Skocz do zawartości

320d 136km pompa wtryskowa


piotr8888

Rekomendowane odpowiedzi

witam. przeczytałem mnóstwo postów i nadal nie wiem czy bmw e46 320d 136km 2001 rok ma pompowtryski??? oraz klapki w kolektorze?? jedni mówią tak drudzy nie.. czy ktoś wie dokładnie coś na ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż źródło gdzie mówią, ze m47 ma pompowtryski albo jest na cr? Bo jestem bardzo ciekaw..mam nadzieję, że nie wkleisz linka do forum onetu :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie. jakoś wszyscy smigaja, i jednak auto swoją cenę trzyma..jak by było g.. i ciągle niby by pompa padała to by były po 5 tys te auta jak fordy np

Znajomy ma 5 lat i śmiga bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystko zależy od tego czy Twoja pompa była już robiona, kiedy i jak..jeśli nie, albo została zrobiona, żeby tylko wytrzymać gwarancję to prędzej czy później czeka Cię ta robota. Masz jakieś objawy, że pytasz czy z ciekawości?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam bo kupiłem auto.. ładnie chodzi, nie dymi itd. z pożądnego domu i dorosłych normalnych ludzi... ogólnie widać że dbali o auto.. ale obawy zawsze są... znalazłem taki post:

