka ale czuc jej mase w porownaniu z kompaktem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no nie Golf R jest bardzo fajny jak za ta cene tylko ze nudny - zobacz Leona a nawet skode wygladaja lepiej niz Golf R co do silnika to jest tylko 2.0 a BMW R6 zawsze inna kultura i inny dzwiek , jesli masz 18-25 lat kup golfa..... powyzej nie wypada:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie golfa R z bmw e90 3.0d LCI 245km. Zupełnie inne samochody. I nie mam tutaj na mysli silników. Golf na pewno jest autem z zacięciem bardziej sportowym i podatnym na mandaty:) Az prosi się żeby wcisnąc pedał gazu. Banan na twarzy pozostaje na długi czas. BMW dużo bardziej komfortowe. Wg mnie tez bardziej przestronne ale porównuje w tym przypadku hatch do sedana wiec mogę powiedzieć jedynie z perspektywy kierowcy. BMW lepiej wyciszone. Bierze Rke i BMW ;) Kazde z tych aut jest świetne. Wybór jest mocno indywidualny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz to co Ci najbardziej pasuje. Nie chce mi się tylko wierzyć, że w Golfie jest więcej miejsca z tyłu niż w F31. Co do reszty to się zgadzam, bagażnik na pewno większy.

 

Ja pewnie bym się skłaniał do Golfa, gdyby nie ta cena. 200tys za samochód tej klasy to dużo za dużo, nawet jak to jest wersja R ;)

Za kilka lat, to będzie tylko Golf, który nawet mimo wersji R będzie kosztował kilkadziesiąt tyś zł. Poza tym, te golfy tak szybko się zmieniają (w sensie wychodzą nowe wersje) bo wyglądem bardzo się nie różnią że to też jest jakiś czynnik odpychający przy zakupie ;)

 

Ogólnie, przy obecnych założeniach (golf za 200tys zł) wolałbym BMW, ale jeśli R'ka naprawdę daje Ci sporo frajdy, to bierz R :D Nie patrz na innych. A jeśli jeszcze jakiś zacny rabat wynegocjujesz to może faktycznie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu tyle samo miejsca co F31, z tyłu nieco więcej.

 

Nie mierzyłem golfa ale wydaje mi się to bardzo mało prawdopodobne. BMW ma dłuższe siedzisko tylnej kanapy niż większość samochodów i dlatego odległość od końca siedziska do przedniego fotela może się wydawać mniejsza. Zmierz sobie odległość od oparcia tylnej kanapy do przedniego fotela w obu samochodach i wtedy się okaże jak jest naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega dzięki za komentarze. Czytam z nich, że to sprawa bardzo indywidualna i oba auta są godne polecenia. Dużo się rozgrywa w kwestii emocjonalnej. Część z was używa/używała tego auta, co już jest w zasadzie rekomendacją. Chciałbym kupić F31 335i doposażone tak jak chce, ale to mocno ponad 300k. Ten Golf w zasadzie nowy wychodzi za połowę tej ceny. O spadku wartości nie wspominam. Wydaje się to być ciekawą propozycją, pod warunkiem, że to auto będzie jeździć. Ilość miejsca mierzyłem tradycyjnie, ustawiłem fotel jak lubię i wsiadłem do tyłu. Było trochę więcej miejsca na kolana (mam 186cm) niż w F31 i wyraźnie więcej niż w F10, ale może to rzeczywiście kwestia krótszej kanapy. Rozstaw osi będzie jak w hatchu, czyli mniej niż w F31. Z tym wyglądem to jest lekko festynowo, ale przy odrobinie inwencji to można skorygować (mówię głownie o felgach). Do reszty trudno się przyczepić. Mnie nuda zaczęła brać w E90 i szukam coś nowego pod 2+2. Dam znać jak auto będzie po teście w PL i podzielę się wrażeniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się takie Hot Hatche podobaja a jak w sport kombi to już wogóle,pewnie ten golf łapie chipa na 360km i powinien kręcić 100km.h w ok 4.2sek moze 4.3sek..,kolega ma żółtego Focusa ST w Kombi 2014 po chipie na 300km mnie się osobiście podoba .Osobiście bym kupił tylko ja jestem lekka sknera i przeraża mnie to ze dzisiaj za tego golfa płace 200tyś.zł a za 4 lata dostane może 50tyś.zł.,dla mnie straszna strata i jak kolega napisał to są auta bardzo poprawne na drodze a ja lubie tył napęd i w zimie na chwilę wyłączyć DTC :) Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz ze BMW ktore kosztuje 200, bedzie po 4 latach warte 100 tysiecy ? Jak dostaniesz 65 to sie będziesz cieszył.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz ze BMW ktore kosztuje 200, bedzie po 4 latach warte 100 tysiecy ? Jak dostaniesz 65 to sie będziesz cieszył.

 

X1 2010 2.0d 143km x-drive 69tys.km w automacie teraz sprzedałem za 79k ,kosztowało 129tyś.po rabacie zakup 03.2010.

