Skocz do zawartości

Brak mocy - 120d 163KM


Fikuspikus

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moje auto bmw e87 120d 163KM czasami dostaje muła i potrafi puścić porządnego dymka.

 

Objawy:

- czasami brak mocy do około 2800rmp, powyżej wszystko jak należy

- odjęci gazu i ponowne jego wciśnięcie rozwiązuje problem

- występuje na niskich biegach tj. podczas ruszania, na biegu 2 i 3, wyżej nie zauważyłem problemu

- najważniejsze mocy brakuje czasami, zauważyłem prawidłowość: w cieplejsze dni problem występuje częściej, teraz zimą praktycznie w ogóle

- potrafi puścić porządnego dymka, jednak nie podczas zamuły, potrafi zakopcić jak jest w pełni wigoru, dymienie nie jest krótkotrwałe a raczej występuje do zmiany biegu lub odjęcia gazu, kolor jest nie znany gdyż dymienie jest widoczne po zmroku jak w lusterku widzę znikające auto ;)

- teraz zimą potrafi przy odpalaniu puścić małego dymka i wydaje się, że jest on niebieski

- zauważyłem ubytki w oleju, wymiany co 15000 km, nigdy nie dolewałem a teraz musiałem

- w cyklu miejskim zauważyłem niewielki wzrost spalania około 1l/100km (w trasie bez zmian)

- błędów nie sprawdzałem

- na desce rozdzielczej nic się nie pali

- od momentu zakupu tj. ponad dwóch lat na niskich obrotach wyraźnie słychać gwizdanie turbiny (przy czym dla mnie gwizdanie było zawsze, jest to ewidentny gwizd)

 

Czyżby w moim aucie kończyło się turbo?

Od czego zacząć diagnozę?

Może polecicie jakiś warsztat w Poznaniu który rozwiązuje łamigłówki i nie bawi się w chybił trafił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrzewasz samochód do tych 90C i wtedy pełny ogień? Dlaczego wymieniasz tak rzadko olej? Na niebiesko dymi tylko na starcie? W ogóle taki kolor chyba za dobrze nie świadczy? Ile pali Ci tego oleju np na 1000km? No i ile kilometrów naruchane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mam spokojny tryb jazdy. Jak jeżdżę dynamicznie to w trasie. Olej leje long life (komputerek mi pokazuje ponad 30000 do kolejnej wymiany zatem wymiana co 15000 wydaje się rozsądna). Każda wymiana z pełnym zestawem filtrów. Auto ma przejechane lekko ponad 144000. Do 90000 pełen serwis w aso, zatem tam olej co 30000 był wymieniany. Właśnie się zbliża kolejna wymiana. Dolewka poszła około 750ml.

Przy starcie daje raczej na niebiesko. W trakcie jazdy bardziej siwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w aucie katalizator czy ktos zakladał downpipe. jesli jest kat to turbo nie ma prawa być słychać. jakie korekcje wtrykow i skad jestes jak slask podjedz zrobimy jakas diagnostyke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śląsk daleko. Jestem z Poznania. Myślę, że u mnie jest seria z katem.

 

Co do gwizdu to, aż tak on mnie nie niepokoi. Przejechałem tym autem ponad 40tyś, a gwizda od samego początku jaki był taki jest. Jakiś spec od turbo mi kiedyś powiedział, że to kwestia niedoważenia i że turbo będzie miało mniejszą żywotność, zachowa się tak jak zawieszenie podczas jazdy z niedoważonymi kołami. Oczywiście może jestem w błędzie.

 

Jednak co najbardziej mnie nie pokoi to niewielki ubytek oleju, czego nigdy nie było oraz ten spadek mocy. Teraz jest chłodno więc praktycznie nie występuje. Jak ostatnio zrobiło się cieplej, temperatura powietrza koło 10 stopni problem był zauważalny. Pewnie jak wskoczy na 20 stopni będzie występował co ruszanie ze świateł.

Gdy problem występuje to tak do 2800rpm, potem dostaje takiego kopa w dupe i wyrywa do przodu jakby nigdy nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz korekcje wtryskow temperatury i zdejmij rure dolotową do turbo (10min) i bedziesz wiedzial w jakim stanie masz dmuchawke. jesli sa luzy poprzeczne lub lopatki sie ocieraja o korpus tzn turbo do wymiany jak co garetta bede sprzedawal bo zakladam wieksza ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy, przyczyną był zawalony dolot i zawieszony EGR. Po wyczyszczeniu wszystkiego + wymiana świec i zaślepienie klapek zawirowań powietrza auto odżyło. Mało powiedziane - dostało takiego buta że sam chyba dostałem ciśnienia tętniczego z tych przeciążeń ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kwestia Dolotu (całego, ic, rury itp )?

 

Jeżeli jest jest wyższa temp. to cały układ (jeżeli jest przypchany ) po prostu puchnie, gęstość powietrza się zmienia (maleje wraz ze wzrostem temperatury) . Ja bym zaczął od wyczyszczenia całego układu i ponowne testy. Sprawdź szczelność układu, czy nie ma dziur , czy jakaś opaska nie rozpadła się .

 

EGR musowo do czyszczenia , to rzecz wiadoma, duża poprawa na pewno będzie widoczna .

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej przejrzyj dokładnie rury powietrza doładowanego, gumy lubią pękać. Przy okazji czyszczenie IC, wywal go, zalej akrą czy czymś i na myjkę za 5zł :D tak ja robiłem, obczaj czy EGR nie jest za bardzo zawalony no i ostatecznie czy turbina jest całkowicie sprawna i daję radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.