Skocz do zawartości

Peter091

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia Peter091

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ok. Problem w tym, że odpływy są drożne bo sprawdzaliśmy. Po wlaniu wody wylewa się przodem bądź tyłem ( okolice nadkola ). Myślałem, że może odpływ gdzieś sparciał albo coś w ten deseń. Wygląda na to, że odpływ przedni z szyberdachu jest doprowadzony do tego samego odpływu co okolice serwa hamulcowego albo zaraz obok niego. Problem w tym, że w tym przypadku woda zbiera się w progu od strony kierowcy. Kilka osób twierdzi, że fizycznie woda tam nie może dopływać, kilka inaczej, ale żadnej sensownej odpowiedzi żeby rozwiązać problem. Odpływów z progu jako takich nie widzieliśmy. Aktualnie po prostu nie są założone nity trzymające osłonę więc to robi za odpływ. Woda przelewała się przez otwory mocujące wiązkę idącą wzdłuż progu.
  2. Witam. Długo myśleliśmy dlaczego u znajomego w e39 sedan z 2000r. z szybrem zbiera się woda po stronie kierowcy na dywanikach z przodu i z tyłu. Doszliśmy do tego, że pływa sobie ona w progu i wypływa przez otwory mocujące wiązkę. Woda została odciągnięta, było tego ponad 2 litry. Teraz pytanie, skąd bierze się ta woda? Szukaliśmy odpływów w progu ale nic nie znaleźliśmy, jedynie po wyciągnięciu nitów mocujących osłony progów jest dostęp do środka ( ori osłony na spodzie progu ). Czy próg jest profilem zamkniętym? Auto nie jest zgnite, nie ma tam żadnej korozji. Czy jest możliwość dostawania się tam wody z szybra? Jak jest realizowany odpływ z szyberdachu? Cały czas gumowymi rurkami czy gumowy wężyk jest krótki a potem płynie profilem? Czy woda z szybra wypływa tym samym otworem co ta woda spod serwa hamulcowego? Chcielibyśmy poskładać wnętrze ale póki co problem pozostaje nierozwiązany, by odciągnięcie wody to żadne rozwiązanie. Ktoś spotkał się z czymś podobnym?
  3. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Krokówki jeszcze nie kupiłem bo e30 jeździ bez zarzutów, od tamtego czasu nic nie ruszałem przy silniku bo nie ma takiej potrzeby. Ile ewentualnie za tego krokowca? Może będę miał jakieś wolne $ do zagospodarowania w e30 to może bym się skusił tak na przyszłość :)
  4. A kolega odpiął akumulator jak wypiął kostkę airbaga? Może komputer wygenerował błąd i wystarczy go skasować? Co do opornika to wstawia się go robiąc auto po kosztach po wypadku zazwyczaj na sprzedaż, żeby nie wstawiać poduszki. Jeśli chodzi o naboje to nie wiem, niech wypowiedzą się ludzie w tym bardziej ogarnięci. Zacząłbym od wpięcia komputera i zobaczeniu co on tam pokaże :)
  5. Jeśli chodzi instalacje LPG to BRC jest moim zdaniem takim typowym wrzutem pod maskę. Od razu zaznaczam, że nie jest to równoznaczne z tym, że jest zła. W samochodzie do codziennej eksploatacji ( C-max 1.8 duratec ) mam założonego Staga 4 na Q-boxie z wtryskajkami pojedynczymi Hana, wszystko schowane tak, że trzeba się poschylać żeby cokolwiek zobaczyć. Śmiga super, zero problemów, spalanie 8-11l/100km LPG w zależności czy miasto czy trasa. Zera jakichkolwiek strat mocy itp. W e30 mam Staga 4 Eco na listwie wtryskowej AC i też nie ma problemów. Znajomy ma w e46 M43TUb19 taki sam zestaw jak mój C-max tylko listwę wtryskową AC i również 100% satysfakcji. Moim zdaniem warto dopłacić do Hany a jeszcze bardziej warto dopłacić do wtryskiwaczy Barracudy, podobno najlepsze i najszybsze na rynku. No i oczywiście znaleźć kogoś kompetentnego do zakładania LPG, a nie pierwszy lepszy warsztat. Pozdrawiam
  6. Tak, tak. Mówiąc o valvetronic'u miałem na myśli tylko R4. Oczywiście R6 nie mają, zapomniałem dodać.
  7. Jeżeli nie zależy Ci na polifcie, to proponuje poszukać sobie przedliftowe e46 z m52b20. Nie ma valvetronic'a = nie ma się co psuć. Sam czegoś takiego szukałem swojego czasu, ale z racji opinii na temat tego silnika odpuściłem. Za 15 tys. kupisz fajnie wyposażonego przedlifta z 2.0 R6, a i jeździ to przyjemniej. Wszystkie polifty mają valvetronic ( jak się mylę to mnie poprawcie ).
