Skocz do zawartości

E46 [320i 98'] Ślizganie zima


Zuzinho7

Rekomendowane odpowiedzi

Tematów na ten temat było na pewno sporo, jednak zastanawia mnie jedna rzecz bo dzisiaj znajomy co jeździ na co dzień E39 (silnik 2.0 benzyna) wsiadł do mojego i jechaliśmy drogą gdzie był sam lód na drodze, jak się przeszło butami można się było ślizgać, w aucie siedziało 5 osób, założone opony zimowe 205/55 R16 i po dodaniu gazu tempomatem auto wpadało w poślizg aż w końcu pociągnęło w poślizg na lewo auto na drugi pas - tak że auto tyłem w prawo a przód ciągło w lewo. Jak wjechaliśmy na śnieg no to się ok zachowywał od czasu do czasu włącza się trakcja ale to normalnie wspomogła i się jechało. No i znajomy stwierdził że coś jest nie tak on tak w swojej 5 nie ma trakcja się włącza od czasu do czasu ale nie rzuca tak autem. Jak sam znów jechałem i delikatnie operowałem gazem nie było żadnego problemu, jazda na 3 biegu 45 km/h i było ok.

 

Kolejna sprawa dotyczy ruszania z miejsca po wyjechaniu na jezdnie, jak ruszam z jedyni normalnie jak w lecie nie ma byka auto boksuje kołami i nic, dopiero jak dam 2 bieg i delikatnie ruszę to tez z poślizgiem długi czas ale pojedzie. A wyjazd pod górkę delikatną bez delikatnego rozpędu jest nie możliwy.

 

 

Czy to normalne aby się tak działo i to normalne że tył ucieka tak na prawą stronę? Dzięki z góry za odpowiedź.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego mam ten sam motor z tego samego roku i nie obserwuje u siebie takich zachowań. Z włączoną kontrolą trakcji na lodzie auto normalnie rusza pomalutku ale jedzie i przy większych prędkościach gdy traci przyczepność ani razu nie zarzuciło autkiem. Z tego wynika, że masz coś z kontrolą trakcji. Podepnij pod kompa i sprawdź może czujnik został uszkodzony. Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obstawiałbym opony. MIałem podobnie kupiłem nówki opony 2 szt założyłem na tył i autem nie dało sie jezdzić normalnie na starych jak jezdziłem po 180 i nic a na tych nowych z tyłu 120 i powiem szczerze wiecej nie jechałem bo sie bałem. Auto pływało po całej drodze , strach było zmieniać pas ruchu , chyba na letnich jeździłoby sie lepiej zimą. Wrzuciłem je na przód i jest dużo lepiej znacznie lepiej.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. dla mnie dziwne jest to że przy dodawaniu gazu nieco mocniej na tej szklance na drodze prostej non-stop włącza się kontrola i czuć po prostu jak to auto nie może się rozpędzić w przód a jak już złapie przyczepność no to się jedzie ok. I jak wcisnęło się plus na tempomacie aby dodało gazu on dość mocnawo go dodaje tył auta ucieka na prawo a auto ściąga na drugi pas.

 

Droga była pokryta śniegiem ale zjeżdżonym i schlapanym deszczem i po prostu typowy lód. Jak wszedłem obuwiem na drogę to nie szło kroku postawić - droga nie była posypana ani piachem ani solą.

 

I nie wiem czy to normalne, ale jak jechałem 45 km/h jak chyba wszyscy podczas tej szklanki nie miałem problemu, potem jak jechałem po śniegu (nie po szklance), można było przyspieszać normalnie nie raz od czasu do czasu się zaświeciła kontrola trakcji i to tyle.

 

Guzik który mam do włączania/wyłączania systemu to ASC czyli według tego co kolega pisze do zapobiegania ślizganiu się kół przy ruszaniu.

 

Z tego co czytałem przedlifty E46 były wyposażone tylko w system ASC tak jak mam czyli kontroli trakcji. Natomiast E39 wszystkie były wyposażone najpierw w ASC + T a potem w DSC czyli posiadały kontrolę trakcji i toru jazdy. A to by dawało odpowiedź dlaczego moja dość łatwawo ucieka tyłem a znajomego e39 jest ciężko wyprowadzić z równowagi.

 

W lecie czy na deszcze nie miałem żadnych problemów tego typu wszystko było ok, jedynie na rozwalonych przejazdach mi załączało kontrole trakcji ale to przez brak przyczepności kół w danym momencie.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. dla mnie dziwne jest to że przy dodawaniu gazu nieco mocniej na tej szklance na drodze prostej non-stop włącza się kontrola i czuć po prostu jak to auto nie może się rozpędzić w przód a jak już złapie przyczepność no to się jedzie ok. I jak wcisnęło się plus na tempomacie aby dodało gazu on dość mocnawo go dodaje tył auta ucieka na prawo a auto ściąga na drugi pas.

To kiedy ma Ci się włączyć ten system, jak nie w takich momentach... On jest właśnie od tego. U mnie ten system potrafi się uruchomić przy ruszaniu ze świateł na śliskiej nawierzchni, jak lekko przesadzę, zatem na śniegu to jest całkiem normalne. A jak nadal nie wierzysz to wyłącz to i spróbuj ruszyć na tym śniegu, zobaczysz co się stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.