Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.moje auto to e46 z 2000 roku , 320d o mocy 136km. od jakiegos czasu mam problem z dogrzaniem silnika. nawet jesli dogrzeje silnik a potem jade z gorki na luzie to potrafi spasc temperatura nawet o połowe. (zaznaczam ze 2 tyg temu wymieniłem termostat bardzo dobrej jakosci). pojechałem do mechaika podłaczyc komputer i wykazało nastepujace błedy.

 

1. bład 1B grzałka dodatkowa

2. bład 8 obwod modułu sterowania swiecy żarowej

3. bład 52 wentylator chłodnicy.

 

po skasowaniu tych błedów i uruchomieniu silnika po jakims czasie wyskoczył znów bład 1B grzałka dodatkowa.

 

co to moze byc i jak rozwiazac ten problem. pozdrawiam i prosze o pomoc.

Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasadnicze pytanie: co oznacza termostat "bardzo dobrej jakości"? Jakiej firmy? Rozumiem, że chodzi o główny? Bo on jest do wymiany :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
termostat wymieniłem 7 miesiecy temu i zaplaciłem za niego 150 zł. teraz kupiłem za 280zł ponoc jedno z lepszych w sklepie gdzie zawsze kupuje czesci. firmy nie pamietam
Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak nie pamiętasz to niedobrze o nim świadczy..a cen jest z kosmosu, bo oryginał (behr) kosztuje ok 150zł.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już napisałem, termostat jest do bani, nie działa tak jak powinien.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ale tutaj pisze bład grzałka dodatkowa. termostat jest sprawny. wiec co to moze byc ?? słyszałem ze pada bezpiecznik od dodatkowej grzałki ktora znajduje sie tam gdzie webasto .
Przemyslaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak posiadam termostat egr.

Wymieniaj jak jeszcze tego nie zrobiłeś. Behr około 70zł.

Opublikowano

pamietaj ze pion to 74stopnie a prawidlowa temp to minimum te 86 stopnie, z reguły 88-91 w zaleznosci od sposobu jazdy ;)

włacz test 7.0 i zobacz dokladnie dla swietego spokoju :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pion po 4km to bardzo szybko. Ostatnio miałem okazje jeździć tatowym Focusem 1.8tdci i po jakiś 6-7km ledwo wskazówka zaczęła wstawać.

U mnie temp. 91-95 stopni trzyma.

 

E: A jak to jest z opadaniem wskazówki? Wczoraj zwróciłem uwagę, że wskazówka miała pion (dopiero jakieś 75stopni "na oko") i jak stałem w korku to puściłem grzanie 18 stopni na AUTO, więc zaczęło dmuchać na fulla ciepłym powietrzem i wskazówka opadła kilka mm (jakieś 10 stopni też "na oko", bez testu 7). Po ruszeniu i przejechaniu dosłownie 500m znów wróciła do pionu i już nie opadała, a nawiew ciągle dmuchał. Chyba nie ma w tym nic dziwnego, skoro ciepłe powietrze wyleciało z nagrzewnicy to musiało opaść. Tak czy nie tak?

Opublikowano
Dołącze sie, problem z niedogrzanym silniku n46b20. Czy wąż za termostatem co idzie do zbiorniczka z plynem powinien być gorący gdy temp w tescie pokazuje 50-70st. Mam 12km do pracy drogi mieszanej i bez wlaczonej nagrzewnicy dochodzi do 95st po tym odcinku, a gdy wlacze w trakcie jazdy ogrzewanie spada temp o 15st i bardzo wolno sie nagrzewa. Mysle ze termostat sie zawiesil i puszcza plyn bo wszystkie gorne weze od termostatu gorące,chlodnica niby zimna. Jak to powinno wyglądać, bo termostat powinien sie otwierać w temp 105st C.
Opublikowano
witam. dzis robiłem test 7 i wyszło mi na rozgrzanym silniku 90 stopni wiec wszystko jest ok. :) tylko ciagle mnie zastanawia dlaczego pokazuje mi na wyswietlaczy ze srednie spalanie to ok 9.2l na 100km.w rzeczywistości pali ok 7l. kiedys palił 6 l i tyle pokazywało a od momentu kiedy uszczelniali mi pompe wtryskowa tak sie dzieje :( miał może ktos taki problem ??
Przemyslaw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.