Skocz do zawartości

320i problem z Mechanizmem różnicowym


wisnialmk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Miesiąc temu kupiłem swoją pierwszą e46 320i z 98 z M52TU. Auto zachowane w naprawdę dobrym stanie, z silnikiem bez zarzutu. Dwa dni temu wymieniłem oleje w manualnej skrzyni i w dyfrze na nowe wg. zaleceń itd. Przebieg teoretycznie 202tys i w sumie na +/- tyle wszystko wygląda. Przechodząc do sedna sprawy. W aucie działy się dwie rzeczy, jedna z nich to pojedynczy stuk przy wrzuceniu pierwszego i drugiego biegu. Ale to zostało w tylu miejscach na forum opisane że nie o to pytam, piszę jedynie dlatego iż może mieć to znaczenie :) . Wracając dzisiaj do domu zauważyłem dziwne zachowanie auta przy szybszym przyspieszaniu i wrzucaniu biegów. Przy ponad 4tys obrotów gdy zmieniam bieg na prostej drodze czuję lekki ale wyraźny ruch tyłu auta na prawą stronę. Wcześniej zdarzyło to się może ze 2 razy, ale ruch był wtedy na tyle niewielki że sprawę zbagatelizowałem. Problem nie występuje jeśli jadę spokojnie. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem prosto do mechanika. Po testowej rundzie usłyszałem wyrok iż mam uszkodzony i kwalifikujący się do wymiany mechanizm różnicowy jako że koła nierówno ciągną przy przyspieszaniu :|. Dodam tylko że olej zlany z dyferencjału był czarny, co już powinno było czerwoną lampką.

Czas na pytania:

 

1. Z waszej strony chciałbym dowiedzieć się czy opisane objawy wskazują na taką diagnozę?

2. Jako że niestety na dyfer z ASO mnie nie stać a cenę to chyba wywróżyli z fusów (6143zł po rabacie :shock: ), chciałbym kupić używany. Czy moglibyście pomóc mi dobrać odpowiedni?

3. Kupując używany dyferencjał na co zwrócić uwagę oprócz przełożenia, i oczywiście mocowań i wielkości :wink:?

4. Od jakich modeli mógłbym ewentualnie ten mechanizm zamontować?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i podpowiedzi :D .

 

PS.Szukałem tematu dotyczącego E46 z tym silnikiem i wymiany dyfra jednak bezskutecznie :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer bierz od anglika , a jaka to operacja to możesz tu poczytać ,

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=79582

Prawdopodobnie u Ciebie to dyfer nr; 33107533148

Podobny do tego :http://allegro.pl/most-dyfer-bmw-e46-320i-2-0-przelozenie-3-46-3-45-i4830863386.html

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedz :)

Niestety w linkowanym temacie, wygasl hosting zdjec. Znazlem inny ale wymiany nie bede robil Sam a z mechanikiem.

Jeszcze jedno pytanie czy dyfry od niektorych innych modeli mają takie same mocowania i mogę jakiś zamontować?

Przy okazji wymiany dyferencjalu co jeszcze warto wymienić (akurat dobrze zrobić przy tej operacji :) )?

 

Dzieki, pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

wymiany nie bede robil Sam a z mechanikiem.
Czyli można to zrozumieć że będziesz pomagał mechanikowi ?

Jak tak to masz dobrze bo przynajmniej będziesz miał rękę na pulsie i w razie niespodzianki można z marszu podejmować decyzje i raczej jest większa pewność kiedy z warsztatu wyjedziesz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, mam w swoim jednak 4.10 i chciałbym przy nim pozostać ;) i taki już znalazłem, w sobotę będzie zmieniony. Na przyszłość do tego auta pasuje:

Dyfer o numerze: 33 10 7 500 713.

Gdyby ktoś potrzebował kiedyś takiej informacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj mechanika na jakiej podstawie stwierdził że koła ciągną nie równo???

Bo jak dla mnie to wierutne bzdury, masz tam zwykły dyfer bez szpery więc sytuacja że jedno koło się kręci a drugie nie jest jak najbardziej normalna (oczywiście jeśli wyłączysz ASC/DSC)

 

Sprawdź lepiej tylne zawieszenie czy tuleje wahaczy są ok, szczególnie te w progach, bo pewnie tam występuje problem a nie w dyfrze :duh:

Stuknięcie może pochodzić z uszkodzonej tulei zawieszenia dyfra, lub z wyrwanej podłogi w miejscu mocowania tulei- a to akurat bardzo częsta przypadłość w e46 (jak i w e36)

sprawdź też geometrię zawieszenia tylnego bo i ona jeśli jest nieprawidłowa może powodować uciekanie tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Już wyjaśniam. Dzisiaj pojechałem dodatkowo na przegląd po waszych odpowiedziach żeby sprawdzić czy coś jeszcze tam nie poleciało. Wszystko jest w porządku, tuleje ok, z tym problemu nie ma, dziwili sie ze w takim spoko stanie, geometria też się zgadza. :)

 

Problem jest z dyfrem, wał ma luz tak jak pisaliście. Jeśli pokręcę nim ręką widać jest że są luzy, stąd to stuknięcie jak zmieniam bieg, ale to już wiedziałem. To co jeszcze widać to to że jak ruszam wałem to w samym dyferencjale musi być coś nie tak, widać że na zablokowanych kołach jak ruszam wałem, jeden przegub łapie wczesniej niż drugi. I stąd jest to uczucie przy zapięciu następnego biegu przy wysokich obrotach. Na wyjściu z dyfra po jednej stronie jest większy luz niż po drugiej. I właśnie o to mi chodziło mówiąc że koła nie równo ciągną, po prostu jeden z mniejszym luzem załapuje szybciej. co powoduje w pierwszej chwili takie uczucie. Jak jeżdżę wolno czy rozpędzam się spokojnie takiego uczucia nie ma.

To nie wina mechanika tylko ja prawdopodobnie niejednoznacznie diagnozę opisałem ;) A jak dyfer działa wiem, i do czego służy również, studia mnie na takie niespodzianki przygotowały :)

 

Cały mechanizm mam za 400zł, a widać że ten który mam był już rozbierany. Wymienię i nie powinno być problemu.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.