Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przy jakiej temp. powinny się otworzyć klapki za nerkami te przed chłodnicą?

U mnie brak jakichkolwiek błędów na INPA ,wentylator się włącza na niewielkie co prawda obroty ale się włącza przy 98*C.

W czasie pracy silnika na postoju i w czasie jazdy temperatura oscyluje cały czas w granicach 95*C a 97*C czyli prawidłowo ,chociaż czasami po jezdzie z predkoscią powiedzmy około 70km/h podjeżdżam pod sklep i przy gaszeniu silnika słyszę ,że wentylator też chodził. Myślę że jak by te klapki były otwarte to wentylator nie musiałby wtedy pracować.Na postoju wiadomo ,że podskoczy do 98*C to się delikatnie włączy i pilnuje temperatury.

Wisko jak wiadomo w tym aucie nie ma a klima jest wyłączona. Jednak w autach w których jest WISKO to cały czas jakiś wiatr robi ,no i te dziwne klapki blokujące dostęp powietrza chłodnego. Kiedy one sie otwierają. Układ oczywiscie nie jest zapowietrzony. :8)

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Czy mam je manualnie zablokować w pozycji otwartej?

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Rok 2003.

Dziwi mnie to, ze temp na dworze +4*C a po jezdzie wentylator pracuje. Co prawda na niewielkich obrotach ale jednak.

Autka które mają wisco robią wiatr non stop ,co prawda tez niewielki bo tyle co siła odśrodkowa je napędza ,ale jednak sie kręci,a tu mało co brak wisco to jeszcze te klapki zamknięte więc się w sumie nie dziwię ze wentylator się włącza bo przy predkości 50-70 km/h raczej ich pęd powietrza nie otworzy.

Co będzie jak na dworze zrobi sie +25*C +30*C i ogrzewanie się wnętrza auta też wyłączy a do tego wszystkiego jeszcze klima dojdzie ?

Fakt ,że teraz mam ogrzewanie w srodku ustawione na min. czyli pobór ciepła też niewielki.

Kiedy się te klapki otwierają. Jakby było z nimi coś nie tak to był by błąd w inpie. Czyż nie? :evil:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Dzięki. Jest w sumie temat ale nie skończony i ciężko coś więcej powiedzieć.

Ja mam tylko górne klapki w M54 a oni tam piszą o silniku N

Może się w końcu ktoś wypowie co obserwował te klapki u siebie w aucie i wie kiedy one się podnoszą i jakie czynniki muszą zostać spełnione.

Wg mnie przez te klapki niepotrzebnie pracuje wentylator.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W/g mnie na postoju wentylator i tak by pracował bo to pęd powietrza w czasie jazdy chłodzi chłodnice, a jak auto stoi to raczej nic "nie dmucha" na chłodnice, a tak wentylator wymusza ruch powietrza. U mnie klapki przed chłodnicą długi czas były zamknięte, nawet myślałem, że się popsuły ale w upalne dni bywały otwarte.
Opublikowano

Czyli tak to chyba działa.

Jak by było Visco to całkiem inna sprawa bo mimo wszystko ruch powietrza jest.

Na postoju to wiadomo ,że wentylator bedzie chodził a wychodzi na to ,że przy mniejszych prędkosciach również czy przy miejskiej jezdzie bo za mały pęd powietrza żeby je otworzył.

Jaka była temp na zewnątrz jak Ci sie BAX klapki otwarły???

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno były otwarte jak było ~25-30 stopni po trasie ~20km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.