Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,temat wałkowany pewnie nie raz lecz chciałem opisać swoje spostrzeżenia.

 

Otóż przy odpalaniu całkiem zimnego silnika słychać takie nie przyjemne tarcie po 2-3s ustaje lecz zauważyłem że gdy przekręcę parę razy i cofnę kluczyk do pozycji zapłon tarcie nie występuję chyba że to po prostu zbieg okoliczności

 

Ciepły silnik,jak wiadomo często się gasi auto i odpala zwłaszcza jeżdżąc po mieście zauważyłem że gdy odpalam silnik rozgrzany też występuję to tarcie przez 2 do 3s i teraz bądź tu mądry błędów 0 oleje filtry zmienione olej Total ll 5w30.

Zastanawiam się od czego to może być jestem pedantyczny jeśli chodzi o samochody i po prostu mnie to denerwuję a raczej irytuję bo nie wypada by benzyniak odpalał jak diesel.. :mad2:

 

 

 

Jeśli zaproponujecie sprawdzenie rozrządu proszę napiszcie jak to zrobić jeżeli padnie na zawór zwrotny oleju wstawcie zdjęcie jak wygląda i co ewentualnie kupić.Dziekuję i pozdrawiam

Opublikowano
Podstawową rzeczą do wymiany w tych silnikach (jeśli nie cały silnik bo są beznadziejne), to napinacz łańcucha rozrządu (100zł).
Opublikowano
właśnie zakupiłem napinacz swag 83zł ;) a czy są takie beznadziejne kłócił bym się ponieważ jest wiele innych gorszych silników a główne problemy z nimi maja ludzie którzy pokusili się na tzw.okazję już nie jedna osoba to powiedziała lub napisała więc to temat rzeka :)
Opublikowano

Mogłeś kupić oryginał. Jest tylko kilkanaście złotych droższy. Raczej wymiana napinacza nie pomoże, dużo osób boryka się z tym problemem i jeszcze nie widziałem tematu w którym wymiana napinacza pomogła. Ciężko będzie Ci znaleźć rozwiązanie problemu, krąży wiele teorii na ten temat. :)

 

Na przyszłość polecam nie słuchać geniuszy którzy nawet tego silnika na oczy nie widzieli. Kupiłeś napinacz a nawet nie wiesz jaki masz obecnie zamontowany. Możliwe że masz już nowy typ i wcale nie ma potrzeby na wymianę napinacza. Poczytaj sobie moje tematy dosyć dużo jest tam wyjaśnione jeśli chodzi o podstawowe kwestie związane z n42.

 

Jest to dobry silnik ale trudny. W każdym razie po wymianie rzeczy które psują się najczęściej nie ma się o co martwić. Gdyby tylko było jedno rozwiązanie dot. klekotu, ehh. A tak ogólnie to silnik jest na prawdę spoko, super się zbiera, ma fajny dźwięk i spalanie to jest jakaś miazga. :)

 

Teraz jeżdżę 50/50 miasto i trasa (zakorkowane krajówki) i spalanie z kompa mam 9l. I jak kiedyś sprawdzałem to komp mi zawyżał o 0.4 l. Dodam ze nie jeżdżę jak emeryt. :)

Opublikowano

Napinacz miałem starego typu z dużą głową.

A w pudełku ze swaga niespodzianka oryginalny napinacz tylko zerzniete numery po chamsku :)

Opublikowano
U mnie terkoranie po odpalenij zniknelo po wymianie oleju na liqui moly hi tech 5w40 i filtra na knechta juz 3wymiana i terkotania zero a czerwona kontrolka oleju gasnie szybciej niz ladowania

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
Miłe zaskoczenie,wymieniłem napinacz kupiłem ze swaga w pudełku otrzymałem oryginał lecz były zdarte numery i teraz do tematu muszę przyznać że coś z napinaczmi starego typu jest nie tak po zmianie klekotanie ustało sprawdzone odpalane naście razy po zmianie przejechałem 500km cykl mieszany.Pozdrawiam u mnie wymiana jak najbardziej POMOGŁA.Pozdrawiam
Opublikowano
Miłe zaskoczenie,wymieniłem napinacz kupiłem ze swaga w pudełku otrzymałem oryginał lecz były zdarte numery i teraz do tematu muszę przyznać że coś z napinaczmi starego typu jest nie tak po zmianie klekotanie ustało sprawdzone odpalane naście razy po zmianie przejechałem 500km cykl mieszany.Pozdrawiam u mnie wymiana jak najbardziej POMOGŁA.Pozdrawiam
Opublikowano
właśnie zakupiłem napinacz swag 83zł ;) a czy są takie beznadziejne kłócił bym się ponieważ jest wiele innych gorszych silników a główne problemy z nimi maja ludzie którzy pokusili się na tzw.okazję już nie jedna osoba to powiedziała lub napisała więc to temat rzeka :)

 

Te silniki są dobre. Ten silnik, który posiadasz był silnikiem roku.

Wystarczy drobna naprawa rzeczy, które się zużywają i masz spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.