Skocz do zawartości

316i problem z podłączeniem obc brak 10 pinu w niebieskiej k


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam koledzy,ostatnim czasie zakładałem pełnego obc i mam problem nie pokazuje mi prędkości i spalania, i w mojej buni brak 10 pinu w niebieskiej kostce w zegarach :mad2:
Opublikowano
a możne ktoś dać jakiś dobry schemat podłączenia pełnego obc bo ten który mam jest nie zbyt jasny, dodam ze miałem fabrycznie zegarek analogiczny
Opublikowano

Zrób według tego opisu, robiłem u siebie tylko miałem wczesniej 11

Opis wtyczek:

X1070 – czarna kostka OBC

X1071 – biała kostka OBC

X16 – biała kostka zegarów

X17 – niebieska kostka zegarów

X181 – wtyczka czujnika hamulca

X503 – przełącznik świateł

X518 – wtyczka gong

X1659 – czarna kostka lewa z tyłu za schowkiem

X6000 – kość komputera DME w schowku za akumulatorem

 

Wtyki których nie będzie w danej kostce OBC trzeba dołożyć najlepiej z jakiejs innej kostki na zbyciu, przewody prowadzone do kości zegarów należy podłączyć pod już istniejący. Wszystkie połączenia lutować i dokładnie izolować. Wszystko robić przy odłączonym aku.

 

Opis podłączeń:

X1070

Pin:

1- W wersji z CCM X181 (sygnał światła hamowania)(brązowo/czerwony)

2- X181 (sygnał światła hamowania)(niebiesko/czerwony)

3- W wersji z CCM

4- W wersji z CCM

5- W wersji z CCM

6- X17 pin 26

7- Brak

8- 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony)

9- Prąd na 2 pozycji stacyjki, najlepiej prosto do stacyjki do zielonego przewodu

10- X518/3 Gong (biało/niebieski)

11- X518/2 Gong (biało/czerwony)

12- Do czujnika temperatury (brązowo/biały)

13- X17 pin 2 (czarno/biały)

14- +12V 1 i 2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (F45)

15- X17 pin 24 (niebiesko/fioletowo/biały)

16- X503 pin 1 podświetlanie (szaro/czarny)

17- Brak

18- Brak

 

X1071

Pin:

1- X1659/15 code (czarno/fioletowy)

2- Brak

3- Brak

4- Manetka (brązowo czerwony)

5- X6000 pin 88 (biało/fioletowy)

6- X16 pin 21 (biało/czarny) zużycie paliwa

7- X6000 pin 87 (biało/żółty)

8- +12V przez bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

9- X17 pin 10 (czerwono żółty)

10- Brak

11- Brak

12- Brak

13- Masa (po lewej stronie grodzi nad nogami kierowcy)

14- Brak

15- Brak

16- Brak

17- Brak

18- Brak

Powodzenia :)

Opublikowano
podłączyłem i działa wszystko ale chyba spalanie zawyża bo na zegarach np pokazuje 10l a na obc 15l dodam ze obc jest z 320 95r na podwójnym vanosie można jakoś to przeprogramować żeby dobrze pokazywało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można.Dla obc e34 jest to test numer 20 a dla e36 niestety nie wiem.Ale da się to zrobić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Masz obc z 6cyl. żeby to działało prawidłowo trzeba to przeprogramować za pomocą programu DIS,INPA NCS i tylko tak dopiero będzie ci prawidłowo wyświetlać spalanie
Opublikowano

Kolego na licznikach masz spalanie chwilowe w litrach na 100 km a obc po przycisnieciu consum pokazuje ŚREDNIE spalanie na 100 km. Nie ma obc od 6 i 4 cylindrów i nie trzeba żadnej inpy. Po pierwsze musisz odblokować obc link poniżej

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=78457

Jeżeli już to zrobisz wciskasz przyciski 1000 i 10 po pojawieniu się test wybierasz 20( zatwierdzasz przyciskiem set) czyli korekcje zbiornika, jest to przedział od 750(najniższe spalanie silniki 1.6) do1250(najwyższe spalanie silnik 2.5 i 2.8) ustawiasz jakie ci pasuje i zatwierdzasz set. Po odblokowaniu i wybraniu odpowiedniego testu możesz zmienić np. język obc, sprawdzić napięcie czy prędkość samochodu. Wszystkie opisy testów są w linku. Pozdrawiam:-)

A tak na marginesie pierwsze slysze o e36 320 z podwójnym vanosem, chyba że był SWAP

Opublikowano

To nic nie da, te korekcje przesuwają tylko i wyłącznie do 1.8 litra do przodu albo do tyłu, bo w OBC nawet jest informacja o impulsach licznika, jaki cylindrowy to silnik i jakiej pojemności i to wszystko trzeba koniecznie przeprogramować jeśli OBC jest z innej wersji silnikowej

Opublikowano
Być może masz racje, nigdy nie spotkałem się z tym programowaniem. Ale skoro różnica spalnia według instrukcji BMW pomiędzy 1,6 (7,9/100) a 2,8 (9,2/100) wynosi 1,5 litra a korekcja jest na 3,6 l to wydaje mi się ze da się to ustawić. Można zrobić test. Wystarczy ustawić test nr 2 czyli chwilowe zużycie paliwa na 100 km i porównać wyświetlane wartości z tymi z ekonomizera na liczniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.