Skocz do zawartości

E46 2.0D 150km i późno wstajaca turbina


lizuk

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jestem świeżakiem na tym forum, więc wszystkich serdecznie witam.

Wiem, że jest już kilkilkaset miliardów tematów odnośnie późnego wstawiania turba w tych silnikach, ale mój jest inny. Proszę Was o pomoc, bo ledwo kupiłem bmw i same problemy niestety...

 

Mam e46 z 2001 roku. W dowodzie wbite 136km, a silnik jest 150. Problem polega na tym, ze turbo fajnie bije od 2500 obrotów. Wymieniłem przeplywke, turbo po regeneracji, egr odlaczone podciśnienie i szału ni ma. Zrobiłem nawet chip i żadnej poprawy. Przepływka z pierburga, tylko, ze jak ja wypne to auto chodzi tak samo. Wziąłem od kuzyna, wsadzilem do mojej i nic. Żadnej różnicy. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i nic. Mało tego jak dłużej jadę np 180 to wpada w tryb awaryjny, później jest błąd zbyt niskiego ciśnienia na czujniku cr. Po programie przy 3tys idzie jak wściekła, ale to Jeszce nie to... Widzę po podpieciu kompa, ze jak z dołu dam jej do dechy, to zadane doładowanie rośnie szybciej niż realne. Natomiast jak jadę na 2tys i wtedy depne to się wszystko ładnie pokrywa. Ktoś może mi pomóc? Nie mam już pomysłów... Bardzo dziękuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłeś czujnik ciśnienia doładowania od turbo czy nie jest zabrudzony ?, najlepiej go odłącz od kolektora ssącego i go wyczyść, kolektor też najlepiej wyczyścić i sprawdzić czy nie brakuje żadnej uszczelki.

sprawdziłeś EGR czy jest czysty i dobrze chodzi ten cały tłok od niego ?

czujniki podciśnienia od EGR i od turbo wyczyszczone, ? może ktoś wstawił hukowe zamienniki tych czujników.

geometrię turbiny i jej działanie najlepiej sprawdzisz w DISie. Może turbina do regeneracji ?

Odłącz od przepływomierza przewód rurowy od powietrza, który też jest podłączony do turbiny i zobacz ręką czy wirnik się kręci ok i czy nie ma przetarć lub jakiś złych o znaków jego działania i z tego co pamiętam chyba olej powinien być tam w okolicach.

Może zapiekła Ci się gruszka od turbiny, trzeba sprawdzić czy sztanga od gruszki działa ok, powinna się przesuwać jak się gazu doda.

Psiuknij do gruszki również jakiś smar np. wd smar lub lepiej smar beko o podwyższonej przyczepności.

I najważniejsze filtr odmy, powietrza, oleju, paliwa zmieniany ostatnio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapsensor był myty. Komp łączy się tylko przez 150km. Nie potrafię znaleźć oznaczenia. Wydaje mi się, ze ktoś wymienił silnik w tym aucie. Ja ją kupiłem po remoncie głowicy i turba. Zawsze miałem grupę VW, kupiłem teraz bmw i mnie szlag trafia... Aha klapy w kolektorze usunięte. Nie mam pomysłów na to auto powoli. Chyba, że może katy zapchane? Czy w tym silniku można je po prostu wyciąć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka diagnostyka mija się z celem. Zacznij od INPA i normalnej diagnostyki. I podaj VIN, to będzie wiadomo co tam jest za silnik, albo przynajmniej jaki powinien być.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WBAAX71080PE60411

Modellbezeichnung: 320d

Ausführung: Europa

Typschlüssel: AX71

E-Code: E46 (3)

Karosserie: touring

Lenkung: links

Türen: 5

Motor: M47D20O0 - 2,00l (100kW)

Antrieb: Heckantrieb

Getriebe: manuell

Außenfarbe: Stahlgrau Metallic (400)

Innenraum: Stoff Flock Raute/anthrazit (E3AT)

Produktionsdatum: 07.05.2001

Werk: Regensburg

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment

S851A Sprachversion deutsch Language version German

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S240A Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel

S259A Entfall Seitenairbag Deleted, side airbag

S274A BMW LM Rad Doppelspeiche 53 BMW light alloy wheel, double spoke 53

S302A Alarmanlage Alarm system

S386A Dachreling Roof railing

S433A Interieurleisten Interior trim finishers

S473A Armlehne vorne Armrest front

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S550A Bordcomputer On-board computer

S662A Radio BMW Business CD Radio BMW Business CD

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation

S886A Bordliteratur holländisch On-board vehicle literature Dutch

 

 

No to jest 136 faktycznie. Jeśli masz kabel do VAGa, to spokojnie INPA na kompie i jedziesz z koksem, będzie śmigać.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż foto tego silnika, bo to, że tobie się wydaje, że to 150 km to jeszcze za mało.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto mój silnik. Proszę o dalsze porady:)

http://images67.fotosik.pl/748/fa9f573d79157631.jpg

Skąd pobrać ten program do diagnostyki??

Ciśnienie doładowania jest za niskie- dziś było to sprawdzone... Już nie mam pomysłu... Pomóżcie plizz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak ja postaram się delikatnie pomóc ;)

 

 

 

Program potrzebujesz INPE możesz ją znaleźć na chomikuj (przydał by się laptop z windowsem XP) a kabel kupisz na allegro za jakieś nie wiem 50zł ? Tam w zestawie zawsze dostaje się płytkę co i jak trzeba robić .

 

 

 

Sprawdź elektrozaworki czy są czyste (kolega z forum sprzedaje fajne elektrozaworki albo napisz mi na PW to dam Ci do niego namiary)

 

 

No i czy ekonomizer jak dasz buta na 4biegu dochodzi do końca skali ? Czy zatrzymuje się wcześniej jak tak to oznacza problemy z przepływomierzem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić wszystko, kolektor ssący czy wyczyszczony, elektrozaworki od turbo i EGR, EGR wyczyścić, przewodziki, turbinę zregenerować, może być też pompa wtryskowa, w niej rezystor padał, samemu można to naprawić. Najlepiej INPE zainstaluje na laptopie i zobacz sobie jakie błędy pokazuje. My możemy tylko gdybać. Jakbyś był z okolic Garwolina Mazowieckie to bym Ci sprawdził te błędy za browarek. Nie poddawaj się z problemem. A jak sprawdziłeś podciśnienie w elektrozaworkach ? Elektrozaworek można sprawdzić czy nie przepuszcza powietrza dmuchając w niego. Jest gdzieś info na ten temat na forach. Ogólnie przeczyść wszystkie czujniki podciśnienia, doładowania i włóż inny przepływomierz i go zaadaptuj. W INPIE masz też taką opcję czyszczenia map, czyścić mapy i on od nowa dostosowuje się do jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek sterujący turba był uszkodzony. Po wymianie turbo wstaje wcześniej. Pojawił się inny problem. Podczas jazdy czasem jakby turbo przestanie ładować. Zaslepie jeszcze całkiem egr egr. Czy mogę katy wyciąć w tym silniku? U mnie przeplywki się nie adaptuje ponoć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem Ci, że to ten zaworek :D

EGR przeczyść na błysk, a nie go zaślepiasz. Tłokiem z EGR poruszaj żeby chodził dobrze.

Jak nie trzeba adoptować jak trzeba. Przeczytaj poniższy temat:

Nowy numer przepływomierza = adaptacja.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753

Jak już zainstalujesz INPE to zainstaluj DISa jak chcesz go zaadoptować.

Numery przepływomierza można sprawdzić w INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.