Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Są to piezoelektryczne wtryskiwacze, z tego co wiem to nie regeneruje się ich. BMW zaobserwowało duże zapotrzebowanie na wtryski i zrobiło "prezent" podnosząc cenę z ~ 460 zł na ~ 920 zł za sztukę ...
Opublikowano
BMW zaobserwowało duże zapotrzebowanie na wtryski i zrobiło "prezent" podnosząc cenę z ~ 460 zł na ~ 920 zł za sztukę ...

 

No to pięknie :mrgreen:

Musimy teraz się czuć wyjątkowo docenieni, że dostaliśmy tak wspaniały"prezent" :norty:

Opublikowano
w przypadku N43

 

- cewki i świece,

świece to chyba standard po kupnie, cewki jak padną, a tak to nie ma co ich ruszać

- wtryskiwacze,

jak samochód zadbany to nie ma co wymieniać, lubią sobie cykać, ale to normalne w tym silniku

- napinacz, łańcuch i prowadnica,

napinacz oczywiście, co ok 80-100 tys km.

łańcuch i prowadnice tylko jeżeli są przesłanki ku temu

- sonda NOX,

jak padnie to tak, a w przypadku N43 prawie zawsze do wymiany

- sonda lambda,

jak to w silnikach benzynowych, jak padnie to wymiana, a tak to nie ma co ruszać

- zawór odpowietrzenia zbiornika,

nie trzeba ruszać

- zasiarczony katalizator,

wynik uszkodzonego noxa

- czujnik wałka i wału,

lubią paść, bardziej wałka

- elektrozawór vanos,

czasem padają,

- pompa paliwa,

nie ma co ruszać

- pompa wysokiego ciśnienia

nie ma co ruszać

 

Czy ktoś może podać poszczególne ceny tych części oraz robocizna?

Czy warto kupować regenerowane?

Gdzieś widziałem NOX'a za 200pln...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym jednak brał n46, mam teraz 3 taki i jedyna "większa" niespodzianka w obecnym to wymiana silnika valvetronica (sam silniczek można dorwać już za 490pln, więc nie ma tragedii). Poza tym jeśli chodzi o wyciekli oleju to dokładnie to samo w n46 i n43 (oglądałem forumowe n43 i było dokładnie tak samo zalane olejem...), więc tu i tu trzeba zrobić na start.

Jeśli myślisz o n43 to równie dobrze możesz pomyśleć o n47, myślę że koszt i awaryjność będzie na tym samym poziomie.

A n47 dynamika dużo lepsza.

N46 będzie najtańszy w eksploatacji, bez dwóch zdań.

Z resztą porównaj sobie ceny używanych silników:

n46 2600-4700pln (są jakieś dwa na allegro po 6500 ale to z pełnym osprzętem)

n43 4800-6300 pln

 

Poza tym N43 jest nowszym silnikiem, więc z automatu będzie droższy w eksploatacji oraz pewnie mniej trwały.

Niestety takie czasy, że koncernom nie opłaca się robić niezawodnych aut.

Opublikowano

Czy N46 jest dostępny dla wersji Coupe z 2007+?

Mi się tylko podoba E92 więc w tym problem...

 

Mam budzet w wysokości 50 tys PLN, i niechciałym wydać więcej niż 10 tyś w narapwy przez nastepne 3 lata... Czy to realne?

Te auta które przeglądam maja ok 80-120tys km. i zamierzam wyjeździć jakies 30 tys km...

Opublikowano
Dla E92 z 2007+ najsłabszy dostępny silnik to N43. Nie wiem czy 50 tys to nie będzie za mało na coupe. Z wydatkami na naprawy to może być loteria, bo 3 lata można przejeździć bezawaryjnie, a można i sporo dołożyć. Tego nikt Ci nie przewidzi. By zmniejszyć ryzyko trzeba poszukać zadbanej sztuki, a taka może więcej kosztować.
Opublikowano
Dla E92 z 2007+ najsłabszy dostępny silnik to N43. Nie wiem czy 50 tys to nie będzie za mało na coupe. Z wydatkami na naprawy to może być loteria, bo 3 lata można przejeździć bezawaryjnie, a można i sporo dołożyć. Tego nikt Ci nie przewidzi. By zmniejszyć ryzyko trzeba poszukać zadbanej sztuki, a taka może więcej kosztować.

