Skocz do zawartości

[E60] 535D - Niebieski dym, brak mocy


ememensik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj spotkała mnie przykra niespodzianka - przejechałem ~100km predkosciami 80-100 (pomijając fakt, że całą drogę silnik był niedogrzany - wskaznik na obrotomierzu nie "zszedl" do normalnej pozycji, ale to wina termostatu). Wjezdzajac na autostrade przy probie wlaczenia sie do ruchu okazało się, że nie ma mocy. Silnik baaardzo ospale wkręcił się do ~3tys obrotów i dalej niestety już nie chciał - w tym momencie nie było widać żadnego dymu. Po zatrzymaniu się odczekaniu 15minut po odpaleniu i dodaniu delikatnie gazu (1.5tys obrotow) z rury niebieski dym. Załączam log z INPY:

 

https://www.youtube.com/watch?v=mV696YxXrgM&feature=youtu.be

 

Co może być powodem ?

 

PS: Silnik jest po programie.

 

D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest bi turbo :duh:

 

:mad2:

 

I taki ktoś udziela rad na forum. Wie, że padnięte, ale nie wie ile ich jest :norty:

 

Co do objawów, raczej obstawiałbym, że jedna z nich może rzeczywiście niedomagać. Pozostaje reklamacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest bi turbo :duh:

 

:mad2:

 

I taki ktoś udziela rad na forum. Wie, że padnięte, ale nie wie ile ich jest :norty:

 

Co do objawów, raczej obstawiałbym, że jedna z nich może rzeczywiście niedomagać. Pozostaje reklamacja.

Dla niedouczonych posiadaczy Swoich Buniek, Bemek. I kowali typu bedzie pan zadowolony którzy potrafią wykręcić dać do regeneracji i wkręcić http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/jakie-sa-roznice-sa-miedzy-twin-scroll-biturbo-twin-turbo-dwie-turbosprezarki-i-co-bedzie-w-niedalekiej-przyszlosci.html

Radzę pierw doszkolić sie a nie komentować moje posty!!!!

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystkie Twoje wypowiedzi są tak profesjonalne jak ta ostatnia to proszę zachowaj swoje mądrości dla siebie bez wprowadzania innych w błąd.

 

Polecam http://letsggl.it/?q=e60+535d+wikipedia

 

A dla ciebie kolego polecam poloneza , chociaż pewnie z tym tez byś miał problem na jakiej zasadzie działa silnik 1.5 GLE

Miec 535 i myślec ze to bi turbo :duh: fizycznie sa dwie ale zasada działania jest inna niz w bi turbo.

Edytowane przez tomek1708
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie mam 535D BITURBO i nie interesuje mnie zasada dzialania silnika 1.5 GLE :) Ciebie i Tobie podobnych Januszów na litość błagam - nie udzielajcie się w tematach, o których kompletnie nie macie pojęcia.

 

Dziękuje.

Na szczęście :mrgreen: ,to tylko pogratulować ze masz bi turbo :cool2: ,jesli masz bi turbo to wypowiedz sie jak twoim zdaniem to działa?

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest bi turbo :duh:

 

:mad2:

 

I taki ktoś udziela rad na forum. Wie, że padnięte, ale nie wie ile ich jest :norty:

 

Co do objawów, raczej obstawiałbym, że jedna z nich może rzeczywiście niedomagać. Pozostaje reklamacja.

Dla niedouczonych posiadaczy Swoich Buniek, Bemek. I kowali typu bedzie pan zadowolony którzy potrafią wykręcić dać do regeneracji i wkręcić http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/jakie-sa-roznice-sa-miedzy-twin-scroll-biturbo-twin-turbo-dwie-turbosprezarki-i-co-bedzie-w-niedalekiej-przyszlosci.html

Radzę pierw doszkolić sie a nie komentować moje posty!!!!

 

Przepraszam 'douczony' userze. W takim razie ile w końcu jest tych dmuchawek w e60 535d, zdecyduj się? Głupio wyszło, więc wklejasz jakieś głupoty, aby uciec od gafy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem o co tu jest " spinka"

Oczywiste jest to że kolega ma 535d i jest to bi turbo.

Oznacza to że silnik jest zasilany w powietrze przez 2 turbiny zgodnie z określonym schematem działania.

Schemat został zaprezentowany w innym przytoczonym tu poście.

Na podstawie wklejonego filmiku.... bo logiem ani dynamicznym ani statycznym tego nie można nazwać ! Nie można nic stwierdzić.

 

Awaria turbin w tym aucie zdarza się bardzo rzadko , jeśli już to pada mała turbina z racji tego że pracuje najwięcej .

Częstą przypadłością nie są turbiny, bo te nawet nie mają zmiennej geometrii, problemem są przepustnice i ich sterowanie realizowane na bazie układu podciśnienia i przetworników.

 

Autem kolegi się zaopiekuję ,kwestia czasu. Najpierw logi statyczne i wymuszanie w opcjach diagnostycznych "DIS" pracy poszczególnych przepustnic.

Potem pomiar podciśnienia przed i za zaworami. Jeśli praca przepustnic będzie poprawna ,log dynamiczny i analiza doładowania podczas jazdy.

