Skocz do zawartości

E91 320D M47 163km, przepływomierz


dziuraski

Rekomendowane odpowiedzi

Więc mam problem, tak myśle, a mianowicie (możliwe, że za dużo łącze do kupy) ... ale...

1. Buja rano przy paleniu (aku, świece, sterownik nowe, korekcie wtrysków od -0,4 do 0,9)

2. Falują obroty dość równo po rozgrzaniu silnika (kilka razy zauważyłem, czyli raczej sporadycznie) różnica tak o 30 obrotów (brak klapek , egr kolektor czysty)

3. Pali więcej, średnią prze temperaturze na zewnątrz bliskiej zero mam 11,5 - 12 w mieście, jazda bardzo oszczędna na odcinkach do 5 km (termostaty nowe)

4. Często dopala mi filtr ostatnio po 300km od ostatniego wypalania i stan ciśnienia w filtrze na jałowym po wypalaniu wynosi 0-2mbar :))

5. Do tego wartości air mass flow jak na filmiku, od 40 sekundy najlepiej widać

 

 

bujanie obrotów

 

 

ogólnie zanim nagrałem na jałowym actual było 540 a target 300, jak ostrzej pojeździłem przez 20 minut wartości praktycznie się wyrównały i actual był zgodny z target. dziś już było ciemno i nie bardzo wiem gdzie jest przepływomierz ale jutro wypne wtyczkę i zobacze co się stanie, auto jest ogólnie mułowate na niższych obrotach jakby za zderzak ktoś trzymał, na wyższych jest ok. po tych 20 minutach ostrej jazdy jeździło się ... lżej.

 

Co o tym myślicie?

Przepływka do wymiany czy to coś innego, może jakieś czyszczenie ? ;)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po odpięciu przepływki auto odpaliło bardzo dobrze jeszcze chyba tak nigdy nie zapaliło, lżej było nawet jeździć także raczej kwalifikuje się do wymiany.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniona na nową BOSCHa, spalanie (wg komputera) przed wymianą z 200km tylko po mieście 12,2L po wymianie reset wskazan i po 40km 9,3L :shock: :shock: :shock: :shock:

oprócz tego oczywiście bardzo lekko jedzie, ale nie tak jakby miał koni więcej, tylko jest mu lżej, nie trzeba tyle gazu wciskać żeby jechał, ekonomizer pokazuje mnijeszcze wartości jak się jedzie ze stałą prędkością, w granicach do 5L wcześniej było to 7-8L i trzeba było całkowicie zabrać nogę z gazu i dodać znów aby było mniej.

Ciekawe jak zapali rano :twisted:

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniona na nową BOSCHa, spalanie (wg komputera) przed wymianą z 200km tylko po mieście 12,2L po wymianie reset wskazan i po 40km 9,3L :shock: :shock: :shock: :shock:

oprócz tego oczywiście bardzo lekko jedzie, ale nie tak jakby miał koni więcej, tylko jest mu lżej, nie trzeba tyle gazu wciskać żeby jechał, ekonomizer pokazuje mnijeszcze wartości jak się jedzie ze stałą prędkością, w granicach do 5L wcześniej było to 7-8L i trzeba było całkowicie zabrać nogę z gazu i dodać znów aby było mniej.

Ciekawe jak zapali rano :twisted:

Pozdrawiam

To teraz przeleć się autostradą aby dpfa dopalić. Po takim zasyfieniu nadmierną ilością spalanego on należy się :-)

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływki robiłeś adaptację? Jaki koszt przepływki? Miałeś błąd związany z przepływką?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przepływki 620 brutto kupiłem Boscha, zrobiłem adaptacje, rheingold zresztą zaleca, oczym nie wiedziałem, podziękowanie dla czerwony330d, nie było żadnych błędów, złe palenie rano (chwilowe bujanie) i duże spalanie zmusiło mnie do szukania przyczyny, dopiero po wypięciu pojawiło się chyba ze 3 błędy. Zaleje zbiornik do pełna i po jakimś czasie napisze jakie jest spalanie z dystrybutora.

Pomiar obecnie jest bardzo równy pokazałem to na filmiku poniżej fakt że silnik zimny ale to chyba znaczenia za dużego nie ma.

 

A co do samej adaptacji to skasowałem wartości zapisane w ecu, niczego więcej nie robiłem.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi w INPIE się tego nie da zrobić tutaj znalazłem wczoraj jak to wykonać za pomocą tool32 (osobiście tego nie robiłem w tool32 tylko w Rheingold (ISTA/D)

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=216467

 

...ale mogę ci dać skróconą instrukcję jak zainstalować Rheingolda jak chcesz :D

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam czy to normalne że te wartości tak skaczą

Samochód jest rozgrzany, pomiary na biegu jałowym.

