Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, tego tutoriala miałem nie robić bo nikt się tym nie interesował.

Na prośbę usera Suprnova skleciłem na szybko jakiś materiał. Praca tylko dla uzdolnionych manualnie, podejmujecie się na własne ryzyko. :P

Nie wiem czy da się to zrobić w innych modelach ale w E8X przed i po lifcie się da :D (wiem bo modyfikowałem te nerki w swoich 2 BMW). Wszystko dzięki temu, że łopatki nie mają dziwnego kształtu i są w miarę prostopadłe do całej ramki. Poliftowe przerabiały mi się łatwiej, może dzięki temu że to 2 raz a może mają "lepszy" kształt do tej przeróbki.

Do rzeczy, potrzebne będą:

1. papier ścierny min 240

2. pilniczki modelarskie

3. tarcze do cięcia plastiku

4. dremel i przystawka kątowa (da się zrobić bez przystawki ale jest dużo trudniej)

5. trochę cierpliwości - 1 nerka ok 1h.

IMG_5024.JPG?psid=1

 

Na początek trzeba zdjąć przednią część nerek. delikatne podważając w miejscach zaczepów (łącznie jest ich 6).

IMG_5016.JPG?psid=1

 

 

Teraz musicie ustalić co którą łopatkę wytniecie. Ja wybrałem te

IMG_5015.JPG?psid=1

bo ta ostania byłaby trudniejsza do wycięcia. Samo zdjęcie jest przykładowe z moich poprzednich nerek chrom :D.

 

WAŻNE: Niewprawieni przy wycinaniu powinni zabezpieczyć łopatki które mają pozostać.

 

Sama modyfikacja polega na wycięciu Dremelkiem, ważne trzeba wyciąć łopatki możliwie blisko ramki ale na tyle daleko żeby nie uszkodzić ramki.

IMG_5017.JPG?psid=1

 

Potem pilniczkiem należy spiłować pozostałości, aż powierzchnia ramki będzie gładka. Trzeba być bardzo uważnym żeby nie uszkodzić ramki tj nie spiłować niczego z boku.

 

Na koniec powierzchnię od łopatki do łopatki trzeba zmatowić papierem ściernym żeby nie było śladu po naszym wycinaniu. Powinno to wyglądać tak.

IMG_5014.JPG?psid=1

Naprawdę nie widać śladów ingerencji.

 

Wycięte łopatki wyglądają tak:

IMG_5025.JPG?psid=1

 

Ja zawsze robię to z nerkami performance. Tak się prezentuje na E82:

20150308_124943%20kopia.jpg?psid=1

 

A tak prezentowało na E87:

IMG_0166.jpg?psid=1

Edytowane przez ronf1
Opublikowano

No jestem dłubaczem, :oops: kolejny mod to będzie alcantara na blendzie kiero, może jeszcze mieszek :-)

Słusznie zauważyłeś (w moim poście), że można do tego dołożyć siatkę wewnątrz (jeżeli ktoś się obawia o kamienie).

 

Poczekaj trochę ze znaczkami. Zrobię (jak tu) mini tutoriala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok poczekam ,mamjeszcze chinskie kupione na ten sezon,takze na spokojnie sobie zrobie :cool2:

Zazdroszcze takich zdolnosci,ja wole przy silniku czy zawieszeniu pogrzebac

Opublikowano

Dzieki wielkie za tutorial :-)

Na tygodniu sie biorę za nerki.Ciekawe tylko czy do takich nerek bedą pasowały naklejki perfomance,czy nie bedą za szeroko...

Przy okazji biorę sie za przyciemnienie farba lamp tył a moze i o przod zachacze ...

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Krzysiek, każdy ma swoje :-) Ty więcej zrobisz przy silniku.

 

Suprnova, będę szczery w życiu bym nie pomyślał o tych naklejkach. Pierwsza myśl na Twoje pytanie o naklejki po moim modzie była - to bez sensu będzie za rzadko. Ale...... sprawdziłem to w programie do zdjęć iiiii.... wyszło mi to:

20150308_124943_m.jpg?psid=1

jednemu się spodoba innemu nie, ja się pytam skąd Wy te naklejki bierzecie?

 

aaaa .... i jeszcze przy tym modzie, obowiązkowo musisz zacząć wycinanie od wewnętrznej, żeby ci ta ostatnia zewnętrzna łopatka została.

Opublikowano

Jest tego pełno na Allegro jako naklejki perfomance.Mozna tez kupić u siebie w jakiejś agencji reklamowej,badz dobrać kolory i pomalować.Ja narazie mam naklejki ale wybiorę ten ostatni sposób Tym bardziej ze farby juz mam.

Kwestia tylko tego czy nie sa ona zbyt daleko od siebie.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.