Skocz do zawartości

[E90] N46 i N43 - pakiet startowy i eksploatacja


joker131313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Zarejestrowałem się na forum w celu uzyskania jak największej ilości informacji o E90-kach, ponieważ jestem w trakcie sprzedaży obecnego auta i poszukiwaniach następcy, czyli e90 :)

 

Interesuje mnie silnik benzynowy, ponieważ obecnie posiadam Volvo S40II 2.0D i z racji, że mam do pracy 7km w jedna stronę szkoda mi po prostu silnika, żeby się tak nie męczył, bo dojeżdżając do pracy nawet się nie zdąży do końca nagrzać. Wiadomo też, że dopóki nie osiągnie temperatury roboczej jeżdżę mało dynamicznie ze względu na turbinkę. Ogólnie jest to świetny silnik i nigdy nic nie zastrajkował, dlatego też chciałbym, żeby przyszła benzynka też była jak najmniej awaryjna. Zawsze jeździłem tylko ropniakami i jestem "zielony" jeżeli chodzi o PB.

 

Przejrzałem praktycznie wszystkie wątki dotyczące silników n43 i n46. Chciałbym Was poprosić o porady, który będzie mniej problematyczny, co należy zrobić na początku i co może w przyszłości się pojawić.

 

Na podstawie tematów z forum zrobiłem małe zestawienie potencjalnych awarii. Napiszcie mi proszę, czy pokrywa to się z rzeczywistością i co zrobić w ramach "pakietu startowego".

 

N46:

- pompa vacum,

- uszczelniacze zaworów,

- uszczelka pod klawiaturą,

- uszczelki podstawy filtra oleju,

- oringi na elektrozaworach,

- uszczelka czujnika wałka,

- cewki i świece,

- czujnik poziomu oleju,

- valvetronic,

- servomotor,

- napinacz łańcucha, łańcuch i ślizgi,

- czujnik wałka mimośrodkowego,

- sonda lambda, odma.

 

N43:

- cewki i świece,

- wtryskiwacze,

- napinacz, łańcuch i prowadnica,

- sonda NOX,

- sonda lambda,

- zawór odpowietrzenia zbiornika,

- zasiarczony katalizator,

- czujnik wałka i wału,

- elektrozawór vanos,

- pompa paliwa,

- pompa wysokiego ciśnienia.

 

Czy starszy n46 też ma problemy z zasiarczonym katalizatorem i czy posiada sondę NOX?