Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z Bmw e39 2.0d 136km 2002r przebieg 250tys wydaję się realny. Więc tak gdy jadę autostradą na 5 biegu i mam obroty 2200 to auto zaczyna delikatnie szarpać dusić, gdy dodam gazu lub odejmę przestaje na innych stałych obrotach problem nie występuję tylko około 2200. Dodam jeszcze ze zauważyłem to samo na 3 biegu przy tych samych obrotach na innych biegach problemu niema, bez różnicy czy jadę na tempomacie czy nie auto zachowuję się tak samo. Przed założeniem tematu wymieniłem wszystkie filtry wraz z odmą olej na shell hellix diesel 5w40 i został wyczyszczony EGR, po podłączeniu do komputera również stwierdzono brak błędów lecz niestety problem pozostał.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Opublikowano

Sprawdzałem dzisiaj i w trakcie przerywania nie, na 5 biegu mam 2200obr gaz tylko delikatnie dotykam i zaczyna szarpać jak już mówiłem nie dymi, dopiero jak wcisnę gaz do końca i obroty dojdą tak to 4tys to widzę trochę czarnego dymu za sobą ale też tylko chwilę potem ustaję.

Dzisiaj również zauważyłem że szarpanie się nasila coraz częściej wystepuję, proszę o pomoc co to może być pompa vp44? pompka w baku?

Również proszę o informację czy w Krakowie lub okolicach jest jakiś dobry mechanik od Bmw niestety żadnego tu nie znam, wcześniej gdy mieszkałem na podkarpaciu jeździłem do Roberta Iliasza w Przemyślu bardzo dobry mechanik od Bmw.

Proszę o pomoc.

Opublikowano
bez podlaczenia komputera i podgladu live data raczej nic sie nie wymysli trzeba by sprawdzic korekcje wtryskow i ciśnienie paliwa żeby coś konkretniej powiedzieć...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie przez ostatnie kilka tygodni walczę z problemem jaki opisałem wyżej, niestety żadnej poprawy nie ma.

Udałem się do serwisu boscha na ulicy Kobierzyńskiej w Krakowie by zrobili dokładną diagnostykę silnika, wtrysków, pompy i czego tylko mogę żeby zdiagnozować usterkę, lecz auto odebrałem po 8 godzinach i okazało się że wszystko w porządku nic złego nie wykryli. Tak szukam rozwiązania sam, ponieważ od różnych mechaników słyszę że z autem wszystko ok lub turbina padnięta albo pompa vp44 lecz pewnosci 100% nie mają. Moje pytanie czytałem dużo o zaworkach przy turbinie że można je wyczyścić i wymienić wężyki które do nich idą może ktoś może podesłać instrukcje najlepiej ze zdjęciami jak krok po kroku to zrobić bo na forum nie znalazłem a może to ich wina. Drugie pytanie, znalazłem na allegro takie zestaw do usunięcia zaworu egr http://allegro.pl/f93-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-bmw-kpl-i4845012094.html fakt mam niby wyczyszczony egr ale dużo osób piszę ze zaślepienie im pomogło, wiec może taki zestaw sprawe załatwi.

Proszę o różne podpowiedzi bo naprawdę nie wiem już co robić.

Opublikowano
Najpierw może wymień filtr paliwa na boscha,manna.Sprawdz pod odpaleniu jak działa cięgno turbiny czy płynnie chodzi.Co do wtryskiwaczy w twoim silniku to one są na dożywocie w aucie.To stary typ dwustopniowych wtryskiwaczy i baaaaaaardzo rzadko one są uszkodzone zapamiętaj to sobie.
Opublikowano
Racja jak fabryka go tam zamontowała to ma tam być więc wymienię na nowy i zobaczę co z tym cięgnem turbiny, jeśli chodzi o filtr paliwa to był zmieniany ale faktycznie firmy nieznanej wiec poszukam coś z oryginału.
Opublikowano
Nic narazie nie kupuj,egr kosztuje swoje.Nakupujesz części za tysiące a potem bedziesz narzekał jakie to bmw daremne jest.Najpierw podstawowe rzeczy.
Opublikowano
No rozumiem ale o podstawę to co masz na myśli jak pisałem wcześniej wszystkie filtry odmy oleje wymienione, podłączony pod komputer był i nic. Fakt filtr ropy jest jak mówiłem firmy nieznanej ale na nim przejechane jest 2tys km wiec chyba powinien być ok ale dla pewności zmienię na coś firmowego. Co do narzekania na Bmw na pewno nie będę do bo do tej pory służyło mi bardzo dobrze i dalej służy tylko to szarpanie, wcześniej miałem e46 z tym samym silnikiem i nic złego się nie działo choć wiele osób narzeka na te silniki to ja złego słowa powiedzieć nie mogę.
Opublikowano

Podaj wartości spalania na 3,4 i 5 biegu, przy gazie do oporu , czy jest stała wartość czy się waha?.

U mnie była zamontowana przepływka nowego typu , a w sterowniku była wpisana stara i auto nie jechało tak jak powinno.Nie przyśpieszało płynnie , nie miało mocy,przy max.przyśpieszaniu wskaźnik spalania "bujał się" zamiast stać w miejscu .Pomogła samodzielna adaptacja.

