Skocz do zawartości

530d e60 falujace obroty


Marcin 21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam bmw e60 3.0d 2004r i mam problem z falujacymi obrotami obiawia sie to tym ze gdy przejade jakies 4km i silnik sie troche rozgrzeje (klimatronik zaczyna grzac) to obroty faluja z 2000 do 15000 jadac jedna predkoscia gdy dodam gazu to przestaje ale gdy ujme na 2000 to znowu ale do tago gdy spadaja to drzy sinikiem i gdy sie dobrze rosgrzeje to mozna powiedziec ze ustepuje czasem tylko zafaluja.a najbardziej czuc to zima jak jest mróz. dodam ze bład pod kompem mam jako czujnik cisienia powietrza jako 41AA ,wymieniłem na uzywany i dalej jest bład i nie wiem czy był zły czy to nie on. wtryski robiłem ale sie nie poprawiło.wiec jesli ktos miał podobny przypadek lub wie co moze byc to prosze o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Falowanie falwaniu nie równe, u mnie byla pompa vaccum do wymiany a mam automat. Po przeczytaniu wielu tematów tutaj na forum już bylem o krok od wymiany konwertera ale z powodu braku czasu odpuściłem chwilowo a pompe vaccum miałem na celowniku bo puszczała olej a i jescze jeden objaw miałem gdy auto stało odplone wskazania masy powietrza było o wiele za wysokie, po dodaniu gazu wracało do normy. Wywnioskowałem, że egr nie reguluje odpowiednio powietrzem/spalinami, a że sterowany jest podciśnienieem również wskazywało mi to na pompe vaccum.

P.s. czy twoje falowanie to jest odczuwalne czy tylko widoczne na wskazówce obrotomierza, jest płynne czy skokowe(drgania wskazówki)? Z hamulacmi wszystko ok?Masz jakieś zastrzerzenia do działania skrzyni biegów?

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczuwalne na obrotomierzu i na zewnatrz jak jade tak do 2000 ob. to gdy spadaja to mam uczucie jak by cos przycierało i gdy pusze z gazu podczas jazdy to podbija je z 1000 do 1500.ogulnie to wyglada tak jaj bym ujmował gazu np 2000 na 16000 ob lub np 1600 na 1200 ob tylko dochodzi do tego ten dzwiek gdy spadaja to tak jak by cos przycieralo.to sie dzieje tylko do 2000 ob powyzej jest ok i na zimnym silniku nic sie nie dzieje i na dobrze rozgrzanym to jest praktycznie niezauwazalne. hamulce ok skrzynia biegi zmienia ładnie nie szarpie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli przycierało, czy coś słychać? opisz to dokładniej jak możesz ,a co sie dzieje jak jedziesz na tempomacie czy jest tak samo?
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pod komputer podłączałeś ? jakaś diagnoza, błędy? Tak na odległość ciężko określic co może dolegać, potrzeba jest dobra diagnostyka przez kogoś ogarniętego i potem można coś "gdybać"..
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Kontynuuję dalej wątek, bo wydaje mi się, że mam podobny problem, falowanie obrotów, które jest najbardziej odczuwalne na zimnym, a w momencie jak się silnik zagrzeje to już nie jest tak dokuczliwe. Widoczne jest to na wskazówce obrotomierza w postaci takich skoków/drgań.

Błędów w silniku brak.

Nagrałem 3 filmy z parametrami w Inpie, może coś to podpowie:





Jestem po wymianie:

- regeneracja wtryskiwaczy

- regeneracja turbo

- wymiana węży podciśnienia

- regulator ciśnienia paliwa na szynie CR

- regulator przepływu na pompie CR


Auto w automacie.


Widzę, że jeden z kolegów wymieniał pompę vaccum, ja też mam trochę na niej oleju. Podpowiecie jak zweryfikowac poprawnośc podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na regenrowane wtryski to korekty takie sobie bym powiedzial ale tragedii nie ma. ja ostatnio wymienilem u siebie wtrysk na uzywany na 5 cylindrze, bo mialem korekte nawet +5 :duh: . Teraz korekty mam max 0.7 lub -0.7 na postoju. Co ciekawe tez mialem lekki problem z falowaniem obrotów przy predkosci okolo 60-80km/h obroty jakies 2000-1800 kiedy auto bylo nie rozgrzane, ustepowalo gdy sie rozgrzalo. Po wymianie wtrysku objaw poki co nie wystapił...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z nudów z dzieciakiem się przejechalem 50 km autem. Niestety obroty falują zanim się nie rozgrzeje, ale o około 100-200 obrotów. Póki co recepte mam taką że przełączam na DS zanim się nie rozgrzeje ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test podciśnienia, który nie za dużo mi na razie pomaga. Lewy wakuometr przed akumulator podciśnienia turbo, prawy przed EGR. Pompa vaccum raczej ok, trzyma -0,9bar, natomiast podciśnienia skaczą przy sterowaniu EGR i wtedy właśnie obroty falują, ale czy to znaczy, że winowajcą jest zawór sterowania EGR....nie wiem...obroty falują, napięcie aku skacze nawet w tolerancji 13-15V, ciśnienie na szynie CR skacze, ilośc zasysanego powietrza większa o 100mg/suw.

Błędó na kompie brak, w sumie nie wiem co jeszcze mogę sprawdzi, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł.

Test podciśnienia:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.