Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pierwsze bmw, jak widac nieco leciwe ale nie narzekam, mam jednak dwa problemy dosyc psujace przyjemnosc z jazdy znalazlem kilka opisow podobnych sytuacji, ale bez rozwiazan czy nawet sugestii czego szukac

 

od kiedy go mam - czytaj 9 miesiecy - plynu chlodzacego dolewac nie trzeba, wydaje sie odpowietrzony, nagrzewa sie szybko i nie przegrzewa, klimatyzacja chlodzi, filtry powymieniane, przed zagazowaniem bylo tak samo

 

panel klimatyzacji taki:

 

http://oi62.tinypic.com/2d7abts.jpg

 

po uruchomieniu samochodu i ustawieniu nadmuchu na np. 25 stopniach powietrze leci zimne, stopniowo nagrzewajac sie wraz z nagrzewaniem silnika, jednak po osiagnieciu normalnej temperatury przez silnik - po kilkunastu minutach, w zaleznosci od stylu jazdy, temperatury na zewnatrz itd. nagle zaczyna wiac zimnym, jak by lecialo prosto z zewnatrz, nieogrzewane

 

jedynym rozwiazaniem aby szyby nie parowaly jest ustawienie powyzej 30 stopni (co jak zakladam powoduje zamkniecie jakiejs klapki czy zignorowanie jakiegos czujnika) i minimalnego nadmuchu

 

czego szukac, jak to diagnozowac, co rozbierac?

 

druga sprawa to radio - dokupilem sobie adapter mp3 - kasete - ale jest to rozwiazanie dosyc upierdliwe bo wisza kable a na domiar zlego po uruchomieniu odtwaracz zawsze leci od poczatku playlisty, w dodatku nie ma na nim opcji shuffle

 

normalnie kupowalbym jakies porzadniejsze radio, ale zostane albo z przejsciowka i brzydka zaslepka w srodku samochodu albo bede musial wydac kupe kasy na radio 2 din

 

macie jakies pomysly na sensowne sluchanie muzyki, glownie mp3 bez wydawania fortuny?

 

w zestawie dodatkowym:

 

- z tego co wyczytalem w e39 nie ma dodatkowego filra powietrza kabinowego - recyrkulacji?

 

- jak dokladnie powinien zachowywac sie m52b20 na maksymalnych obrotach - odcieciu? pytam bo obserwacje z japonczykow mam zupelnie inne

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gratuluję, jesteś jedną z niewielu osób, który wrzuciły pierwszy post wcześniej czytając regulamin :cool2:

 

1. Wyjmij panel klimy (wystarczy podważyć z dołu w szczelinie i ładnie wychodzi) Rozbierasz na części i czyścisz czujnik i wiatrak. Najprawdopodobniej jest usyfiony grubą warstwą kurzu.

2. Radio możesz kupić CD53 po 2003r Alpine - oryginał, z tyłu wpinasz 3 kabelki z przodu wystawiasz wtyczkę słuchawkową, podłączasz do playera i pięknie działa, kosztuje conajmniej 500pln, ale w uszy nie kłuje jakością dźwięku tak jak z tej kasety :duh: chyba, że jakość Ci nie przeszkadza ;)

3. Masz 2 filtry kabinowe przy szybie pod maską. Chyba nic więcej nie ma

4. Przy odcięciu odcina :D pyrka bo paliwo mu odcina jak skoczy na czerwone, coś konkretniej napisz.

Opublikowano (edytowane)

ad. 1 zaraz sie pobawie, i tak chcialem pokleic pekniete przyciski

 

ad. 2 szczerze mowiac jezeli mam wydac ponad 500 pln to bardziej mnie kusi radio 2 din z ramka i kompletem przejsciowek, na allegro za niewiele ponad 800 a wykorzystac mozna w przyszlosci w innych samochodach, zwlaszcza ze naczytalem sie o problemach z badpixelami w radiach bmw...

