Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

bmw530i automat z gazem.

Problem obecnie polega na tym ze auto nie prcuje równo ani na zimnym ani na cielnym silniku zarówno na pb jak i lpg. . wywala błędy wypadanie cylindrów 5 i 6.

jest wyciek paliwa z okolic 1 wtrysku ale od początku jak to było.

kilka miesięcy temu zauważyłem ze spadają obroty po wrzuceniu biegu lub zmianie z drive na wsteczny podłączyłem wówczas inpe i zauważyłem ze wtryski daja jakby nieco więcej paliwa niż powinny wartości w inpie dochodziły do 0.700 około, czasami więcej.

nie robiłem sobie z tego nic i jeździłem dalej.

niedawno zacząłem wyczuwać zapach benzyny w kabinie i zlokalizowałem wyciek paliwa z okolicy wtrysku nr 1.

Kupiłem oryginalne uszczelki wtryskiwaczy (górne i dolne) i wymieniłem.

wyciek nie ustal .z czasem auto zaczęło nierówno pracować. telepie silnikiem na luzie i wzmacnia się telepanie jak wrzucę bieg a po jakiejś min może dwóch zapala się check engine wypadanie zapłonu cylinder 4 i 5. czasami wyskoczy blad 227 od lambdy. .po podłączeniu inpy i sprawdzeniu jak pracują wtryski wpadłem w szok

Wartości czasu wtrysku wzrosły ogromnie cylindry 1-3 dochodzi do 2.800 a 4-6 do 6.000 szczególnie na 4 i 5 cylindrze. korekty krótkoterminowe na cylindrach dochodzą do +28 kupiłem jedna lambde i jest to samo nie wiem gdzie szukacz i od czego zacząć....i proszę o pomoc i jakies wskazówki

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na początek sprawdzić szczelność układu dolotowego i zawór disa w którym też może być nieszczelność na oringu, ewentualnie walnięta klapka.

To najczęściej jest przyczyną takiego zachowania (wypadanie zapłonów, koorekty i błędy sond), ale jest kilka postów na ten temat, poszukaj, niektóre jeszcze chyba otwarte i poszukiwania przyczyn trwają. ;)

Opublikowano
Szukałem i czytałem różne już posty ale w żadnym nie było mowy o tak bogatej mieszance +28 dise wyciągałem i wygląda ok. czy gdyby układ dolotowy nie był szczelny to mieszanka nie powinna być uboga.
Opublikowano
O tego tematu nie znalazłem. posprawdzam wszystko i dam znac co i jak ale to już jutro bo ciemno się robi a garażu brak :)
Opublikowano

ja tak mialem .poczytaj moje tematy.

z tylu kolektora ,po prawei stronie masz trzy zaslepki .sprawdz czy nie sa sparchciale i czy nie spadly. wymien na nowe. :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

właśnie zamrowiłem dwie zaślepki uszczelkę przepustnicy i kolektora ssącego. Plus rurki do odmy i odmę które jeszcze nie doszła.

Wymieniłem tez uszczelkę disy . Cieknący wtrysk wymieniłem na używany z dość niskim przebiegiem .Nie mam pojęcia czemu ale zaczęło z niego ciec paliwo. jak dojdzie odma to będę ściągał kolektor

wyczyszczę plus nowe uszczelki sprawdzę od razu wszystkie przewody od instalacji gazowej ale to wszystko pewnie dopiero w przyszłym tygodniu bo pracuje i czekam na odmę. Jednocześnie wymienię olej . trzeba się zabrać i powymieniać wszystkie uszczelki bo autko ma już około 280 tyś przejechane wiec powoli będzie się wszystko sypać. No ale dużo już nie zostało wiec jestem na dobrej drodze :). będę informować co i jak.

Opublikowano

ok dzis nie mialem bardzo czasu ale wymienilem odmw wraz z wezami, uszczelke przepustnicy, dwie zaslepki z tylu silnika i przy okazji wymienilem olej. nie znalazlem czsu aby wymienic uszczelke kolektora. pokasowalem adaptacje

niestety poprawy nie ma auto ciagle ma korekty +28 i +22 jedyne co zauwazylem to ze takie korekty sa tylko na biegu jalowym

gdy dodam gazu i trzymam wyzsze obroty korekty wracaja do prawie do normy.

jak moge sprawdzic krokowca

Opublikowano

Ok dużo czytałem w ostatnich dniach co i jak.

Znalazłem nawet sam naprawiam pdf i parę innych fajnych rzeczy i to jak sprawdzić krokowca.

w instrukcji napisane jest by na odpalonym silniku załączyć klime lub wrzucić bieg i obroty powinny się nie zmienić lub delikatnie wzrosnąć.

Rzecz w tym ze po włączeniu klimy one się nie zmieniają ale gdy wrzucę bieg spadają o jakieś 100-200 obrotów.

Znalazłem tez ze opór na pinach krokowca powinien być następujący

pin 1 i 2 20 omów

Pin 2 i 3 20 omów

Pin 1 i 3 40 omów

A u mnie jest

11 11 20

Czy to może być przyczyną mógłby ktoś jakie ma u siebie opory

Jutro jadę jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa .

Tak wskazuje tis po podaniu objawów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.