Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od kilku dni zauwazylem, ze:

 

a) ucieka mi płyn chłodniczy

b) grzeje mi się silnik

 

Nic w tym dziwnego, pomyślicie sobie, jedno wynika z drugiego :roll: Jednak dodatkowym objawem jest fakt, że owego ciepła od silnika nie mogę odebrać poprzez wdmuchiwanie ciepłego powietrza do kabiny - bez względu na to, jaką temperaturę ustawię, leci zawsze zimne powietrze.

 

W związku z tym dwa pytania:

 

a) czy może się okazać, że termostat nie otwiera mi dużego obiegu i dlatego ciepły płyn nigdy nie dostaje się do nagrzewnicy (stąd zimne powietrze)?

b) czy termostat sam w sobie może powodować ubytek płynu chłodniczego, czy też powinienem dodatkowo szukać nieszczelności?

 

Z góry dzięki wszystkim za pomoc!!!

Opublikowano

Winien termostat może być jak najbardziej .

Jeśli układ nie ma obiegu - będzie wyrzucać wodę przez otwór przy wlewie płynu chłodniczego , jeśli masz tam wężyk to go ściągnij albo daj drugi koniec do butelki

 

cały układ do sprawdzenia - termostaty , pompa etc.

Opublikowano

Master_G witaj !

Piszesz

a) ucieka mi płyn chłodniczy

b) grzeje mi się silnik

Zacznij od zlokalizowania przyczyny ubytku płynu , czy to na zewnątrz czy do wewnątrz , jak się z tym uporasz to wszystkie inne usterki Ci same znikną.

Sprawdź w ukrytym menu prawdziwą temperaturę silnika , bo to co piszesz to na jakiej podstawie stwierdziłeś że się grzeje ?

czy może się okazać, że termostat nie otwiera mi dużego obiegu i dlatego ciepły płyn nigdy nie dostaje się do nagrzewnicy

Nagrzewnica ma osobny układ.

Poszukaj sobie w sieć schemat obiegu płynu bo inaczej to nasze rady do niczego Ci nie posłużą.

czy termostat sam w sobie może powodować ubytek płynu chłodniczego,

Tak jak Ci już napisał kolega że jak termostat się nie otworzy w zadanej temperaturze to silnik się zaczyna przegrzewać i następnie wywali Ci płyn.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za sugestie!

 

Skończyło się na wymianie termostatu oraz usunięciu nieszczelności - teraz wszystko działa.

 

:lol: :lol: :lol:

Opublikowano

W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

Opublikowano
W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

 

Sa dwa agr i główny .

O ile ten mniejszy kosztuje w ok . 120-130 zł o tyle główny ok 200zl mając na myśli behr-a - a lepiej na termostacie głównym nie oszczędzać...

Nie sprawny termostat to niedogrzany silnik więc spalanie będzie więsksze

Opublikowano
W tym silniku są dwa termostaty? (nie wiem co piszę, ale gdzieś czytałem)

 

 

Też mam do wymiany. I nie wiem jaki kupić, na allegro są 2 typów do 100 zł mały i za 100 duży :roll:

Kto może wytłumaczyć?

 

I zapytam, spalanie do i po wymianie zmieniło się?

 

Sa dwa agr i główny .

O ile ten mniejszy kosztuje w ok . 120-130 zł o tyle główny ok 200zl mając na myśli behr-a - a lepiej na termostacie głównym nie oszczędzać...

Nie sprawny termostat to niedogrzany silnik więc spalanie będzie więsksze

 

 

Dzięki!

Teraz rozumiem)))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie takie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
http://allegro.pl/behr-termostat-egr-agr-bmw-e46-e90-e39-e60-x3-x5-i4858602760.html

 

to jest jeden?

 

 

http://allegro.pl/promocja-behr-termostat-bmw-e46-320d-e39-520d-i4871112388.html

 

a to drugi?

 

Tak, szukam taniego, bo nie stać mnie na oryginał.

Za ostanni miesiąc 2tyś jak nie było.

Nawet nie miesiąc, a 14 dni

 

Oba termostaty są prawidłowe dla Twojego silnika .

I oba to behr-y więc jest ok i w bardzo dobrej cenie , tanieją części do m47 ;) przynajmniej na allegro ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.