Skocz do zawartości

318i- Kierownica multifuncyjna problem z Air Bag


Piter24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Parę dni temu wymieniłem swoja zwykłą kierownice czteroramienna na trójramienna z multifunkcją :lol: , ale problem jest tego typu ze zapala sie cały czas czerwona kontrolka od Air Bag na zegarach. Znalazłem na forach ze problem tkwi w ilości naboi w poduszce w poprzedniej miałem 2 naboje a w tej jest tylko jeden wyczytałem również ze aby oszukać komp wstawia się w to miejsce opornik. Czy spotkaliście się kiedyś z takim problemem?? jak temu zaradzić albo jaki opornik wstawić jak go połączyć i gdzie?? :?: :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolega odpiął akumulator jak wypiął kostkę airbaga? Może komputer wygenerował błąd i wystarczy go skasować? Co do opornika to wstawia się go robiąc auto po kosztach po wypadku zazwyczaj na sprzedaż, żeby nie wstawiać poduszki. Jeśli chodzi o naboje to nie wiem, niech wypowiedzą się ludzie w tym bardziej ogarnięci. Zacząłbym od wpięcia komputera i zobaczeniu co on tam pokaże :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podpinałem pod INPE i tego błędu nie można skasować powraca od razu :mad2: jest to błąd:

ignition circuit zk12 airbag driver stage 2

 

w tym przypadku na pewno chodzi o brakujący nabój w poduszce bo sensor jest zaprogramowany ze poduszka kierowcy ma dwa naboje a w tej widzi tylko jeden bo drugiego brak. Tylko teraz właśnie moje pytanie jak i jaki wsadzić ten opornik zeby komp widział jakby 2 naboje a w rzeczywistości bedzie jeden :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego :cool2: :cool2: to już coś rozwiązuje tylko opisana sytuacja jest odwrotna bo u mnie była 2 nabojowa a teraz jest 1 nabojowa :? noo ale załóżmy ze idzie to zrobic kompem. Talkiego programu niestety nie posiadam a moze ktoś zna jakiś inny "domowy" sposób zeby to obejść ja bym sie skłaniał do tego opornika tylko co gdzie i jak :? :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z poziomu disa nie. z poziomu ncsa tak. Tak dla ciekawostki moge tez powiedziec ze w tej samej opcji co wyzej napisalem gdzie sie dokodowuje lub usuwa drugi naboj jest tez mozliwosc wylaczenia maty zajetosci fotela. pozniej wyczepiacie tylko kabelek z czujnika maty i gotowa. nic nie trzeba lutowac.

Zrób to po Bożemu najtańszy kabel to koszt 60 zł a inpa jest darmowa z ncs'em. Kabelek na pewno Ci się przyda do diagnozowania auta w przyszłości i do tego typu operacji. Lepsze to niż wstawiać jakieś oporniki prawda ? :)

EDIT: Widzę, że masz dostęp do INPY, instalując inpę zazwyczaj instalujesz również ncs'a więc to czysta formalność zakodować 1 nabój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj wtyczki nowej poduchy i starej. Też wymieniłem kiedyś z dwu na jedno nabojową i wywaliło błąd. Opornik w miejsce gdzie powinny znajdować się kabelki do drugiego naboju. Dwa piny i dwa kabelki na opornik o ile dobrze pamiętam 2,3 Ohma. Wykasujesz błą i będzie ok. a poza tym drugi nabój ncs-expertem możesz wykodować jak masz inpe. Pa-soft poprostu łatwiej to robi. W tamtym poście masz nazwę po czym szukać w pliku *.man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wielkie dzieki za odpowiedzi :cool2: owszem mam inpe ale z tym ncs to mialem problem a konkretnie mam na laptopie Windows 7 i ncs niby nie chodzi na tym ale inpa mi smiga :roll: czy na xp zagra inpa i ncs? Mam starego kompa musialbym sie poprostu pobawic w instalacje :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.