Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę się zapoznać.

 

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

 

 

Witam

 

Dzisiaj czeka mnie wymiana pompy wspomagania w M52B28.

Umówiłem się z znajomym że u niego to wymienię na kanale lecz ona nie posiada żadnych narzędzi i będę musiał pożyczyć je z pracy na czas wymiany.

Pytanie brzmi jakie narzędzia będę potrzebował bo czytałem tutoriale, że w E36 potrzeba płaskiej 19 i 21 i nasadki 13 oraz śrubokręta, lecz to było chyba w silniku M42 lub podobnym bo w ogóle pompa miała swój osobny pasek a u mnie w M52 jest jeden który idzie przez alternator itd.

Drugie pytanie jak ową pompę wymienić, kupiłem 2L płynu ATF II, 1L na przepłukanie (pytanie jak to zrobić, na nowej czy starej pompie) i 1L na zalanie układu.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A więc tak, nikt nie odpowiedział, szkoda ale jakoś dałem sobie radę.

Mianowicie klucze potrzebne do wymiany pompy w M52 to 13,22 i torx 40 (jak widać to co wyczytałem w internecie pewnie było od innego silnika).

Wymieniłem pompę, przepłukałem układ z 3 razy, a nowa pompa wyje mam wrażenie, że gorzej niż stara. Co może być przyczyną, dodam, że po tylu płukaniach olej wspomagania nadal ma brudnawy kolor zamiast czerwonego (HIPOL ATF II).

 

Pomocy bo nie wiem co robić :(

Opublikowano
Ja u siebie układ przepłukiwałem ropą. Zalałem ropę , pokręciłem kierownicą i na uruchomionym silniku spuściłem , pod ciśnieniem wyleciało coś co wyglądało jak czarny kisiel . Potem powtórzyłem zabieg z ropą , spuściłem ropę , zalałem atf , przepłukałem i spuściłem płyn (miał kolor czerwony ). Zalałem Vaivoline max life atf II i pompa chodzi cichutko i lekko . W poprzedniej bmw nie płukałem ropą tylko atf i było to samo co u ciebie . Ropą nie zatrzesz pompy kwestie zalania , pokręcenie kilka razy kierownicą i spuszczenia , u mnie płukanie ropą trwało około 30 sekund , a to co wyleciało z układu bardziej przypominało smołę niż olej.
Opublikowano

Zgłosiłem już to do sprzedawcy i jutro mi wysyła nową pompę,a ja mu w poniedziałek odsyłam starą.

Czy aby na pewno przepłukanie ropą jest bezpieczne ? Mogę zrobić tak, że podepnę jakiś wąż do wejścia pompy a do tego zbiornik np. 5L ropy a wyjście zleję do jakiegoś wiaderka ?

Opublikowano

Tak jak pisałem , w mojej bawarce przepłukałem i nic się z pompą nie stało , wiadomo, że zalewasz tylko na pól minuty . Wcześniej płukałem atfem , bez skutku dopiero płukanie ropą spowodowało , że pompa chodzi cicho i olej zachowuje swój kolor. Ropa to nie benzyna , nie jest sucha . Jeżeli obawiasz się płukania ropą to zalej płukankę do oleju silnikowego , też skutkuje tylko kosztuje nieco więcej niż litr ropy ale pomaga . W omedze z tdsem płukałem płukanką z motula ( taką jak w aukcji) i też ładnie wypłukało pompa chodzi już trzeci rok cichutko i bez awarii .

 

http://allegro.pl/motul-engine-clean-plukanka-do-silnika-oleju-300ml-i5051702946.html

Opublikowano
Panowie, pompa miałczała i na zimnym ciężko skręcała miejscami, zmieniłem olej pomogło, pół roku później znowu problem na zimnym ze skręcaniem. Zwłaszcza w lewo. Co robić? płukać, regenerować te oringi, czy wymienić (na jaką)?
Opublikowano

Krychol dokładnie takim sposobem płukałem , u mnie starczyło przepuścić przez układ 3l ropy. Jak układ był mocno zasyfiony to zalewałem układ i zostawiałem na noc z ropą , rano tylko odpaliłem pokręciłem dwa razy kierownicą i zlałem ropę .

Panowie, pompa miałczała i na zimnym ciężko skręcała miejscami, zmieniłem olej pomogło, pół roku później znowu problem na zimnym ze skręcaniem. Zwłaszcza w lewo. Co robić? płukać, regenerować te oringi, czy wymienić (na jaką)?

Jakim olejem zalałeś , widocznie za bardzo gęstnieje przy niższych temperaturach ( ja mam zalany vaivoline maxlife atf ludzie są zadowoleni też z motula atf ( nie gęstnieją przy niskich temperaturach , raz wymieniłem olej i zalałem orelenowski atf to przy -5 już gęstniał) jeżeli byś wymieniał pompę to poszukaj taką co daje 130bar ( większość jest 110 bar) przy 130 układ chodzi o wiele lżej tylko przy wymianie pompy też warto przepłukać układ.

Opublikowano
Dobra jutro powinna być u mnie nowa pompa to przy zakładaniu zrobię tak jak opisałeś, mam nadzieję, że nic z pompą się nie stanie, a może by przepłukać układ jeszcze na tej co teraz jest (w sensie tej nowej co mam teraz) przed założeniem tej co ma przyjść?
Opublikowano
Ja bym na twoim miejscu spuścił płyn zalał układ ropą odpalił i poruszał bym kierownicą w obie strony po razie i zostawił ropę w układzie na noc , z rana odpalisz na starej pompie spuścisz ropę i będziesz miał z głowy jeżeli obawiasz się o nową pompę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry, że się wtrącę ale ta ropa to niby względem czego?

Po drugie nie tak się płucze układ.

Ściaga się stary ATF i zalewa się świeży, po czym odpala się i rusza kierownicą. Po kilkunastu ruchach kierownicy od skrajnego do skrajnego położenia i następnie ponownie wysysa ze zbiorniczka. Po 2 lub 3 operacji mamy czyściutki ATF.

Kto wymyślił te patenty z ropą??? :duh:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jak masz układ kierowniczy używany przez 20 lat to płukanie ATFem nie zawsze skutkuje , w mojej starej e34 dopiero jak przepłukałem układ ropą to poskutkowało. Teraz nie bawię się w płukanie ATFem płuczę ropką , lub płukanką do silników , sam atf nie usuwa nagromadzonych w układzie osadów. Wysysanie płynu nigdy nie zda egzaminu , zawsze coś w układzie zostanie a metoda przedstawiona powyżej powoduje , że masz układ kierowniczy czyściutki w 100% . Ale ile ludzi tyle opinii .
Opublikowano

Witam

 

Dziś byłem u mechanika, wymienił tym razem on mi pompę (przy mnie żeby nie było, znajomy).

Oczywiście co, nowa pompa też wyje, ciszej ale wyje. Co mam zrobić, czy zmiana płynu na gęstszy coś da (zalaliśmy Hipol ATF IID) ? Może by tak zielony ponoć jest gęstszy?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.