Skocz do zawartości

318i- Kierownica multifuncyjna problem z Air Bag


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Parę dni temu wymieniłem swoja zwykłą kierownice czteroramienna na trójramienna z multifunkcją :lol: , ale problem jest tego typu ze zapala sie cały czas czerwona kontrolka od Air Bag na zegarach. Znalazłem na forach ze problem tkwi w ilości naboi w poduszce w poprzedniej miałem 2 naboje a w tej jest tylko jeden wyczytałem również ze aby oszukać komp wstawia się w to miejsce opornik. Czy spotkaliście się kiedyś z takim problemem?? jak temu zaradzić albo jaki opornik wstawić jak go połączyć i gdzie?? :?: :?: :roll:

Opublikowano
A kolega odpiął akumulator jak wypiął kostkę airbaga? Może komputer wygenerował błąd i wystarczy go skasować? Co do opornika to wstawia się go robiąc auto po kosztach po wypadku zazwyczaj na sprzedaż, żeby nie wstawiać poduszki. Jeśli chodzi o naboje to nie wiem, niech wypowiedzą się ludzie w tym bardziej ogarnięci. Zacząłbym od wpięcia komputera i zobaczeniu co on tam pokaże :)
Opublikowano

Kolego podpinałem pod INPE i tego błędu nie można skasować powraca od razu :mad2: jest to błąd:

ignition circuit zk12 airbag driver stage 2

 

w tym przypadku na pewno chodzi o brakujący nabój w poduszce bo sensor jest zaprogramowany ze poduszka kierowcy ma dwa naboje a w tej widzi tylko jeden bo drugiego brak. Tylko teraz właśnie moje pytanie jak i jaki wsadzić ten opornik zeby komp widział jakby 2 naboje a w rzeczywistości bedzie jeden :?: :?: :?:

Opublikowano
Dzieki kolego :cool2: :cool2: to już coś rozwiązuje tylko opisana sytuacja jest odwrotna bo u mnie była 2 nabojowa a teraz jest 1 nabojowa :? noo ale załóżmy ze idzie to zrobic kompem. Talkiego programu niestety nie posiadam a moze ktoś zna jakiś inny "domowy" sposób zeby to obejść ja bym sie skłaniał do tego opornika tylko co gdzie i jak :? :|
Opublikowano
z poziomu disa nie. z poziomu ncsa tak. Tak dla ciekawostki moge tez powiedziec ze w tej samej opcji co wyzej napisalem gdzie sie dokodowuje lub usuwa drugi naboj jest tez mozliwosc wylaczenia maty zajetosci fotela. pozniej wyczepiacie tylko kabelek z czujnika maty i gotowa. nic nie trzeba lutowac.

Zrób to po Bożemu najtańszy kabel to koszt 60 zł a inpa jest darmowa z ncs'em. Kabelek na pewno Ci się przyda do diagnozowania auta w przyszłości i do tego typu operacji. Lepsze to niż wstawiać jakieś oporniki prawda ? :)

EDIT: Widzę, że masz dostęp do INPY, instalując inpę zazwyczaj instalujesz również ncs'a więc to czysta formalność zakodować 1 nabój :)

Opublikowano
Porównaj wtyczki nowej poduchy i starej. Też wymieniłem kiedyś z dwu na jedno nabojową i wywaliło błąd. Opornik w miejsce gdzie powinny znajdować się kabelki do drugiego naboju. Dwa piny i dwa kabelki na opornik o ile dobrze pamiętam 2,3 Ohma. Wykasujesz błą i będzie ok. a poza tym drugi nabój ncs-expertem możesz wykodować jak masz inpe. Pa-soft poprostu łatwiej to robi. W tamtym poście masz nazwę po czym szukać w pliku *.man
Opublikowano
Koledzy wielkie dzieki za odpowiedzi :cool2: owszem mam inpe ale z tym ncs to mialem problem a konkretnie mam na laptopie Windows 7 i ncs niby nie chodzi na tym ale inpa mi smiga :roll: czy na xp zagra inpa i ncs? Mam starego kompa musialbym sie poprostu pobawic w instalacje :?:
Opublikowano
Dzięki kolego :cool2: :cool2: jak znajdę trochę czasu instaluje i postaram się ogarnąć tego air baga komputerowo :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.