Skocz do zawartości

Akcja serwisowa 2.0d N47 rozrząd !!


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle ze w nowszych 184KM można wymienić sam mechanizm sterujący klapkami za niewielka kwotę a nie od razu cały kolektor.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W końcu się zlitowali i już nie trzeba wywalać 2 tys na cały kolektor.

...gdyby tak jeszcze pomyśleli o tych co mają silniki M47-M57 to nie było by drutowania kolektorów zaślepkami z aluminium lub plastiku.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie po Vin to TAK, ale silnik też ma swoje numery i datę produkcji, więc pod tym kątem to NIE. Jeśli masz nowszy silnik, to i inne podzespoły rozrządu, a serwis chyba to musi odesłać do centrali (ale mogę się mylić).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik z 04.2010 a auto z 06.2007 i wg serwisu nie ma akcji na mój silnik (po numerze Vin).

W aucie które naprawiałem - E87 z 06.2007 z zerwanym łańcuchem, też nie było akcji (po numerze Vin) na ten silnik (zapytanie było z 6 tygodni temu). Dziwne to trochę, albo serwis jakiś nie w temacie (Zielona Góra).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu odebrałem auto po akcji serwisowej.

Wymieniali tylko napinacz i górny łańcuch.

Wczoraj otrzymałem maila od doradcy serwisowego:

" W nawiązaniu do naszej poprzedniej naprawy serwisowej związanej z wykonaniem akcji technicznej napinacza rozrządu po analizie przez BMW wynika, iż Pańskie auto ma przebieg w granicach 280-300 000km. W 2012 roku licznik został cofnięty o około 100 000km. W związku z powyższym sugerujemy kontrolę oraz ewentualną wymianę dolnego łańcucha rozrządu odpłatnie. W razie wątpliwości proszę o kontakt."

 

Pomijając sugestię o cofniętym liczniku (co ciekawsze 2 serwisy BMW, Dziqus i jeszcze jeden niezależny warsztat "potwierdziły" aktualny przebieg) nie podoba mi się to, że teraz chcąc mi wcisnąć wymianę dolnego łańcucha.

Jak to jest jednym wymieniają całość innym tylko cześć a tu teraz taka sugestia.

Czy ktoś dostał oficjalne warunki gwarancji na piśmie?

Zastanawiam się jak teraz podejść do tej sprawy, może macie jakieś sugestie?

Rozważam wysłanie tego maila do centrali BMW.

Moim zdaniem skoro akcja serwisowa przewiduje kontrolę rozrządu (w domyśle całego) to czemu teraz sugerują mi ponowną weryfikację i wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw centrala ma znacznie większe możliwości analityczne niż aso. Raczej sobie tego sami nie wymyślili, lecz dostali takie info właśnie z centrali. Ja bym tego nie traktował jako sugestię i chęć zarobku i podszedł do tego całkiem serio. Oczywiście wymiany nie ma raczej sensu robić w aso - chyba że dadzą upust do poziomu zbliżonego do niezależnego warsztatu. Rzecz jasna to tylko moje spekulacje a sprawę trzeba wyjaśnić do końca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale jaja... To jak to jest.. jakby kolega nie miał cofniętego licznika to wymieniliby cały rozrząd bezpłatnie, a jak był cofnięty to już nie, bo ich to wprowadziło w błąd, czy jak? Zastanawiam się nad logiką tej procedury :)

Z tego co tu czytam, to decyzję o wymianie podejmują na podstawie zużycia, a nie przebiegu. Z kolei jeśli na podstawie przebiegu.. to jeśli doszli do tego, że przebieg jest większy to czy nie powinni wymienić w ramach akcji? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale jaja... To jak to jest.. jakby kolega nie miał cofniętego licznika to wymieniliby cały rozrząd bezpłatnie, a jak był cofnięty to już nie, bo ich to wprowadziło w błąd, czy jak? Zastanawiam się nad logiką tej procedury :)

Z tego co tu czytam, to decyzję o wymianie podejmują na podstawie zużycia, a nie przebiegu. Z kolei jeśli na podstawie przebiegu.. to jeśli doszli do tego, że przebieg jest większy to czy nie powinni wymienić w ramach akcji? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wcześniej pisaliście procedura polega na sprawdzeniu całego rozrządu.

