Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jaki lejecie olej albo jaki byście polecieli do skrzyni i do mostu oraz gdzie znajdują sie korki spustowe, do wlewu? Na forum znalazłem w dziale 5 informacje o tym, ze niektórzy leja Castrola. Osobiście uważam ze castrol to totalne dno i robi tragiczne oleje które można spotkać obok maki czy chleba w Tesco. Wiec z góry castrol do skrzyni odpada. Słyszałem coś o atf ale tylko ogólnie. Szukam także ile wlezie tego oleju do dyfra i do skrzyni ale tez nigdzie nie mogę znaleźć nawet w "sam naprawiam" nie ma nic napisane ile i jak to zrobic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie most a dyfer,rozkoduj vin wtedy bedziesz wiedzial ile wchodzi oleju.Najlepiej kup org olej BMW ja taki kupowalem kiedys do e46. :cool2:
Opublikowano
O to nie wiedziałem ze po rozkodowaniu vin daje radę. Do dyfra i do skrzyni leje sie ten sam olej czy sa inne? Ile dałeś za litr?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do skrzyni najprawdopodobniej potrzebujesz MTF-LT2 (sprawdź nalepkę na skrzyni, będzie tam podana wymagana norma).

Olej taki robi np firma: PENTOSIN, Revenol lub FUCHS. Koszt to ok 50-60zł za litr (wchodzi ok 1,6 litra). Ja zalałem Pentosin.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=mtf+lt2&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113

 

Co do mostu, to musiał bym zerknąć w garażu na butelkę (chyba kupiłem firmy FUCHS). Kupiłem olej, ale nie wymieniłem, bo nie ma korka spustowego. Sprawdziłem tylko kolor starego - był ok.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czyli jednak wymiana oleju w cyfrze to nie taka prosta sprawa. Do skrzyni juz znalazłem jakiś zalecany przez BMW spełniający te ich wszystkie normy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

kubaj123 zasługujesz na pochwałę, dzięki za pomoc !

 

Ja rozumiem, że dyfer jest bezobsługowy, ale ta tabliczka to raczej info dla serwisantów ASO i samochodów w okresie gwarancyjnym.

Podczas zmiany kół na letnie zauważyłem, że most się poci w okolicy wału. Boję się że zaraz będzie wył i wole narazie sprawdzić stan oleju i ewentualnie go uzupełnić (nie zmieniać) niż odrazu kupować nowy most.

Opublikowano
U mnie padł uszczelniacz wału i skrzyni jeżdzę tak juz od 2 lat a wał cały w oleju jest ale nic nie słychać. Narazie wymieniam olej w skrzyni, w moście i styknie. Na YT są tez DIY jak wymienić olej w skrzyni. Ogólnie bardzo duzo instruktażu do e90 jest
Opublikowano
Koledzy a jaki olej do dyfra ? 75W90 czy 75W140, co post to inaczej.

 

75W90 jak nie masz szpery

75W140 jak masz szpere

 

polecam Ravenol, tani i jest dobrym olejem

Opublikowano
Koledzy a jaki olej do dyfra ? 75W90 czy 75W140, co post to inaczej.

 

75W90 jak nie masz szpery

75W140 jak masz szpere

 

polecam Ravenol, tani i jest dobrym olejem

 

Dzięki :cool2:

 

Butelka litrowa starczy na wymianę ?

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałem wymienić olej w dyfsze w e91 320i 2007r 150 koni manual i w e87 118i 2009r 143 konie manual. Czy olej motul 300LS 75W90 API GL5 będzie dobrym rozwiązaniem do obu mostów ? W 118i chciałem również wymienić olej w manualnej skrzyni czy BMW MTF LT 3 będzie ok? Proszę o pomoc, nie chciał bym czegoś uszkodzić np z niewiedzy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.