Skocz do zawartości

lekkie drgania przy hamowaniu ze 160 do 120


unky

Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje, ale juz przed przetoczeniem wiedzialem, ze mam 22.6. Wiec zrobilem to bardziej w ramach eksperymentu. Na tarczy sa tez znaczniki min. grubosci wg ktorych jeszcze jest sporo miesa. Ciekawe dlaczego nijak ma sie to do danych producenta 22.4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To nie są znaczniki. To jest wyważenie.

 

Mowimy o takich podfrezowaniach? Mi gosc co przetaczal tarcze twierdzil, ze to znacznik. Tylko tak sobie pomyslalem, ze nawet jakby sie to tego zblizalo to by zostala tam zyletka do golenia :).

http://i64.tinypic.com/amec6x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

podpinam się pod temat drżenia kierownicy przy prędkości 110-140 , przy jeździe ta prędkością drganie umiarkowane , po wciśnięciu hamulca się nasila , podejrzewałbym tarcze , ale objaw ten jest tylko na letnich kolach ( osobne felgi i opony niż latem )

kola wyważone już kilka razy , geometria tez , felgi sprawdzone , proste , opony na przodzie wymienione

jedyna nadzieja tylko w tylnich , które sa już łysawe i tez w najbliższym czasie wymienię , chociaż wątpię aby pomogło :(

dodam , że felgi letnie nie sa od mojego modelu , sa założone pierścienie centrujace ( juz taka mysl mi przychodzi ze moze tego wina ...)

 

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł gdzie może leżeć wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie mają bardzo duży wpływ na drgania.

Ale..

Inne koła może mają inne et, inna szerokość też zmienia siły przyczepności i podatność na drgania. Do sprawdzenia na początek wahacze wzdłużne potem drążki i końcówki kierownicze. Podnieś jedno koło do góry złap na godzinie 3 i 9 potem ciągnij ile sił w dłoniach. Jak zobaczysz jakikolwiek ruch to znaczy że coś już jest luźne i wpływa na te drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podpinam się pod temat drżenia kierownicy przy prędkości 110-140 , przy jeździe ta prędkością drganie umiarkowane , po wciśnięciu hamulca się nasila , podejrzewałbym tarcze , ale objaw ten jest tylko na letnich kolach ( osobne felgi i opony niż latem )

kola wyważone już kilka razy , geometria tez , felgi sprawdzone , proste , opony na przodzie wymienione

jedyna nadzieja tylko w tylnich , które sa już łysawe i tez w najbliższym czasie wymienię , chociaż wątpię aby pomogło :(

dodam , że felgi letnie nie sa od mojego modelu , sa założone pierścienie centrujace ( juz taka mysl mi przychodzi ze moze tego wina ...)

 

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł gdzie może leżeć wina?

Wyważałeś koła dynamicznie czy na zwykłej wyważarce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie mają bardzo duży wpływ na drgania.

Ale..

Inne koła może mają inne et, inna szerokość też zmienia siły przyczepności i podatność na drgania. Do sprawdzenia na początek wahacze wzdłużne potem drążki i końcówki kierownicze. Podnieś jedno koło do góry złap na godzinie 3 i 9 potem ciągnij ile sił w dłoniach. Jak zobaczysz jakikolwiek ruch to znaczy że coś już jest luźne i wpływa na te drgania.

 

 

no tak , ale na zimowych jest okej , a mysle ze jakby bylo cos luzne to na zimie drgania tez by byly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podpinam się pod temat drżenia kierownicy przy prędkości 110-140 , przy jeździe ta prędkością drganie umiarkowane , po wciśnięciu hamulca się nasila , podejrzewałbym tarcze , ale objaw ten jest tylko na letnich kolach ( osobne felgi i opony niż latem )

kola wyważone już kilka razy , geometria tez , felgi sprawdzone , proste , opony na przodzie wymienione

jedyna nadzieja tylko w tylnich , które sa już łysawe i tez w najbliższym czasie wymienię , chociaż wątpię aby pomogło :(

dodam , że felgi letnie nie sa od mojego modelu , sa założone pierścienie centrujace ( juz taka mysl mi przychodzi ze moze tego wina ...)

 

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł gdzie może leżeć wina?