Opublikowano
Dzisiaj sprawdzałem wartości jakie wskazuje mi wskaźnik od spalania i na 1,2,3 biegu pokazuje do końca skali czyli ponad 20l przy pełnym gazie na 4,5 biegu trochę mniej ale też kolo 20l.
Opublikowano

Wskazania podobne jak u mnie,

Jakbyś miał INPE to więcej mógłbyś sprawdzić, na postoju i w trasie podczas tego szarpania.Koszt interfejsu to pewnie ok.70PLN.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie problem dalej nie rozwiązany, lecz pojawiła się kolejna usterka obroty na biegu jałowym falują tzn silnik pracuję normalnie odpala i wszystko lecz czasami obroty zaczynają falować myślę że jest to związane z szarpaniem podczas jazd. Proszę o podpowiedzi.
Opublikowano
chyba zainteresował bym się jednak przepływką ale pod kompem - można zobaczyć czy wartości zadane i wskazywane są zbliżone i czy w momencie szarpania nie ma zaburzenia w pomiarach przepływki
Opublikowano
Sprawa wygląda tak sam nie znam się wystarczająco na elektryce silnika by sam zdiagnozować problem, ale auto zostawiłem raz u jednego raz u drugiego mechanika który posiada komputer i nic sprawdzali auto w czasie jazdy na postoju i dostałem odpowiedź że wszystko ok. Dodam że auto pali na zimnym czy ciepłym bez problemu przyspiesza również do 200km/h rozpędza się znośnie tylko to szarpanie i teraz to falowanie obrotów, średnio co 7-8 sekund obroty minimalnie spadają i wracają do normy i tak wkoło.
Opublikowano
No dobrze, tylko czy wiesz co mechanicy sprawdzili? Czy sprawdzili tylko że nie ma błędów w poszczególnych modułach, czy wchodzili w podgląd tzw. live data czyli m.in. właśnie wartości jakie są mierzone i zadane przez przepływkę? Bo z tego co się orientuje to przepływka dość rzadko wyrzuca błąd i sam odczyt błędów nic nie daje.
Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam podobny problem do kolegi. Dodatkowo doszły jeszcze problemy z odpalaniem po nocy. Jak już odpali to potem przez cały dzień pali od pierwszego strzału. Wypatrzyłem, że paliwo z baku "idzie" razem z powietrzem. Pompa paliwa wymieniona i dalej to samo. Powietrze pojawia się identycznie jak w tym filmiku: http://youtu.be/nrmDJgmUF7s

Czy ktoś ma pomysł za co się zabrać?

Opublikowano
Jeśli chodzi oto co sprawdzali mechanicy to nie wiem opisałem im objawy i chciałem by zdiagnozowali, pytanie do kolegów czy znacie dobry warsztat w Krakowie lub okolicach by podłączyli komputer i dokladnie wszystko sprawdzili?
Opublikowano

Raczej nie ma tu wiele możliwości. Trzeba przejrzeć przewody oraz filtr pod względem nieszczelności. Pompa vp44 też może zapowietrzać układ. A jak byś odpiął wąż gumowy za filtrem i puścił do bańki to też idzie z bąblami? Pompa nówka vdo/pierburg?

 

Stachu - popytaj w dziale diagnostyka, może jakiś forumowicz z okolic Krk podepnie się pod twoje auto inpą i posprawdza jak należy.

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie problemem.

Pompka nówka wymieniona w kwietniu zeszłego roku. Dla pewności podmieniona w listopadzie na kolejną i dalej to samo. Filtr Mana wymieniony razem z pompką dla pewności wymieniony na jakiś tańszy i dalej to samo. Za filtrem założyłem zawór zwrotny i paliwo stało do pompy, natomiast przed filtrem założyłem przezroczysty filtr filtrona żeby zobaczyć czy paliwo stoi i czy leci z powietrzem i pcha z baku z powietrzem. Jak pojeżdżę dłużej to idzie normalnie bez powietrza. Normalnie czarna magia. Robiłem już z 3 podejścia żeby ją w końcu sprzedać ale nie mogę się rozstać z tą czarną s.... a z drugiej strony nie chciałbym wpuścić kogoś w nierozwiązany problem.

Czy możliwe, że przy wymianie pompy paliwa w baku mechanik mógł uszkodzić jakiś plastik z obudowy czy czegoś nie podłączyć w baku, że są takie jaja?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie u mnie problem ustąpił, mianowicie jeden z mechaników polecił bym dolewał do ON mixolu i tez tak zrobiłem na zbiornik ON wlałem 1 litr czerwonego oleju 2t z orlenu po pierwszym zbiorniku prawie nic się nie zmieniło ale po drugim już coraz mniej szarpało a na trzeci wlałem 0.5 litra na zbiornik i już nie szarpię w cale. Myślę że chyba zacierała się pompa vp-44 lub coś z wtryskami, problem na chwilę pewnie rozwiązany ale trzeba szykować się na duży wydatek.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie. U mnie problem już jest załatwiony. Okazało się, że... mechanik to partacz 1 klasy! Po jego "zabawach" w mojej Buni trzeba było odtwarzać cały układ paliwowy i powrócić do oryginalnej wersji. Czego ten partacz nie narobił to włosy dęba stają. Począwszy od pompy paliwa nie od tego modelu,po montaż w baku dodatkowej pompki paliwa, jako chyba wspomagającej, tylko, że pompka była od renaulta i to benzyniaka!!! :mad2: :mad2:

Chłodnica paliwa,pod maską,ominięta. Na pytanie dlaczego, odpowiedź: bo niepotrzebna! O innych kwiatkach nie wspomnę.

Także jeżeli komuś wpadnie do głowy naprawa jakiegokolwiek samochodu u mechanika Damiana B. z Podczela k/Kołobrzegu to niech sobie odpuści, bo gość ten rozwala każde auto jakie mu wpadnie w łapy!!!

Opublikowano
Na szczęście poczekałem w kolejce do p. Karola - mechanika w Niekanie k/Kołobrzegu i jest to spec od BMW jakich mało. Super gość, wyprowadził moją Buńkę na prostą i od kwietnia br. czarna lata jak ta lala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.