Witam. Nie chcę żeby ktoś na wstępie powiedział że się tylko reklamuje ale po przeczytaniu waszych postów myślę że będę mógł wielu pomóc. naprawą elektroniki zajmuję się od 2009 roku, wiele zrobiłem i wiem co robię. Spróbujcie znaleźć jakąś złą opinie na mój temat. Gdyby nie to że to Polska, temat pomp wtryskowych vp44 i vp30 już dawno by upadł. Ale wiadomo jesteśmy zaściankiem europy i jeszcze rynek chwile się pokręci. Dziwi mnie tylko jedno, czy wy nie macie żon, dzieci, nie szkoda wam wydawać takich grubych pieniędzy na regenerację pomp wtryskowych? Przecież w większości wypadków to winna jest elektronika. Nawet już zakłady typowo naprawiające mechanikę pomp wtryskowych przekonały się do tego że uszkodzenie elektroniki nie ma nic wspólnego z zatartym tłokiem od regulacji kąta wtrysku. O tym trochę później i więcej będzie na mojej stronie z filmami pokazującymi i wyjaśniającymi co steruje zaworem kąta wtrysku inaczej czasy wtrysku - początku tłoczenia a co zaworem dawki paliwa. Żebym nie był gołosłowny daje namiar na kilka z wielu zakładów które specjalizują się w mechanicznej regeneracji pomp i wtryskiwaczy, nie jakaś tam amatorka tylko starsi doświadczeni panowie. Pierwszy od paru miesięcy współpracuje ze mną z moich okolic "Diesel-Service" Mechanika Pojazdowa Roman Bernaś tel. 158314413 27-600 Milczany pod Sandomierzem 48a, woj. świętokrzyskie, drugi już od paru lat Autokomplex - serwis samochodów osobowych i dostawczych, Milejowice koło Radomia, ulica: Cerekiewska 5 Zakrzew mazowieckie 26-652 Polska, Tel 0604-780-894, trzeci również dłuższy czas REGENERACJA APARATURY PALIWOWEJ " JAROSŁAW JAŚLANEK Krakowska 129, 43-512 Bestwina Tel 322101212. Jest jeszcze wiele innych. Do każdego z nich możecie zadzwonić i zapytać czy regenerują u mnie sterowniki i czy mechanika w pompie uszkadza sterownik. Zapewniam was że nie. Ale nie ma się co dziwić jak pierwszy raz przyjechał do mnie Pan Duda z Autokompleksu to za bardzo nie dowierzał mojej robocie. Ale czas pokazał że po naprawie pompa pracuje i wcale nie następuje ponowne uszkodzenie sterownika. Dodatkowo osobiście mi powiedział co potwierdzi wam każdy inny "pompiarz" -- na szkoleniach serwis BOSCHA zawsze uczy że uszkodzenie elektroniki jest następstwem zacierającego się tłoka od regulacji kąta wtrysku (czasu wtrysku - początku tłoczenia ). Tylko że tłok nie jest sterowany przez tranzystor tylko przez element siedmio nóżkowy jakiś uklad, oczywiście to goła struktura krzemowa osadzona na ceramicznej płycie głównej z połączeniami cieńszymi niż włos. Ponadto zawór ma prawie 10 ohm rezystancji, czyli z prawa ohma prąd jaki tam popłynie to maksymalnie 1,2 ampera. Nie będę teraz udowadniał że mam rację bo zawsze się znajdzie jakiś niedowiarek. Na mojej stronie puhomega.pl wkrótce pojawią się filmiki pokazujące co steruje czym i jaki prąd jest pobierany. Wszystko jak na dłoni. Jak i tak ktoś nie wierzy to niech robi regenerację za 2,5 tyś zł z gwarancją na rok czasu. Ja po naprawie elektroniki również daje rachunek i gwarancję na rok czasu a koszt to 300 zł. Bosch zawsze będzie twierdził że winna jest mechanika bo to dla nich kasa, nawet jak zrobią mechaniczną regeneracje czy to potrzebnie czy nie. Oczywiście zdarza się że pompy przycierają się mechanicznie. Warsztaty które wymieniłem za wymianę tłoka od regulacji kąta wtrysku biorą około 900 zł. a nie 2 - 3 tyś. Panowie, jeżeli dajecie taką pompę do regeneracji i nie będzie żadnej usterki mechanicznej to i tak zapłacicie za pełna regenerację która w większości wypadków polega na naprawie sterownika nawet u mnie i pomalowaniu śrub na żółto co ma świadczyć o mechanicznej regeneracji. Przecież nikt wam nie powie " słuchaj Panie miał Pan szczęście, uszkodzony był tylko sterownik. Tylko zaraz powie że cała pompa zatarta i pełna regeneracja za 3 tyś zł " Jak ktoś chce do samochodu dokładać tyle to jego sprawa. Tylko że najstarsze samochody z tymi pompami mają już 18 lat, bo jak wiadomo pompy te zaczęto stosować w 97 roku. Też bym mógł dawać ogłoszenie że robię pełną regeneracje i brać za jedną pompę 2-3 tyś zł, ale nie o to chodzi. Ale niektórzy tak robią. Przecież są na pewno osoby na forum które miały naprawione sam sterownik i jeżdżą dłużej niż rok pewnie nawet mnie w Sandomierzu. A jaka to dla was różnica jak samochód rok przejeździł, tylko cenowa. Na stronie puhomega.pl jest na razie siedem filmów o tematyce pomp wtryskowych vp44 i vp30. Wkrótce dojdzie jeszcze 6 tych ciekawszych, czekają tylko na obróbkę. Jeżeli ktoś jest zainteresowany profesjonalną naprawą sterownika pompy wtryskowej lub jakimiś paradami to zapraszam. Najlepiej kontakt telefoniczny 510667029. P.U.H OMEGA ul. Mickiewicza 31/31, 27-600 Sandomierz. Przestrzegam przed otwieraniem sterownika, bardzo łatwo coś uszkodzić. Pamiętajcie że pod żelem gołe nie osłonięte obudową procesory i połączenie cieńsze niż włos. Jeżeli ktoś myśli że za pierwszym razem mu się uda naprawić to będzie go to kosztowało że 3 razy tyle. No niestety nie jest to takie proste jak na głupich filmach pokazujących " jak naprawić " które w rzeczywistości powinny nazywać się " jak samemu zepsuć sobie sterownik nieodwracalnie i zamiast 300 zł płacić 3 razy tyle. Na pewno też to nie te tranzystory. Na moich filmach pokazuję porównanie tranzystorów, wielkość ich wewnętrznej struktury krzemowej, mojego i oferowanych na allegro. Na koniec przestrzegam przed sprawdzaniem sterownika pompy za pomocą próbówki. Powiem krótko, albo wielkie barany albo oszuści nakręcili ten filmik. Sprawdzając sterownik tym sposobem czy to dobry czy uszkodzony czy nawet sprawne odpalone auto, zawsze nam wyjdzie że mamy uszkodzenie. Nie wiem czy nie wiedzą co robią czy oszukują. Jedyny sposób jak sprawdzić sterownik i wiele więcej będzie u mnie na stronie. Spróbujcie też od firm które regenerują Pompy wtryskowe odkupić stare zepsute sterowniki. Nie da się wracają do BOSCHA lub są niszczone młotkiem na miejscu żeby nie wróciły do obiegu. Nowy " poprawiony " sterownik od bosch kosztuje około 1000 zł plus do tego programowanie i kalibracja pompy na stole probierczym. Piszę celowo " poprawione " bo sterowniki z datą 2004 i młodsze czyli 2005, 2006 i dalej są w większości przypadków nienaprawialne. Końcówka mocy sterująca dawką paliwa jest mocniejsza i się nigdy nie psuje, uszkodzeniu ulega natomiast płyta główna i sterownik do wymiany i kasa dla BOSCHA. Dziękuje i zapraszam do dalszych dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra koledzy. a wy ile już swoimi smigacie? i mieliście problemy?

Ja mam furkę od 2009r. pompa jeszcze nie ruszana.

Akurat w piątek byłem w serwisie, w ramach badania zawieszenia do pracy inżynierskiej, to przy okazji sprawdziłem sobie historię serwisową, a że auto mam od 1 właściciela który serwisował samochód do końca (chwała mu za to), wiem na 100%, że nic nie było przy pompie robione.