Wyważałeś koła dynamicznie czy na zwykłej wyważarce?

 

na zwykłej , jade wlasnie zaraz do Bechatowa wywazac na hunterze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po wyważeniu na maszynie Hunter jak ręką odjął ...

Już nigdy nie pojade na normalne wyważenie

cena też śmieszna 100 zł komplet

 

O jakim Hunterze piszesz? Mowa o maszynie do wyważania z rolką dociskową, po której toczy się opona? Bo ja właśnie na takiej maszynie zleciłem wyważenie i optymalizację kół z nowymi oponami i co się okazało? Że wydałem 300zł, a nadal mam lekkie wibracje w okolicach 80-100km/h (bez hamowania). Może opony mają jakąś wadę, jadę niedługo z reklamacją, więc zobaczymy. Tak czy siak na zimowych kołach nic nie wibrowało w żadnym przedziale prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak hunter jest z rolka, ja pochodze z belchatowa i wywazalem kilka razy u tego pana, ale zawsze cos tam czulem, po dowazaniu kol na samochodzie jak reke odjal, mimo wszystko bardziej sie oplaca dowazyc razem z piasta i innymi podzespolami, w lodzi premium arena tez robilem i tez zawsze bylo 4g nie dowagi.

 

Ps: w lodzi robia to za 60 zl opona, a dowazanie w modlnie 20 szt, wiec koszt znaczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyważeniu na maszynie Hunter jak ręką odjął ...

Już nigdy nie pojade na normalne wyważenie

cena też śmieszna 100 zł komplet

 

O jakim Hunterze piszesz? Mowa o maszynie do wyważania z rolką dociskową, po której toczy się opona? Bo ja właśnie na takiej maszynie zleciłem wyważenie i optymalizację kół z nowymi oponami i co się okazało? Że wydałem 300zł, a nadal mam lekkie wibracje w okolicach 80-100km/h (bez hamowania). Może opony mają jakąś wadę, jadę niedługo z reklamacją, więc zobaczymy. Tak czy siak na zimowych kołach nic nie wibrowało w żadnym przedziale prędkości.

 

wydaje mi sie , ze jakby opony mialy jakas wade to maszyna by to wyczula , u mnie w jednym kole cos tam troche sie nie podobalo, ale wulkanizator przesunal felge i bylo juz git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak hunter jest z rolka, ja pochodze z belchatowa i wywazalem kilka razy u tego pana, ale zawsze cos tam czulem, po dowazaniu kol na samochodzie jak reke odjal, mimo wszystko bardziej sie oplaca dowazyc razem z piasta i innymi podzespolami, w lodzi premium arena tez robilem i tez zawsze bylo 4g nie dowagi.

 

Ps: w lodzi robia to za 60 zl opona, a dowazanie w modlnie 20 szt, wiec koszt znaczny.

 

 

W Bełchatowie na Pisłudskiego 90 ? bo podobniesz jest tez druga wulkanizacja posiadajaca ta maszyne ? nie bardzo rozumiem , czyli Ty jak wyważałes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak hunter jest z rolka, ja pochodze z belchatowa i wywazalem kilka razy u tego pana, ale zawsze cos tam czulem, po dowazaniu kol na samochodzie jak reke odjal, mimo wszystko bardziej sie oplaca dowazyc razem z piasta i innymi podzespolami, w lodzi premium arena tez robilem i tez zawsze bylo 4g nie dowagi.

 

Ps: w lodzi robia to za 60 zl opona, a dowazanie w modlnie 20 szt, wiec koszt znaczny.

 

 

W Bełchatowie na Pisłudskiego 90 ? bo podobniesz jest tez druga wulkanizacja posiadajaca ta maszyne ? nie bardzo rozumiem , czyli Ty jak wyważałes ?

