Skocz do zawartości

Zmiana lampki podsufitki, problem z podłączeniem - BMW E39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z podłączeniem lampki.

 

Lampka która była fabrycznie w moim aucie, jest bez diody, chciałbym to podmienić na wersję z.

Kupiłem już nawet lampkę, ale po wpięciu diody wcale się nie świecą.

Kostki są takie same, jednak jak zauważyłem u mnie do kostki wychodzą 4 kable. A w wersji z diodami do kostki wychodzi 5 Kabli.

Jak dobrze rozumuję muszę pociągnąć zasilanie do diody, jednak skąd ? Nie mam szyberdachu.

Macie jakiś pomysł ? Dla uczytelnienia dodaje zdjęcię obu lampek.

 

http://images70.fotosik.pl/757/a56b6a40ffe38321.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Diody zapalają się razem ze światłami z tego co pamiętam.

 

Weź miernik i sprawdź, czy po zapaleniu świateł pojawia się napięcie na którymś z kabli. Jak tak to sprawa prosta, wystarczy zmostkować. Jak nie ma, a chcesz mieć jak w oryginale, to możesz ciągnąć od włącznika świateł kabelek.

Opublikowano

Kolego, wydaję mi się że na pewno w którymś jest napięcie, bo przecież po odpaleniu auta, naciskam sobie przycisk, i świeci mi się lampa, prawada ?

Sprawdzę zaraz w którym jest napięcie. Czy ktoś jeszcze przerabiał ten temat, czy kolega powyżej ma racje ?

 

 

ZNALAZŁEM SPOSÓB NA FORUM. Podłączenie do otwierania klapy. Jednakże ja nie mam takiego przycisku w mojej wersji.

Opublikowano
czy kolega powyżej ma racje ?

Ma rację, najprościej wziąć zasilanie z włącznika od świateł, kabel po słupku, najkrótsza droga

Opublikowano

Dobrze, rozumiem, Czy ma ktoś gotowy schemat ? Rozbiorę słupek, puszczę przewód, ale nie wiem w który kabel się podłączyć i jak to zrobić. Nie chce odstawiać chały, a chciałbym aby było to porządnie zrobione.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dobrze, rozumiem, Czy ma ktoś gotowy schemat ? Rozbiorę słupek, puszczę przewód, ale nie wiem w który kabel się podłączyć i jak to zrobić. Nie chce odstawiać chały, a chciałbym aby było to porządnie zrobione.

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Panele drewniane/alumioniowe trzeba zdjąć, te koło kierownicy - poważyć czymś płaskim, najlepiej od góry, jak trochę wyjda wysuwasz w górę.

Pod nimi masz śruby na krzyżaka od osłony licznika. Nad licznikiem masz kolejne chyba 4 śruby do odkręcenia. Cała ramka od licznika w ten sposób schodzi, od tyłu masz wtyczki do świateł i przeciw-mgielnych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lepiej odkręcić ten mały schowek pod kierownicą i od spodu rękę włożyć i wypchnąć?
Opublikowano

Witam, skończyłem przed chwilą. I podpowiem wam, jak to zrobiłem.

 

1. Po pierwsze musimy usunąć 2 plastiki, drewienka, zależy kto ma jaką wersje. Najlepiej zrobić to płaskim śrubokrętem. Po prostu musimy to podważyć.

2. Odkręcamy 3 Torksy u góry licznika.

 

 

http://images67.fotosik.pl/763/10777e27382eba9egen.jpg

 

Teraz już spokojnie możemy ściągnąć plastik, w którym są umocowane pokrętła.

3. Wymontuj starą lamkę. Rozbierz kostkę, i wsadź w miejsce brakującego kabelka, kabel ok 1,5m, przeciągnij go górą podsufitki, do narożnika ( Jeśli nie masz poduszki )

4. Przeciągnij go na dół aż do włącznika świateł. (Ja przy tym zdemontowałem cały licznik [3 śruby ] )

5. Sprawdź miernikiem, który kabel świeci się przy zapalonych światłach.

 

http://images67.fotosik.pl/763/40fb205a23ead2bcgen.jpg

 

6. Zlutuj go, i owiń izolacją.

 

7. KONIEC : )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.