 

Jak widać pompa VP44 nie jest taka felerna jak niektórzy straszą.

 

P.S zawsze dolewam jakieś smarowidło do paliwa typu Liqui Moly diesel schmier additiv albo Kleen-Flo diesel fuel conditioner.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiadomo, że to zależy od eksploatacji..bo jak np ktoś jeździ do głębokiej rezerwy, czyli np 10km do przejechania :duh: i zalewa za 3 dyszki, zrobi 100km i znowu za 3 dyszki :cry2: to pompce to się raczej nie podoba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale co ma jeżdzenie na rezerwie do tej pompy? jak już to do tej w zbiorniku... jak byłem oglądać to auto to był prawie cały bak... i sądze że zawsze tak było. oceniając właścicieli..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra koledzy. a wy ile już swoimi smigacie? i mieliście problemy?

Ja mam furkę od 2009r. pompa jeszcze nie ruszana.

Akurat w piątek byłem w serwisie, w ramach badania zawieszenia do pracy inżynierskiej, to przy okazji sprawdziłem sobie historię serwisową, a że auto mam od 1 właściciela który serwisował samochód do końca (chwała mu za to), wiem na 100%, że nic nie było przy pompie robione.

 

Jak widać pompa VP44 nie jest taka felerna jak niektórzy straszą.

 

P.S zawsze dolewam jakieś smarowidło do paliwa typu Liqui Moly diesel schmier additiv albo Kleen-Flo diesel fuel conditioner.

 

kolego skoro masz tyle latek autko a sprawdzałeś czy ty masz klapki w kolektorze? a odnośnie dolewania do paliwka czegoś to gdzięs na forum czytałem żeby nie robić tego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że to zależy od eksploatacji..bo jak np ktoś jeździ do głębokiej rezerwy, czyli np 10km do przejechania :duh: i zalewa za 3 dyszki, zrobi 100km i znowu za 3 dyszki :cry2: to pompce to się raczej nie podoba.

100% racja, właściwie to tyczy się nie tylko diesli.

 

kolego ale co ma jeżdzenie na rezerwie do tej pompy? jak już to do tej w zbiorniku... jak byłem oglądać to auto to był prawie cały bak... i sądze że zawsze tak było. oceniając właścicieli..

pompa VP44 nie przepada za zbyt wysoką temperatura ON (info. z forum Dodge'a) m.in dlatego zastosowano chłodniczkę, lecz przy małej ilości paliwa (rezerwa) + upalny dzień nie jest w stanie wystarczająco schłodzić paliwa.

 

kolego skoro masz tyle latek autko a sprawdzałeś czy ty masz klapki w kolektorze? a odnośnie dolewania do paliwka czegoś to gdzięs na forum czytałem żeby nie robić tego..

Klapek w kolektorze nie ma.

Co do uszlachetniaczy to ich celem jest poprawienie smarowania pompy wtryskowej i wtryskiwaczy, używam od 3 lat i nic złego się nie dzieje.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znowu..którzy mówią, że są? :duh: ale jak nie masz co zrobić z kasą to czemu nie, może przeczyszczą chociaż przy okazji :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś odebrałem auto i na zimnym długo kręcił troche... co to może byc? silnik chodzi pięknie. nie dymi i ma moc odpowiednia.. wszystko jak należy. na ciepłym już ładnie pali.. rozkodowałem vin. ale nadal nie wiem czy mam te nieszczesne klapki... już po godzinnym postoju troszke dłużej przykręcił zanim odpalił..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny Staszek widzę nam się pojawił w stadzie.

 

Wbij sobie do głowy - masz silnik o oznaczeniu M47, moc 136 koni, zasilany pompą wtryskową VP44, bez klapek zawirowań w kolektorze dolotowym.

W związku z tym, że masz już ten silnik, to spodziewaj się: padnięcia elektroniki pompy VP44, zatarcia tłoczka przestawiacza kąta wtrysku pompy VP44, pęknięcia wału korbowego silnika w związku z a: dużym przebiegiem, b: zużyciem dwumasowego koła pasowego, c: zużyciem koła zamachowego dwumasowego.

 

I czytaj ze zrozumieniem to, co jest zawarte na forum, a nie słuchaj już tych "innych" czy też "drugich", bo tylko robisz z siebie durnia.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. A więc jeżdżę już autem parę dni i udało mi się zaobserwować jak jest z tym odpalaniem. Otóż jak stoi po nocy i rano odpalam to jest ok, szybko łapie, jak nagrzany do temp. roboczej to też ładnie odpala, problem tkwi w tym, że jak jeżdżony i nagrzany postoi z poł godz albo godzine to wtedy coś długo kręci. Miał ktoś podobny przypadek albo ktoś się orientuje co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.