  8. Witam szanownego kolegę. Po pierwsze. Wszystko zależy od kwoty jaką będziesz dysponował na samochód. Po drugie. W jakim stanie szukasz e30? Masz zamiar coś przy niej robić, doprowadzać do fajnego stanu czy chcesz wsiąść i jechać? Jeśli chodzi o korozję to wszystko zależy od właścicieli jakich e30-stka posiadała wcześniej. Jeżeli chcesz kupić na wąskiej lampie w fajnym stanie to musisz się przygotować na to że będzie droższa od szerokiej, ponieważ "wąska lampa" jest już pełnoprawnym klasykiem i ceny lecą w górę. Na pewno łatwiej będzie Ci znaleźć e30 na szerokiej lampie, chociażby dlatego, że jest rocznikowo młodsza i ruda nie miała tyle czasu co w przypadku starszych egzemplarzy. Wybór należy do Ciebie, która bardziej Ci się podoba. Pytałeś o silniki. Różnią się. W e30 na wąskiej lampie były jednostki M10 zastąpione później M40. W egzemplarzach przed liftingiem występowały również ety np. 325e. Na twoim miejscu szukałbym albo 1.8 M40 albo 2.0 M20 ( w przypadku M20 ciężko będzie się zmieścić w takim spalaniu jak podałeś ), poszukaj na forum i poczytaj sobie na co zwrócić uwagę ( tematów o obydwu silnikach było multum ). Mówiłeś jeszcze o IS, ale znaleźć e30 z oryginalnym IS nie jest łatwo. Ja zaczynałem od M50B20 z Vanosem i śmiało mogę polecić, ale niestety seryjnie te silniczki nie lądowały w e30, musiałbyś szukać np. e34 albo e36. Niestety rynek jest zalany egzemplarzami w delikatnie mówiąc stanie zaniedbanym i niekochanym więc poszukiwania fajnej e30 za rozsądne pieniądze mogę trochę potrwać.
  9. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Ok, zwracam honor. Na moim wężu były ślady noża właśnie w miejscu gdzie powinna być ta część od układu chłodzenia, ktoś najwidoczniej je rozdzielił ( podgrzewanie przepustnicy działa jak należy, po prostu tylko węże są od siebie rozdzielone). Zastanawiam się tylko w jakim celu. Na początku myślałem, że po prostu takie wykonanie, albo jest to jakiś zamiennik ale po spojrzeniu na schemat ułożyło się to w pasującą do siebie całość. Póki co autko chodzi perfekcyjnie, więc nie będę tego ruszał. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  10. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Nie zgodzę się z Tobą. Wyjąłem cały kolektor z krokowcem i całym tym przewodem ( o ile myślimy o tym samym ) i wychodzi on z odejścia z rury dolotu ( tej gumowej między przepływomierzem a przepustnicą ) i idzie prosto do krokowca. Nie jest z niczym połączony, a już na pewno nie z układem chłodzenia. Mogę podrzucić fotki jak chcesz :)
  11. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Problem rozwiązany. Winowajcą była krańcówka od zamkniętej pozycji przepustnicy, po prostu krańcówka nie była aktywowana, ponieważ ogranicznik na to nie pozwalał. Przy okazji czyszczenie przepustnicy oraz regulacja ogranicznika. Nie ten samochód, teraz jazda to czysta przyjemność, obroty idealne i na zimnym i na ciepłym silniku. W przyszłości muszę pomyśleć nad wężem łączący rurę dolotu i silnik krokowy ponieważ jest już trochę spękana, ale obroty nie falują. Dostanę ją np. w Intercarsie?
  12. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Nagrałem film aby lepiej zademonstrować problem. https://www.youtube.com/watch?v=irJY1vmTL8k&feature=youtu.be Oczywiście dodawanie gazu na podwyższonych obrotach nie wpływało na spadek wolnych obrotów, oraz między odpaleniami nie wciskałem gazu, więc przepustnica po zgaszeniu nie była otwierana. Problem występuje na PB jak i na LPG.
  13. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Mowa o dźwigience, za którą ciągnie linka gazu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Samochód chodził troszkę nierówno, a że miałem grzechotkę w ręce to klepnąłem nią w krokowca i obroty spadły, więc jeżeli czas pozwoli to w sobotę wieczorem przeczyszczę silniczek krokowy, ewentualnie podmienie na inny, sprawny w 100% od znajomego i zobaczymy w jakim stopniu pomoże.
  14. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    A luz na osi nie powinien objawiać się na bieżąco? Bo jak popchnę dźwigienkę to mogę tak jechać dowolny dystans, problem i tak powróci dopiero po ponownym uruchomieniu.
  15. Peter091

    Problem z obrotami m40b16

    Witam. Od jakiegoś czasu jestem właścicielem BMW e30 z silnikiem M40B16 i sekwencyjnym Stagiem 4. Od czasu gdy kupiłem samochód borykam się z problemem wolnych obrotów. Sytuacja wygląda następująco. Odpalam samochód na zimnym silniku i mam obroty ok. 1600. Zagrzeje się do normalnej temp. i jest ok. 1-1.2 tys. Zauważyłem, że jak po odpaleniu docisnę przepustnicę w kierunku zamknięcia ( mimo tego, że dźwigienka przepustnicy jest oparta na tym ograniczniku ) obroty silnika zachowują się prawidłowo ( tzn. na zimnym ok. 1.1 tys., na ciepłym ok. 650-700 rpm ), ale do momentu zgaszenia silnika. Po ponownym odpaleniu znowu problem wraca. Jakieś sugestie? Z góry dzięki za pomoc :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.