 

Dodam że auto jest mułowate do 2,5

- Wtryski regenerowane

- Nowy elektrozawór EGR

- EGR przeczyszczony.

 

Czy przepływomierz już się kończy czy to normalne te skakanie ?

Edytowane przez lukas1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przepływki 620 brutto kupiłem Boscha, zrobiłem adaptacje, rheingold zresztą zaleca, oczym nie wiedziałem, podziękowanie dla czerwony330d, nie było żadnych błędów, złe palenie rano (chwilowe bujanie) i duże spalanie zmusiło mnie do szukania przyczyny, dopiero po wypięciu pojawiło się chyba ze 3 błędy. Zaleje zbiornik do pełna i po jakimś czasie napisze jakie jest spalanie z dystrybutora.

Pomiar obecnie jest bardzo równy pokazałem to na filmiku poniżej fakt że silnik zimny ale to chyba znaczenia za dużego nie ma.

 

A co do samej adaptacji to skasowałem wartości zapisane w ecu, niczego więcej nie robiłem.

 

Hej Hej przyjacielu - miałeś dać znać po jakimś czasie co i jak i jakoś nie widzę abyś odpisał - jeszcze testujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy to normalne że te wartości tak skaczą

Samochód jest rozgrzany, pomiary na biegu jałowym.

 

Dodam że auto jest mułowate do 2,5

- Wtryski regenerowane

- Nowy elektrozawór EGR

- EGR przeczyszczony.

 

Czy przepływomierz już się kończy czy to normalne te skakanie ?

 

Ktoś pomorze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przepływki 620 brutto kupiłem Boscha, zrobiłem adaptacje, rheingold zresztą zaleca, oczym nie wiedziałem, podziękowanie dla czerwony330d, nie było żadnych błędów, złe palenie rano (chwilowe bujanie) i duże spalanie zmusiło mnie do szukania przyczyny, dopiero po wypięciu pojawiło się chyba ze 3 błędy. Zaleje zbiornik do pełna i po jakimś czasie napisze jakie jest spalanie z dystrybutora.

Pomiar obecnie jest bardzo równy pokazałem to na filmiku poniżej fakt że silnik zimny ale to chyba znaczenia za dużego nie ma.

 

A co do samej adaptacji to skasowałem wartości zapisane w ecu, niczego więcej nie robiłem.

 

Hej Hej przyjacielu - miałeś dać znać po jakimś czasie co i jak i jakoś nie widzę abyś odpisał - jeszcze testujesz?

 

Spalanie spadło do wspomnianych +/- 9 litrów ogólnie nie przekraczam 10L w normalnych warunkach i przy normalnej jeździe w mieście przy emeryckiej mógłbym zejść poniżej 9L, oczywiście poza zimą i mrozami wtedy zdarza się 12L, trasa 6-6.5L przy prędkości 100-120, O wypalaniu DPF zapomniałem tak naprawdę, wypala się co 300-400km, ciśnienie mam na jałowym coś w granicach 2-5mbar, nie zapycha mi tak filtra jak wtedy.

Jak sprawdzałem wartości masy powietrza ostatnio były bez odchyłek tzn pokrywały się.

Podobny problem mam teraz w silniku N47 przepływomierz pokazuje momentami 2 razy większe wartości niż żąda komputer, DPF dostaje strasznie w kość, wypala się długo i często ostatnio równo 30km musiałem zrobić, dla przykładu u mnie wystarczą 10km, o spalaniu na poziomie 10,3L z komputera w silniku 143km E81 to nie wspomnę, niestety nie ma narazie kasy na wymiane.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy to normalne że te wartości tak skaczą

Samochód jest rozgrzany, pomiary na biegu jałowym.

 

Dodam że auto jest mułowate do 2,5

- Wtryski regenerowane

- Nowy elektrozawór EGR

- EGR przeczyszczony.

 

Czy przepływomierz już się kończy czy to normalne te skakanie ?

 

Ktoś pomorze ?

 

Odepnij zobacz czy się poprawi.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w tym poście wyżej moje filmy ten 3 to po wymianie przepływomierza.

np.

Moim zdaniem nie powinien skakać. Spróbuj podmienić z innym i zobacz czy skacze, a jeżeli odepniesz i będzie jechał lepiej to raczej na 100% masz przepływke do wymiany.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, miałem trochę czasu więc ponagrywałem filmiki oraz wykonałem Air mass test w DIS

Test chyba nie wyszedł dobrze - na koniec wyskoczył mi taki komunikat

http://pichoster.net/images/2016/04/14/3.png

 

 

Teraz filmiki:

Przepływka jałowe obroty (to skakanie wartości) -

Przepływka do 2,5 tyś obrotów tu największy muł jest ( jest takie jakby opóźnienie reakcji na pedał gazu) -

Przepływka 3 bieg do ok 3,5 tyś obrotów -

Bez przepływki -

 

Bardzo proszę o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.