Tak na pilsudskiego, ja dowazalem tak:

 

O drugiej w belku nic nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie tez pojawiają się wibracje przy chamowaniu tylko że,jak najpierw lekko nacisnę pedał hamulca i później hamuje to tych wibracji nie ma a jak nacisnę od razu to szarpie kierownicą , dodam ze tarcze nowe i wąchacz dolny tez czy ktoś wie co się dzieje ? Wydaje mi się ze tarcze jak by były pokrzywione to by biło cały czas

Jest jeszcze jedno dziwne zachowanie samochodu ja zdejmę nogę z gazu przy prędkości 120 klm/h auto dostaje dziwnych wibracji powyżej i poniżej tej prędkości jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie tez pojawiają się wibracje przy chamowaniu tylko że,jak najpierw lekko nacisnę pedał hamulca i później hamuje to tych wibracji nie ma a jak nacisnę od razu to szarpie kierownicą , dodam ze tarcze nowe i wąchacz dolny tez czy ktoś wie co się dzieje ? Wydaje mi się ze tarcze jak by były pokrzywione to by biło cały czas

Jest jeszcze jedno dziwne zachowanie samochodu ja zdejmę nogę z gazu przy prędkości 120 klm/h auto dostaje dziwnych wibracji powyżej i poniżej tej prędkości jest ok

Witam

Mam identyczne objawy z tym że wymienione oba wahacze (przedni i tyny) a tarcze były wymieniane jakies 3000 km temu (brembo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Po przetoczeniu tarcz nie bylo zadnych drgan. Po przejechaniu paru tysiecy znowu drgania. Wahacze nowe. Wniosek - tarcze mozna wymieniac co chwile :). Nie wiem czy mam zamontowane oryginalne. Jedno jest pewne, te co mam chyba byly za slabo zahartowane. Wystarczy, ze zrobie pare tras na autobanie i kilka Niemcow mi zajedzie droge i znowu bicie sie pojawia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego hamulce się kupuje oryginalne, a nie jakieś zamienniki Brembo, srembo czy ATE. Kiedyś też się skusiłem na wysokiej klasy (niby) zamiennik. Po tygodniu zakładałem nowe oryginały, bo tamte wibrowały po kilku hamowaniach. Mówcie co chcecie, ale oryginał to oryginał i nie dotyczy to tylko hamulców. Jedyny problem z oryginałami polega na nadmiernym moim zdaniem pyleniu, choć przy cotygodniowym myciu nie jest to aż tak bardzo uciążliwy problem. Wolę mieć brudne felgi przez kilka dni niż wibracje samochodu z powodu ch...jowych tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego hamulce się kupuje oryginalne, a nie jakieś zamienniki Brembo, srembo czy ATE. Kiedyś też się skusiłem na wysokiej klasy (niby) zamiennik. Po tygodniu zakładałem nowe oryginały, bo tamte wibrowały po kilku hamowaniach. Mówcie co chcecie, ale oryginał to oryginał i nie dotyczy to tylko hamulców. Jedyny problem z oryginałami polega na nadmiernym moim zdaniem pyleniu, choć przy cotygodniowym myciu nie jest to aż tak bardzo uciążliwy problem. Wolę mieć brudne felgi przez kilka dni niż wibracje samochodu z powodu ch...jowych tarcz.

Jak chcesz to ci sprzedam oryginały mi zaczęły bić po kilku tys :( A zakładane były w aso orginały tez krzywi jak widzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak, BMW 5 nie powinno krzywić tarcz renomowanych firm przy prędkościach, które nie są niczym nadzwyczajnym na niemieckiej autostradzie. Niezła lipa z tym. Obstawiam, że nie przemyśleli tego za dobrze..... Pozostaje wymieniać informacje o jakości poszczególnych producentów, a i tak to walka z "wydłużeniem" czasu. W dłuższym okresie sprawdziłem kilka zestawów:

 

BMW - druga ocena

ATE - tragedia, chociaż był to naturalny wybór, bo przez 10 lat mi się sprawdzały w różnych autach (100-350 KM)

Zimmermann sport (klocek zwykły tylko jest do 520d) - lepiej, ale i tak zaczęły bić mocno pod koniec, wytrzymały dłużej, a bicie było subiektywnie mniejsze (i tak duże).

 

Podobnie kiedyś w Lancerze się ratowałem nacinanymi EBC + greenstuff, lepiej niż seria, ale taki hamulec niedorobiony zabije wszystko z czasem.

 

Teraz na przód idzie za kilka dni Zimmermann sport + HAWK HPS 5.0. Polecił w miarę zaufany sprzedawca (chociaż zasada nikomu nie ufaj obowiązuje). Zobaczymy....

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.