Skocz do zawartości

[E61] 520d nagły ubytek oleju awaria turbo ??


wolf997

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

 

Niestety moja bunia na nowy rok spłatała mi figla dziś na kompie zaświeciło się komunikat za niskim stanie oleju, niestety ale wróciłem do domu i odczekałem chwile i rzeczywiście stan oleju jest poniżej min. (dobra ta kontrolka) od zmiany zrobiłem może 8 tyś km teraz jest 171 000 do tej pory nie było problemów .... podejrzewam turbo widać zawilgocenie pod turbo [dokładnie nie wiem z czego ale jest] nie jest to wyciek ale coś tam się poci drugi objaw to wyciek w intercolerze mam dziurkę taką ok 1 mm jak główka od szpilki od kamienia i tam też jest zawilgocenie olejem brak objawów straty mocy, nie słyszę turbo ale ten wyciek i ubytek mnie niepokoi ..... do stanu normalnego muszę dolać ok 1 litra nie wiem czby dolać i jeździć czy robić turbo ?? boję się aby nie stało się coś gorszego, jakie objawy jeszcze i co sprawdzić w jakiej kondycji jest turbina ..... hmmm zastanawiam się jeszcze nad filtrem odmy ....??

 

czy ma ktoś dobrego mechanika w okolice K-ce ........ od turbo ....

 

Pozdro

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak na końcówce wydechu zbiera się olej, to turbo kończy żywot, jak sucho, to odma. Stara zasada dobrych mechaników. Mi kiedyś w e39 z silnikiem m57 olej zniknął w kilka minut, a za sobą zostawiałem ogromną niebieską chmurę. Kilku mechaników się wypowiadało, najczęstsze teorie, to urwana klapka, turbo, a nawet jeden zabłysnął z pękniętym tłokiem. Skończyło się na wymianie filtra odmy i o dziwo silnik przestał brać kompletnie olej, nawet grama między wymianami. Od tamtej pory odma idzie u mnie jako pierwsza do wymiany po kupnie nowego auta.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

też mam wątpliwości czy turbo dlatego że ....

 

nie dymi, oleju brak w wydechu, moc auta ok., nie paluje na zimno, olej syntetyk po wymianie 8000 km, nie słychać turbo, muszę tą odmę zobaczyć tylko mnie niepokoi ten wyciek (pocenie pod turbem), na razie dolałem olej zrobilem 100 km i nic olej ok. i osiągi ok. będę obserwował olej i zamawiam odmę bo ja jej nie wymieniałem, czy muszę całą odmę czy tylko filtr silnik m47n2

 

pozdr

Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez turbo podcieka a widac to na laczeniu rury z intercoolerem (jest czarna plama na oslonie i po jakims czasie od wylaczenia silnika widac kropelke oleju na zabezpieczeniu). Nie dymi, chyba nie bierze oleju ale to sie okaze po dluzszej jezdzie.

U mnie turbo zalatwil poprzedni wlasciciel przez nie wymiane zatkanej odmy a ze byl DPF to nie bylo widac kopcenia na niebiesko. Dopiero ja zareagowalem jak po wymianie oleju i przejechaniu ok 400 km stan oleju podniosl sie o pol miarki :mad2:. Skonczylo sie niepotrzebnym wywaleniem DPF i wymiana zatkanej odmy. Zastanawiam sie tez nad regeneracja turbinki. Sprawdzalem INPA i cisnienie jakie daje to ok 2,4 przy pelnym bucie wiec chyba dobrze i narazie ja zostawie chyba ze cos sie bedzie dzialo

 

A co do wymiany odmy to lepiej wymien calosc bo poza filtrem jest jeszcze jakis skraplacz ktory tez sie zuzywa

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi na niebiesko? Nawet przy DPF. Turba nie regeneruje sie bo będziecie mieli tak samo jak i przed po jakimś czasie. W Pl jest jedna firma ktora regeneruje turbiny na ori podzespołach tzn wysyła za granice ktora sie tym zajmuje.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czemu sie nie regeneruje turbin ?? Moim zdaniem wydanie kilka tys za nowe turbo to nieporozumienie moj kuzyn regenerowal w e39 w w60 i nie ma problemu zamawiam odme

Pozdr

Tomek

Szczęśliwego nowego roku

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie turbo mozna regenerowac pod warunkiem ze odbywa sie to na orginalnych podzespolach no i wiadomo ze trwalosc bedzie mniejsza niz jak by kupic nowe, ale to zalezy ile kto km na nim zrobi. Bo jak ktos bije po 60k rocznie to dlugo na regenerowanym pewnie nie pojezdzi ale jak roczny przebieg oscyluje w ok 20k (jak w moim przypadku) to pewnie kilka lat takie regenerowane pociagnie

Pozdr

 

Szczesliwego nowego roku dla wszystkich forumowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolf997, nawet się nie zastanawiaj - wymieniaj odmę w pierwszej kolejności. Wymienisz turbo a zostawisz odme, która może być zapchana - spowoduje ponowne uszkodzenie turbo, a dłuższa jazda z zapchaną odmą spowoduje uszkodzenie uszczelnień silnika i koszty siię powielą. Nowa odma ori to koszt ok 250 zł.

Uwaga przy regeneracj bardzo często turbiny po zapchanej odmie mają tylko uszkodzone uszczelnienia a fachowcy wymieniają tylko uszczelnienia a liczą za regeneracje całej turbo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie turbo mozna regenerowac pod warunkiem ze odbywa sie to na orginalnych podzespolach no i wiadomo ze trwalosc bedzie mniejsza niz jak by kupic nowe, ale to zalezy ile kto km na nim zrobi.

Nie ma czegość takiego jak oryginalne części zamienne do turbosprężarek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie. Garret nie przewiduje naprawy turbin ze zmienną geometrią, więc nie udostępnia żadnych części do napraw. Można zregenerować na lepszych lub gorszych częściach, ale na 100% nie będą to oryginały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.