Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam problem z autem, bmw e46 328i, rocznik 98, przejechane 280tyś. km. Od pewnego czasu zaczął wyciekać olej, nie jestem w stanie sprawdzić od spodu skąd, więc ciężko mi wykluczyć najprostszą przyczynę jaką jest uszczelka filtru oleju. Pod spodem auta zaczęły się pojawiać sporadzczynie małe plamy oleju, wizyta u mechanika zaplanowana na za dwa tygodnie, myślałem że dojeżdzę. Ostatnio jednak w czasie powrotu z pracy auto zapaliło kontrolkę oleju, podjechałem do sklepu, kupiłem i zalałem 1L Castrol Edge 5W30 (taki był lany cały czas). I był spokój do momentu dojechania pod mieszkanie, kontrolka znowu się zapaliła. Nad ranem skontrolowałem stan płynu chłodniczego (ubytek ok. 250ml od ostatniej kontroli ok 1000-1500km temu) oraz poziom oleju na bagnecie - delikatnie powyżej minimum. Dodatkowo na korku oleju mam biały majonez, ale to raczej (oby !) od robienia krótkich odcinków na niedogrzanym silniku. Plamy pod autem coraz większe, strach nim się ruszyć gdziekolwiek, nie chciałbym zatrzeć silnika.

 

Pytanie, co to może być ? Uszczelka pod filtrem oleju? A może uszczelka pokrywy rozrządu ? Skąd nagle przyspieszony ubytek oleju ? Zanim zaczął gubić w takim tempie olej przy przegazówce puszczał biały dym w sporych ilościach w zimne dni, ale sam już nie wiem czy to nie moja paranoja już ;)

Odmę wymieniałem 2 lata temu, na nowy komplet...

 

Poradźcie coś, zanim go odstawię do mechanika, żebym wiedział co może być nie tak.

Opublikowano
Ahh te poniemieckie perełki, za 12 tyś. Mamy strzelać z otwartymi czy zamkniętymi oczami ? Jedź na kanał i sam zobacz. Ewentualnie zapytaj cioci.
Opublikowano

Dwie rzeczy - nie wyskakuj z haselkami "perelki za 12tys" skoro nie masz wiedzy na temat tego konkretnego samochodu Ani jego historii.

 

A druga sprawa - skoro z ww.objawow nie jestes w stanie nic wywnioskowac i podrzucic jakiegos konstruktywnego pomyslu co moglo zdechnac, to po co sie wypowiadasz ? Jak nie wiesz po co, to ew. "zapytaj cioci".

Opublikowano

Jedna zasadnicza sprawa cyt

Pytanie, co to może być ? Uszczelka pod filtrem oleju? A może uszczelka pokrywy rozrządu ? Skąd nagle przyspieszony ubytek oleju ? Zanim zaczął gubić w takim tempie olej przy przegazówce puszczał biały dym w sporych ilościach w zimne dni, ale sam już nie wiem czy to nie moja paranoja już ;)

Odmę wymieniałem 2 lata temu, na nowy komplet...

Przeczytaj to sobie jeszcze raz i powiedz mi do jakich wniosków można dojść. Koszt wjazdu na kanał, nawet tam gdzie robią przeglądy ~20zł. I wtedy zadaj pytanie

np : Cieknie pod filtrem oleju, co wymienić itd... itd...

 

Ewentualnie do jakieś wróżki zadzwoń, myślę że nikt poważny nie powie Ci gdzie masz przeciek. Chyba że zrobimy sondę. Wypunktuj poszczególne elementy, a ten kto będzie chciał będzie głosował.

 

ps. I konstruktywnie Ci odpowiedziałem, i jeszcze raz powiem. Jedź na kanał zobacz z czego masz wyciek chłopie. Idąc twoim tokiem rozumowania, połowa tematów na forum mogła by brzmieć : "Stuka na dziurach i chrobocze, czasami zadrży - Jakieś pomysły ?"

Opublikowano
Miejsc gdzie m52tu cieknie permamentnie jest kilka: korpus filtra oleju, uszczelniacz na wale korbowym, pokrywa zaworów albo sama miska. Czasami ciekna tez wezyki odmy. Bez kanału się nie obejdzie
Opublikowano
mi np cieklo z podstawy filtra oleju ale to troszecze i nie mialem nawet ubytkow bo sie doslownie pocilo, w e36 mialem ten sam problem. Najlepiej umyc silnik, podwozie bo zapewne jest wszystko rowno zachlapane, jak umyjesz niech troszke wyschnie i odpal na kanale, powinny sie wycieki pokazac skoro masz tak duze ubytki oleju, pozdrawiam.
Opublikowano
Ewentualnie zapytaj cioci.
. To jest konstruktywne ?.Jeśli takie jest Twoje zdanie to idz produkować swoją konstruktywność gdzie indziej.
Opublikowano
Ewentualnie zapytaj cioci.
. To jest konstruktywne ?.Jeśli takie jest Twoje zdanie to idz produkować swoją konstruktywność gdzie indziej.

 

 

A jaką widzisz różnice w tym, że ktoś zacznie na forum strzelać, gdzie ma wyciek,a tym że zapyta cioci i da jej 6 możliwych odpowiedzi ? Dostał odpowiedź ? Dostał.

A Ty samym zwracaniem uwagi nie pomożesz koledze. Mogłeś również dać mu wskazówkę co ma zrobić skoro wiesz lepiej.

 

ps. Co do kolegi Kamyka, który również dał konstruktywną odpowiedź.... zostawię to bez komentarza.

ps2. Pewnie znajdzie się inny troll, który zacznie zaraz się ze mną kłócić, kto ma racje itp itd. Radził bym najpierw przeczytać post kolegi, który ma problem. Czy aby na pewno jest napisany prawidłowo, a później czepiać się mnie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przypuszczalne miejsca

-uszczelka miski

-podstawa filtra

-nie raz miejsce gdzie wchodzi rurka bagnetu do silnika

-uszczelka pod klawiaturą

-uszczelniacz przód tył korbowy

wszystko ogarniesz jak już będzie wstępna diagnoza a nalot na korku to tak jak mówisz różnica temperatur + małe przeloty :wink:

Opublikowano
Zatem oficjalnie piszę : jestem hetero,zatem "po ptokach".

 

To jest dalej kontynuacja tematu, odnośnie cieknącego oleju ? Poza ironiczną odpowiedzią jaką dostał autor, była ona trafna ... Jak dla mnie to temat zakończył się po pierwszym poście. A wy dalej karmicie trolla, i jeszcze robicie z siebie kabaret.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.