Skocz do zawartości

E60 2004 3.0pb TRANSMISSION FAULT automam problem


arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio kupiłem e60 i od czasu do czasu wyskoczy błąd na ekranie i-drive o treści :

 

TRANSMISSION FAULT

 

POSSIBLE REDUCTION IN ACCELERATION.

DRIVE MODERATELY! HAVE THE PROBLEM

CHECKED BY THE NEAREST BMW SERVICE

 

Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i nie można przełączyć na sport po zgaszeniu i odpaleniu jest ok na sporcie tego nie zaobserwowałem

po zgaszeniu i odpaleniu już nie ma tego błędu.

Przewertowałęm forum ale nic nie mogłem odszukać gdzieś wyczytałęm że to słaby aku powoduje powyższe objawy może to być powodem ? aku raczej jest w nie najlepszej kondycji. Ja go nie zmieniałem więc niue mam pojęcia ile ma oczywiście aku zieniam na dniach tylko pytanie czy spadki napięcia mogą powodować podobny objaw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyskakuje podobny błąd:

TRANSMISSION FAULTY

 

Transmission position P not available.Operate parking brake when car stationary.

Dalej o sprawdzeniu w serwisie.

 

Błąd pojawia się na sekundę i znika.

Po podpięciu pod komp. serwisowy nie ma śladu.

 

Czy to może być od słabego aku???

 

Raz wywaliło mi błąd : żółta ikona akumulatora.

Jak odpalam po wekendzie (stał 2 dni) to wszystko gaśnie i resetuje komputer pokładowy.

 

Chyba aku słaby.

Może doładować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy to coś pomoże, ale w e39 gdy pojawiał się błąd skrzyni, to oznaczało, że jest za mało oleju w skrzyni. Skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, był tylko jeden bieg do przodu i wsteczny. Mi tak właśnie kiedyś pokazał się taki błąd, gdy odpaliłem e39 podniesioną z jednej strony. Po wymianie oleju w skrzyni, gdy już było go tyle ile potrzeba, błąd nigdy nie wyskoczył.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak autko zostało odebrane we wtorek ? co było przyczyną ?

Tak auto zostalo odebrane we wtorek ale tylko na 20 min., gdyz po jezdzie testowej "auto niby po naprawie" blad wyswietlil sie ponownie wiec moja decyzja byla tylko jedna zwrocilem auto dealerowi gdyz mialem taka mozliwosc,. Szukamy kolejnego auta. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mialem ten sam blad w mojej e60 3.0d okazalo sie ze uszkodzona byla skrzynia biegow. Wymienilem odrazu konwerter i wiekszosc czesci w skrzyni tj. tasmy tarczki akumulatory cisnien plyte sterujaca i panewke na niejakim rotorze ktora byla glowna przyczyna problemow ze skrzynia. Jakbym sie uparl koszt naprawy tej panewki to 500zl ale caly zabieg kosztowal 8000tys zlotych z wymiana oleju i filtrow w silniku oraz chlodnica. Auto ponad miesiac u mechanika. Teraz chodzi malinowo wszystko

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam pierwszy raz. mam podobnie tylko na zmiane wystepuja dwa bledy raz na pomaranczowo (mozliwa zmiana bez wcisniecia hamulca) , dwa na czerwono (blad skrzyni moliwa redukcja przyspiszenia i zmiany biegow tryb awaryjny) samochod w moim posiadaniu przez ponad rok. po sprawdzeniu komp mowi ze uszkodzony 4 elektrozawor po sprawdzeniu okazuje sie ze zawory ok. warsztat sie chyba poddaje . jakies podpowiedzi gdzie to zrobic jestem z plocka :| podobne objawy byly rowno rok temu po dluzszym postoju nie odpalany ponad mies.ale samo przeszlo po tyg. teraz na zmiany pomarancz. i czerwony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak autko zostało odebrane we wtorek ? co było przyczyną ?

Tak auto zostalo odebrane we wtorek ale tylko na 20 min., gdyz po jezdzie testowej "auto niby po naprawie" blad wyswietlil sie ponownie wiec moja decyzja byla tylko jedna zwrocilem auto dealerowi gdyz mialem taka mozliwosc,. Szukamy kolejnego auta. :D

Minelo troche czasu ale auto wrocilo do domu z nowa skrzynia :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wywala ten blad ale tylko na poczatku jazdy potem juz nie przez reszte dnia rano znow to samo ale nie zawsze 7 razy na 10 i to tylko przy gwaltownymm ruszeniu ze swiatel badz przyspieszeniu .Mam natomiast slaby aku wiec morze tu tkwi przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. Jadąc ostatnio autem wyskoczył błąd TRANSMISSION FAULT POSSIBLE REDUCTION IN ACCELERATION. Oczywiście auto weszło w tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu auta błąd zniknął. Podczas jazdy przy redukcji biegu z 6 na 5 auto szarpnęło i wyskoczył ten sam błąd. Auto zgaszone, odpalone i OK błędu nie ma. Dodam że auto po rozgrzaniu sie w trasie nerwowo zmieniało biegi z wyższego na niższy (szarpało). Wczoraj wracając z urlopu przy redukcji biegów skrzynia jakby się zmieszała nie wiedząc czy zmieniać niżej czy nie w końcu szarpnięcie i opisany wyżej komunikat, tylko że tym razem nie pomogło zgaszenie auta. I tym sposobem pokonałem 200km w trybie awaryjnym bodajże na 5 biegu. Co może być przyczyną? Czy ktoś miał podobne objawy i rozwiązał problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdy czytałęm błędy skrzyni to zawsze lista cysta błąd sam się kasuje po ponownym odpaleniu z scanera udało mi się odczytać błąd:

5088 czujników, przełącznik przekładni L1 - L4 wie ktoś co może ten błąd oznaczać z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam kolegow

 

Mam ten sam problem ..

wywala zolta zebatke, po wylaczeniu i ponownym starczie silnika blad znika

mam sztuke e60 530d z konca 2008 r. najechane 183 tys..

 

Akumlator jest wymieniany rok temu, przy takim przebiegu mozna by sie uprzec ze to konwerter .. ale czesto urzytkownicy pisza ze temu towarzysza " falowania obrotow" - U mnie sie tak nie dzieje..

 

Doradzcie prosze od czego zaczac

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Marcos,

Czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczne objawy. Gdy odpalam samochód, wyświetla się na zmianę czerwony i żółty komunikat "transmission fault" a skrzynia jest zablokowana w pozycji P. Aby ruszyć samochodem niezbędne jest zgaszenie zapłonu, "ręczne odblokowanie" z pozycji P na N, a następnie uruchomienie samochodu. Wtedy jest możliwość wrzucenia i jazdy na D, nadal w trybie awaryjnym. Najciekawsze jest to, że gdy samochód się trochę rozgrzeje, to po ponownym zgaszeniu i zapaleniu ten błąd kompletnie znika i skrzynia działa prawidłowo. Proszę o jakieś sugestie.

 

ROZWIĄZANY

 

Problemem okazał się blokujący się przy niskiej temp. zawór w skrzyni biegów. Po znajomości wymiana 600 zł. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.