 

Silnik od 535d a zwłaszcza rozwiązanie zasilania go w powietrze, to temat złożony a stawianie jakichkolwiek diagnoz na forum , na podstawie ..hm.NICZEGO :mrgreen: :duh:

Jest bez sensu , żeby nie napisać głupie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

ps.ememensik czasem warto odpuścić dziwną dyskusję, po której można szybko stwierdzić że nie przyniesie żadnych zdrowych owoców.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza ze bmw 535 ma twin turbo a nie bi turbo 2 rożne doładowujące jednostki doładowujące.

Kolena dyskusja na form w języku angielskim jest dowodem ze to nie bi turbo !! http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=55237

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek1708 zanim odpuścisz a wypadało by tak zrobić , skup się na tłumaczeniem słowa "twin".

Następnie sugeruję skorzystać z "wiki" sądzę że to bardziej wiarygodne źródło niż amatorska dyskusja małolatów na innym forum.

Dla ułatwienia tu link : http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka

Miłej lektury , i owocnych wniosków .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to zrobiłem i słowo ,,twin" pasuje idealnie w tym przypadku. W Wiki. Mozesz sam dołożyć swoje zdanie na temat. To jak byś nazwał ze kiełbasa to mielonka bo jest zmielona.

Ps. Czekay na odp z Bawaria Motors czy oni to potwierdza ? :shock:

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak nazwiesz zestawienie turbin w silniku N57S :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę przypadkiem wywiązała się w tym wątku popularna na forum dyskusja twin-turbo vs bi-turbo. Może dobrze byłoby wyprostować to raz na zawsze. BMW AG nazywa technologię doładowania w 535d "Variable twin-turbo", w literaturze ten układ także występuje pod nazwą "sekwencyjnego twin-turbo". Dobrze, żeby autorytety takie jak Roger zaczęły krzewić poprawną terminologię. Bi-turbo to nazwa z reguły używana przy układach równoległych, nie sekwencyjnych i dosłowne tłumaczenie słowa "twin" na polski nie ma tutaj nic do rzeczy.

 

Link do opisu BMW: https://secure.bmw.com/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/mm_variable_twin_turbo_diesel.html?content_type=&source=/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/diesel_engine.html&article=mm_variable_twin_turbo_diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przypadkiem wywiązała się w tym wątku popularna na forum dyskusja twin-turbo vs bi-turbo. Może dobrze byłoby wyprostować to raz na zawsze. BMW AG nazywa technologię doładowania w 535d "Variable twin-turbo", w literaturze ten układ także występuje pod nazwą "sekwencyjnego twin-turbo". Dobrze, żeby autorytety takie jak Roger zaczęły krzewić poprawną terminologię. Bi-turbo to nazwa z reguły używana przy układach równoległych, nie sekwencyjnych i dosłowne tłumaczenie słowa "twin" na polski nie ma tutaj nic do rzeczy.

 

Link do opisu BMW: https://secure.bmw.com/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/mm_variable_twin_turbo_diesel.html?content_type=&source=/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/diesel_engine.html&article=mm_variable_twin_turbo_diesel

:cool2: Thank you :handshake:

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bengal

 

Link który wkleiłeś , przekonał mnie do określenia "Variable twin-turbo" , choć jak sądzę większość będzie korzystać z mocno zakorzenionej, i jak się okazało nie do końca poprawnej nazwy " Bi -turbo"

Nie uważam się za autorytet, dlatego zastanawia się dlaczego padło to określenie. :mrgreen: Może również jest nie właściwe....

A tak na serio , nikt nie jest nie omylny , przyjąłem do głowy to co jest napisane na "wiki" Jeśli informacje tam mijają się z prawdą nie mam pytań.

Urażonych i wprowadzonych w błąd przepraszam a tym wprowadzającym istotne merytoryczne informacje dziękuję . :cool2:

 

tomek1708

Może w twoich wypowiedziach brakowało magicznego słowa "Variable" które moim zdanie wiele zmienia.

Czy tak czy inaczej zwracam honor :modlitwa:

 

Odbiegając trochę od samego nazewnictwa , pokłonów ,szacunków i innych .

Informuję że auto trafiło do mnie i awarii uległa jedna z dwóch turbin a dokładnie mała.

Awarii uległ pierścień uszczelniający , pojawiły się luzy i bicie " boczne", w efekcie olej dostawał się do kolektora wydechowego, spalał się tam na wskutek bezpośredniego kontaktu z spalinami co dawało piękny śmierdzący siwy dym.

 

Turbinka została oddana na gwarancji do naprawy , firma regenerująca była zaskoczona , dużym prawdopodobieństwem jest że wadliwa już z poziomu produkcji, była jedna z części uszczelnienia włożona do tubiny przez serwis.

Tak czy siak , na drugi dzień turbinka była zrobiona na nowo bez kosztów , włorzyłem ją , wymieniłem olej i kolega odjechał sprawnym autkiem.

Życzę długiego bezawaryjnego użytkowania.

 

Pamiątkowe focie i filmik :

http://img31.otofotki.pl/obrazki/md673_Variable-twin-turbo-535d.jpg

 

http://img31.otofotki.pl/obrazki/ft166_Variable-twin-turbo-mala-turbinka-szrot-535d.jpg

 

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.