 

skusilbym sie nawet na nieladne 1din z przejsciowka gdyby ktos pomyslal i zrobil w ramce pod radiem fajny gleboki schowek... pomyslimy, poki co bede sie meczyl ;)

 

ad. 3 kabinowe wymienilem, zastanawialem sie tylko czy jest cos podobnego jak w e38

https://www.youtube.com/watch?v=IGcQya-VN_c 

ale nie widze nic ani na schematach ani w zamiennikach, wiec zakladam ze nie ma

 

ad. 4

https://www.youtube.com/watch?v=bm4KRXyBFpQ 

w moim e39 pulsowanie na odcieciu jest sporo wolniejsze

Edytowane przez m4rkiz
Opublikowano

wnetylatorek i czujnik przeczyscilem, ale watpie czy pomoze, bylo w miare dobrze

 

czujnik ma z grubsza od 8 do 12 kOhm w temperaturach od 30 do 15 stopni, nie znalazlem o nim nic konkretnego, ale skoro zmienia opornosc to raczej jest ok

 

poniewaz zimne leci mi i na szyby i z kratek (niezaleznie od ustawien pokretlem) sklaniam sie ku teorii ze cos tu moze "nie gra" bardziej z mechanicznej strony niz przez sterownik...

 

przycisniecie przycisku nawiewu na szyby sprawia ze po kilku-kilkunastu sekundach dmucha cieplym, po wylaczeniu dmucha dalej cieplym przez kilka minut

Opublikowano
Obok lewego kielichu (strona kierowcy) pod maska jest elektrozawor ogrzewania. Sprzwdz go, lubia w nim wykruszac sie gumki uszczelniajace - latwo sie to rozbiera, natomiast gorzej z dostepnoscia. Servis widzi to jako jeden zespol. Pod elektrozaworem jest dodatkowa pompka wody. Sprawdz wszystko, dopiero potem czy nagrzewnica nie zapchana i oczywiscie dobrze odpowietrz uklad - z przodu z obudowy termostatu wykrec odpowietrznik i dzialaj ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

samego zaworu nie rozbieralem, ale zakladam ze jest ok bo:

- odpalilem samochod, chodzil w miejscu przez ok 30 minut, z otwartymi szybami (ok. 10 stopni na dworze), przy ustawieniu na 25 stopni dmuchal caly czas ladnie na na cieplo

- przejechalem sie 2 km, zaczal dmuchac na zimno

- zatrzymalem sie i odpialem wtyczke z zaworu - po odpieciu wtyczki mam po kilkunastu sekundach cieple powietrze, po podpieciu wtyczki wieje coraz chlodniejsze az w koncu zimne

 

wynikaloby z tego ze caly obieg jest ok ale zawor jest zle sterowany, wiec prawdopodobnie jakis czujnik bedzie przyczyna...

Opublikowano

podczas czyszczenia wentylatora tradycyjnie kapnalem tam kropelke oleju

 

okazuje sie ze w przypadku tego wentylatora nie jest to wskazane - jest to bardzo precyzyjnie wykonany papst a nie byle laptopowy chinczyk

 

owa kropelka oleju 'zeby lepiej chodzil' paradoksalnie unieruchomila go kompletnie wprowadzajac dosyc duzy opor

 

jako ze dziura w podstawce jest na wylot to pomoglo przeplukanie izopropanolem ze strzykawki, teraz na calkiem sucho wentylator kreci sie jak marzenie

 

PS. wlasnie wrocilem z 30 kilometrowej trasy - startowalem rozgrzanym autem - nawiew caly czas byl dokladnie taki jak ustawilem

 

zobaczymy za tydzien, dwa czy na pewno pomoglo, ale wyglada ze to jednak kwestia wentylatorka panelu klimy...

Opublikowano
Kolego ten wentylatorek w panelu "podaje" powietrze z kabiny na czujnik, który odpowiada za regulację temperatury którą ustawiłeś na klimatroniku, więc jeśli nie funkcjonowało to jak należy to wiadomo skąd te problemy z temperaturą
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Co do adaptera kasetowego, to za 30 zł kupiłem tuner fm i mi gra. Śmieszne to to urządzenie, ale schludne, pasuje do wnętrza i można wpiąć z tyłu do zapalniczki.

 

Jakość jest co najwyżej nietragiczna, ale audiofil dostałby palpitacji serca. Mi nie przeszkadza :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.