Skocz do zawartości

krzywa piasta a może cos innego????


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po zmianie kół na letnie mam wrażenie że auto jest niestabilne i czuc jakby było krzywe koło lub opona. Ale pojechałem do warsztatu ktory zajmuje sie prostowaniem felg i rzeczywiscie były 3 lekko krzywe od wewnatrz, naprostowali ale efekt dalej został. najbardziej wyczuwalny jest przy 40 - 50 km/h i troche przy 90km/h. tak wiec fele prościutkie, otwór centrujący takze, opony nieuszkodzone. Dziwne tylko ze na zimówkach nie było tego efektu lub był, ale ponieważ profil był wysoki i opona wąska nie był wyczuwalny. teraz przychodzi mi do głowy tylko albo piasta krzywa albo poduszki pod skrzynią, bo jak je ogladałem to już wygladały na zmęczone, tak wiec wymieniam je w nastepnym tygodniu, ale pewnie nic nie pomoże.

Czy ktoś zna sposób na sprawdzenie czy piasta jest prosta??? po podniesienie samochodu do gory nic nie da koło podniesiene bedzie latac, kazde takze to zły sposób, na oko czyli jak jade i wychylam sie nie moge nic zpecjalnego zobaczyc, widocznie jezeli piasta jest krzywa to tak ze na oko nie widac tego. Poradzcie mi jak mam to sprawdzić. bo wymiana po kolei to droga impreza :? Mam podejrzenie co do tylnej pasty ale to nie pewniak

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat w swoiej coupejce. Wymieniałem felgi, opony, tarcze, piasty i nic. Gość który prostował mi felgi powiedział żebym wymienił sprzęgło elastyczne pomiędzy skrzynią i wałem(kawałek gumowego pierścienia). Pomogło jak ręką odją, ustały drgania kierownicy w czasie jazdy. Może też zobacz w jakim stanie masz tą gumę bo ona podobno szybko się zużywa w beemkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby to była guma na wale to bym czuł to samo na zimówkach. Rok temu myslałem ze to sinik bo własnie przy 40-50km/h tak to czuć jakby silnikiem szarpało, jednak po zmianie na koła zimowe jak ręką odjął. Pod samochodem dokłądnie tą gume ogladałem i zadnych luzów, tylko te poduszki po skrzynia mi sie podejżane wydały.

A jak sie jedzie po prostej drodze to czuc tak jakby jedna felga była w jednym miejscu krzywa i przy 40 km/h i 2 tys obrotów predkosc koła i tarczy sprzegłowej sa takie same (tak to se tłumacze ) i wpadają w drgania harmoniczne i rezonują dlatego najbardziej podszarpuje przy 40-50 km/h na 2 lub 3 biegu. nastepna predkość harmoniczna to około 80-90 km.h ale dte draganie nie sa juz tak wyczuwalne. Niedaje nic zamiana kół przod na tył, i powiem ze najbardziej to czuc jak lekko wciskam gaz, jak dam na luz to najmniej lub prawie wcale tego nie czuć, dodam ze kieronica nie drzy tylko jakby cała buda. Takze efekt jest minimalny jak mocno wciskam w gaz. Cos musze z tym zrobić to mocno mnie to denerwuje.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gumę wporządku to nie mam pojęcia co to może być :?: :( Może jakieś bicie na wale skoro cała buda się trzęsie, sprawdź krzyżaki i wieloklin(jak masz felgi i opony ok to może zacznij szukać w tym kierunku).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Barto kope lat :mrgreen:

 

A może poszło to co u mnie (w czerwcu będę wymieniał)

 

Nr 1 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=26_0106&hg=26&fg=10

 

Jest to tulejka która centruje wał na wałku od skrzyni.

Do dostania tylko i wyłącznie w serwisie. Trochę roboty z tym jest ale da się zrobić :) Trzeba rozpołowić wał.

 

Ja myślę, że u Ciebie piastę bym wykluczył. No nie ma siły na zimówkach jest git a na letnich kicha.... No way :naughty:

 

Więc ja myślę tak. Zakładam że zimówki masz mniejsze i węższe więc może tego nie być. Jak założysz szersze i większe laczki to jest większe obciążenie na układzie przeniesienia napędu i zaczyna drgać wał. (Nawet dobrze wyglądająca podpora i guma elastyczna między wałem a skrzynią może być do wyrzucenia)

 

No myślę że to jest jedyne wytłumaczenie.... Jakby poduszki pod skrzynią były zerwane to by ci trochę drgał lewarek.

 

No i ostatnia rzecz... Może masz opony walnięte..........

Zamień od kogoś koła ( z tego co pamiętam masz letnie 16") lub nawet same opony.....

Ja mogę Ci dać do testów moje zimówki na stalówkach ale 15 cali.....

 

Bo może się okazać, że będziesz jeszcze walczył z tym dwa lata a jak się to okażą opony to się potniesz...... :wink:

Zacznij od tego.....

No nie ma siły :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Bastan, kope lat :)

NO faktycznie moze to to, dziwi mnie tylko dlaczego na zimnym to bardzo mocno czuc a na ciepłym czuc ale trzeba sie wczuć żeby wyczuć :D , najpierw zaczne od poduszek bo rzeczywiście podejrzanie mi wyglądają takie jakies przyklapniete i powyginane, a ponieważ to niewielka robota i koszt niewielki od tego zaczynam (a w zasadzie kończe prawie bo juz ponad rok walcze), jak nie pomoze to bede zapasówke pokolei wymieniał, ale to 15/225, no ale moze to mi da cos do myslenia. Jak to nie pomoże to rzeczywiście sprawdze tą tuleje, a skoro to wymieniałeś jak sie bede brał za to to zadzwonie, zebym niepokręcił czegoś ;)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.