Skocz do zawartości

wymiana alternatora jaki


robertos854

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś po podłączeniu auta pod kompa okazało sie mam błąd 4A18 alternator błędny. Tylko nie rozumiem zkąd on jest bo ładowanie jest w normie nic sie z autem nie dzieje. Czy ma ktoś jakiś pomysł. Edytowane przez robertos854
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś po podłączeniu auta pod kompa okazało sie mam błąd 4A18 alternator błędny. Tylko nie rozumiem zkąd on jest bo ładowanie jest w normie nic sie z autem nie dzieje. Czy ma ktoś jakiś pomysł.

 

Mialem podobnie, po paru dniach zaczol sie zegnac, nie reagowal silnik wygaslo wszystko nie moglem odpalic itd. Nawet zaczelo ladowac na 18V tak ze lepiej wymienic szczotki. jezeli nie one sa winne wymienic na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sprawdzilem jaki mam nr alternatora 150 7802471 A102 s6ano7 tg15co73 tylko ze jak szukam po tych nr to pokazuje ze to do 2.0d a ja mam 3.0xd.....czy ktos jest w stanie mi powiedziec jaki alternator musze kupic.. czy ten jest dobry...albo ktos kiedys zmienial i jest zly....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moj nr alternatora 150 7802471 A102 s6ano7 tg15co73 czy ten na pewno podejdzie http://allegro.pl/alternator-150a-bmw-e90-e87-m47-2-0d-7802471-i5114409923.html#imglayer rozni sie tylko jedną cyfrą ten co mam w aucie s6ano7 a ten w aukcji s6ano6 . Co to za oznaczenie i czy ta jedna cyfra ma nacos wplyw. Dziekuje za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt nie powie Ci czym dokładnie sie różnią bo watpię zeby ktoś miał takie doswiadczenie. Ja podejrzewam ze alternator i tak bedzie pasować. Jak zamawiasz z Allegro masz 14 dni na zwrot wiec zamow i zobacz czy działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień wpierw regulator, zamienniki chodzą po 80 zł, oryginały czasem do 500 zł. Zależy od alternatora i jego wersji. Miałem ten sam błąd, padł regulator, auto padło, brak ładowania, po zamontowaniu nowego chodzi pięknie, alternator jeszcze pożyje długo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wspomnieć że alternator, czujnik poziomu oleju, dogrzewanie żarowe moduł, IBS klema mają wspólny interface, jedna usterka powoduje częste wysypanie reszty. Dobra metoda poodpinać pokolei każdą część i sprawdzać czy błąd alternatora znikł. Ładowania ile masz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podepne sie, bo mam podobny problem. Zaczelo mi czasem wywalac czerwona kontrolke akumulatora, dzis sprawdzilem na szybko ukryte menu 9.0 i wyszlo 11.1V. Po wylaczeniu silnika kontrolka nadal swiecila a napiecie skoczylo do 11.4V. Po kilku godzinach wrocilem do auta i znowu jest okej. Kontroler napiecia do wymiany?


Przymierzalem sie do wymiany sterownika swiec, bo mam wywalone 4A74 i 4A79 (komuniacja) o ile moze to miec cos wspolnego.

320d 2007

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij cieniutki przewód od regulatora napięcia i sprawdź w takim stanie ile ma ładowanie, jeśli będzie poprawne, wepnij z powrotem, a wypnij w następnej kolejności przewód niebieski przy akumulatorze od klemy ibs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, sprobuje, niestety nie mialem jak tego zrobic wczoraj.


A dzis w drodze do pracy spadalo powoli z 11.1V do 10.7V, po czym wywalilo kontrolke i po zgaszeniu silnika nie udalo mi sie go juz auta zapalic. Auto po pracy odpale z kabli, tylko nie wiem gdzie nim jechac: czy po nowy akumulator, czy po alternator.


EDIT: Jeden z kabli dochodzacych do alternatora jest po prostu uwalony i lezy sobie na nim luzno. Auto odebralem 5 tygodni temu z bmw, gdzie przeprowadzano akcje serwisowa.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sruba skorodowala, odpadl leb i kabel dochodzacy z prawej strony silnika sie poluzowal, stad pojawiajacy sie od czasu do czasu blad. Potem odpadl calkowicie i styk utrzymywala juz tylko sila grawitacji. A gdy nie ma styku, aku sie oczywiscie nie laduje, kilka minut i choinka. Najpierw leci kontrola trakcji, pozniej abs, srs, wspomaganie i czujesz sie jak w statku kosmicznym, ktory ma gruba awarie. Wczoraj przezylem to na zjedzie z autostrady na ruchliwe rondo.


EDIT: Sruba przewiercona, alternator laduje :)

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.