Może w Bońkowskich lecą po łatwiźnie i wymieniają tylko górę a reszty nie sprawdzają a teraz jest okazja zrobić jeszcze.

Przydał by się oficjalny biuletyn BMW z tą procedurą, bo brak mi jest punktu zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przeoczyłem.

Z instrukcji wynika, że procedura jest podzielona na auta z przebiegiem do i powyżej 75 tys. km więc moim zdaniem nie ma znaczenia czy auto ma 180 tys. czy 280 tys. km.

Czyli zawsze wymieniają napinacz a do tego w zależności od pomiarów wymieniają łańcuch górny z możliwością wymiany łańcucha dolnego.

Jeżeli dobrze to rozumiem to nie sprawdzili łańcucha dolnego (a powinni) i teraz sugerują już kontrolę/wymianę na mój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz co ich interesuje przebieg? Wymienili w ramach akcji napinacz stwierdzili na podstawie pomiarów ze reszta jest ok to po co wymieniać coś dalej? Po to mają robić pomiary żeby wiedzieć czy wymieniać czy nie a nie patrzeć czy przebieg 180 czy 280, albo nie sprawdzili albo chcą Cie naciągnąć bo nie wiem jaki może być inny powód?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź z BMW Polska:

"Szanowny Panie Pawle,

dziękujemy za dzisiejszą wiadomość dotyczącą akcji serwisowej polegającej na sprawdzeniu wyciągnięcia łańcucha górnego oraz wymiany napinacza na egzemplarz zmodyfikowany.

w odpowiedzi pragnę poinformować, że jeśli po przeprowadzeniu weryfikacji serwis stwierdził konieczność wymiany wyżej wymienionych elementów, po jej dokonaniu następuje weryfikacja wyciągnięcia łańcucha łączącego wał korbowy oraz napęd pompy wysokiego ciśnienia.

Stosowanie akcji technicznych przez BMW AG i związana z nią weryfikacja nie oznacza, że serwis nieodpłatnie dokona innych nieobjętych akcją czynności.

Jeśli serwis uzna, że należy dokonać wymiany innych elementów rozrządu, sugerujemy Panu zlecić mu te czynności."

Posumowanie jest takie jak napisał QsT, jeżeli w serwisie wymienili mi górny łańcuch i napinacz to powinni zmierzyć dolny łańcuch a nie zrobili tego i teraz proponują mi odpłatną weryfikację/naprawę i przebieg nie ma tu znaczenia.

Chcą mnie naciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ci powiedzieli w serwisie ? Każde aso to osobna firma i różne są zwyczaje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz pana miecia od spraw niemozliwych i ci go wyciagnie. Kiedys aso tez mialo problem z wyciagnieciem wtrysku i mi zaproponowali sciaganie glowicy i zniszczenie wtrysku. Kazalem im wszystko poskladac. Pojechalem do pana miecia wyciagnal i wsadzil - koszt 80zl i spowrotem do aso.

W aso generalnie pracuja bardzo kiepscy fachowcy, jak jest ktorys bystrzejszy i dobry to idzie na swoj rachunek.

Miecio powiedzial mi ze jeszcze nie spotkal auta w ktorym by nie wyciagnal wtrysku. Niestety czasami ttwa to dobe poniewaz zapuszcza wtryski jakas chemia zeby nagar rozpuscic. Najwazniejsze ze nie niszczy wtrysku. Wtedy mialem mesia cdi, podobno najtrudniej wyciagnac tam zapieczone wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój samochód - BMW E90 320D 177 km z listopada 2008 - kupiony w Polsce,

niestety - nie załapał się.

Jak stwierdzili w serwisie - PAŃSKI SILNIK NIE MA PROBLEMU Z ROZRZĄDEM, PROSZĘ JEŹDZIĆ I SIĘ NIE MARTWIĆ.

 

Ja jednak się martwię - co mogę zrobić, poza oczywiście wymianą na własną rękę ?

 

Pozdrawiam,

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.