 

 

dokładnie

jedź oglądać z kimś kto się ZNA na tych samochodach, bo ja często widzę, że ludzie jadą z wujkiem/szwagrem mechanikiem i trochę to śmiesznie wygląda

lub weź samochód do dobre serwisu na przegląd, zapłać za to 200 zł i będziesz miał spokojną głowę

możesz kupić takie BMW za 40 tys i będziesz przez 3 lata zadowolony, a możesz kupić za 59 tys i będziesz narzekać, nie ma reguły

i należy mieć przygotowane pieniążki na ewentualny pakiet startowy

nox - 200-1500 zł

świece 100-200 zł

cewki ok 400 zł

napinacz rozrządu 90 zł

czujniki elektrozawory, zależnie co padnie 200-1000 zł

olej + filtry ok 300-400 zł

Opublikowano
napinacz rozrządu 90 zł

 

Z tego co czytałem na innym serwisie "niekończąca się kampania techniczna na napinacze łańcucha rozrządu (silnik słynący z przestawiania się faz rozrządu wskutek zbyt słabego napięcia łańcucha".

 

Czy można jakieś inne rozwiązanie (nie BMW) zastosować by się pozbyć tego problemu raz na zawsze?

 

A w przypadku robocizny? Jakie to będą różnice cenowe w przypadku"lokalnego eksperta" (1-2 osobowa działalność - szopka taka) a "autoryzowanym ekspertem"?

Opublikowano

wszystkie różnice cenowe zależą od mechanika, za wymianę napinacz powinien wziąć 30-40 zł a można zrobić to samemu w pół godziny

napinacz niestety jest elementem, który się zużywa, i trzeba go wymienić, raz na 80.000km

Opublikowano

W przypadku przeglądu to masz na myśli autoryzowany serwis? 200pln wydaje mi się mało - myślałem że to kwota bliższa 1000pln w przypadku marki premium.

 

Co taki serwis/przegląd jest w stanie wykryć? Czy jest szansa że manewry/zabiegi sprytnego handlarza mogą zostać nie wykryte?

 

W przypadku eksperta - ile zapłacić takiej osobie za tego rodzaju zlecenie/ekspertyzę?

Opublikowano

mechanik znający się na BMW powinien podobną kwotę wziąć za sprawdzenie pojazdu

w aso nie mam pojęcia ile to kosztuje, ale zakładam, że 500-600 zł

 

serwis wykryje to co można wykryć,m czyli to co jest zepsute lub co było lub nie było lakierowane

jak przebieg ktoś dobrze cofnął to nie wykryją

a handlarze są tak sprytni, że czasem się to wykryje po latach

Opublikowano

Napinacz ze sławnym rozrządem dotyczył silnika N40/ N45 i tylko tam sie łańcuch przestawial. :mrgreen:

A dokładnie N45B16A

Opublikowano
Dziś na giełdzie w Słomczynie widziałem ładną E92 beżowa 2008 rok, chyba 2,0 diesel za 53 tys. Na kartce napis: Pierwszy właściciel, kupiona w salonie. Auto się nie sprzedało bo widziałem jak babka nim wyjeżdżała. Niestety kontaktu do nich nie mam.

 

Będę wdzięczny za więcej szczegółów - nr do tej Pani :)

  • 4 lata później...
Opublikowano
Ja miałem problem z NOXem i EGRem ale mój meches wyłączył mi to w kompie i teraz jest wszystko cacy. Cena w krakowie 600 zl od operacji czyli razem i tak mniej niż nowy Nox. Gdzie indziej może taniej ale wolałem żeby zrobił to ktoś kto wie jak to ogarnąć z marszu a niebedzie robił mi eksperymentów w jednostce sterującej. Wydaje mi się że pali trochę więcej ale max 1l/100km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy chwalenie się tym w obecnym "trendzie" to dobry pomysł. Koszt usługi i dwa lata jeżdżenia nawet 1000 km miesięcznie (mając jedno auto jeździ się raczej więcej) to kwota za nowy czujnik nox. Wiem, że to nie jest najdoskonalszy silnik i ma swoje bolączki ale jak jest sprawny to rekompensuje to niezbyt wysokim spalaniem oraz niezłą dynamiką w wersji 170 KM a tak to atut zanika, zostaje jeszcze pytanie co z katalizatorem na dłuższą metę, jego cena jest kilkukrotnie wyższa od samego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.