Drugie auto Insignia 2.0 CDTI 2010 kupiona za 133tyś.zł 112tyś.km sprzedaż 01.2015 43900zł. Troche sie tym sugeruje ale moze popełniam błąd i 420i kupilem za 181tys.zl a za 5 lat sprzedam za 60.Tylko ze jak tak bedzie to golfa sprzedam za 20.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW E90 320i 2011 PS ex.AG stan idealny, bezwypadkowy, niecałe 4 lata, 60.000km przebiegu, jako nowy 220.000 PLN, zakupiłem z rabatem za 126.000PLN w 2012, obecnie trudno go sprzedać nawet za 75.000 PLN. Spadek wartość kolosalny, pod warunkiem że uda mi się go sprzedać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się takie Hot Hatche podobaja a jak w sport kombi to już wogóle,pewnie ten golf łapie chipa na 360km i powinien kręcić 100km.h w ok 4.2sek moze 4.3sek..

 

Sportmile robi 0.5 stage na 380km: https://www.facebook.com/sportmile/posts/732255726812860?__mref=message_bubble

Compsport robi 0.5 stage bez utraty gwarancji na 360km/460nm: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.760202514015353.1073741867.166106913424919&type=1&__mref=message_bubble

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW E90 320i 2011 PS ex.AG stan idealny, bezwypadkowy, niecałe 4 lata, 60.000km przebiegu, jako nowy 220.000 PLN, zakupiłem z rabatem za 126.000PLN w 2012, obecnie trudno go sprzedać nawet za 75.000 PLN. Spadek wartość kolosalny, pod warunkiem że uda mi się go sprzedać :)

No to żeś trochę słabo kupił. Za 75 sprzedać raczej marne szanse... ale mimo wszystko takie ex AG to dużo sensowniejszy zakup niż Nowka o ile komuś potrzebne to wyposazenie. Za 126 tysięcy można obecnie kupić nowe F30 i to wcale nie całkiem golasa.

Jednak jeśli mogę coś doradzić to nie sprzedawać za grosze dobrego auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demo sie nie kupuje,katowane na zimnym itp. Lepiej wynegocjować dobry rabat i dolozyc kilka tysięcy ,pozatym zawsze to jesteś II wlasciciel,daruje sobie.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW E90 320i 2011 PS ex.AG stan idealny, bezwypadkowy, niecałe 4 lata, 60.000km przebiegu, jako nowy 220.000 PLN, zakupiłem z rabatem za 126.000PLN w 2012, obecnie trudno go sprzedać nawet za 75.000 PLN. Spadek wartość kolosalny, pod warunkiem że uda mi się go sprzedać :)

Zawsze sie kupuje auto jak wychodzi nowy model i sprzedaje 5-6msc przed wypuszczeniem kolejnej nowej serii,a kupiles model e90 na pare miesięcy przed wypuszczeniem f30 to się nie dziwi ze taka jest strata.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a macie jakieś doświadczenia z zakupem samochodów demo, szczególnie tych mocnych? Czy warto oraz jaki rabat negocjować? Znajomy pracuje w VW i raczej odradzał.

 

Jak chcesz używkę ale z salonu to lepiej exAG wziąć, najlepiej z Niemiec, bo największy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW E90 320i 2011 PS ex.AG stan idealny, bezwypadkowy, niecałe 4 lata, 60.000km przebiegu, jako nowy 220.000 PLN, zakupiłem z rabatem za 126.000PLN w 2012, obecnie trudno go sprzedać nawet za 75.000 PLN. Spadek wartość kolosalny, pod warunkiem że uda mi się go sprzedać :)

Zawsze sie kupuje auto jak wychodzi nowy model i sprzedaje 5-6msc przed wypuszczeniem kolejnej nowej serii,a kupiles model e90 na pare miesięcy przed wypuszczeniem f30 to się nie dziwi ze taka jest strata.

druga opcja to zakup parę miesiecy po wypuszczeniu nowej serii , wtedy ceny u używanych modeli starej serii już spadły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie, skoro szukasz kombii z zacieciem sportowym to w budzecie 200k postaraj sie znalezc 328i / xi individual z skora na desce, sportowym automatem, mpakietem, navi i innymi bajerami - nie bedziesz zawiedziony w xi nie mozesz chyba zamowic sportowego zawieszenia M a bez X tak, wrazenia z jazdy - super, jakosc wykonania w srodku - super, osiagi - nie bedziesz zawiedziony.

 

jesli szukasz sportowego auta o nadwoziu kombii - wez golfa, jest tanszy, nowszy, szybszy, bardziej rozwojowy, glupim programem robisz 370ps i masz osiagi na poziomie niewiele gorsze niz M3 E92, przy tym tez sportowe zawieszenie, dsg, pojemny bagaznik itp. za +-185k pln, nie ma lepszego nowego auta niz golf7R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.