Skocz do zawartości

[e61] Siłownik hydrauliczny bagażnika Problem


bonusik29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przewertowałem już dość internet wzdłuż i wszerz i nie moge znaleść pomocy

Problem wygląda następująco

E61 2004, elektryczna/hydrauliczna klapa bagażnika,

siłownik wyskakuje z mocowania w karoserii auta i "wbija" sie w otwor którym przechodzą przewody do pompy

wymieniłem już "szyszkę/uszko" mocowane w karoserii na które jest montowany siłownik ale niestety nic nie pogło

gniazdo siłownika jest nieco już wyeksploatowane ale nie wygląda to aż tak źle

czy ktoś miał już podobny problem u udało się jakoś zaradzić??

najgorsze jest to że klapa jest totalnie bez kontroli, silownik potrafi wyskoczyć w najmniej kontrolowanym momencie

(ostatnio wypadł jak wyciągałem zakupy z bagażnika - nie było to przyjemne ;))

z góry dzieki za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam koledzy.

Jestem nowy na tym forum,i od trzech miesięcy jestem szczęsliwym posiadaczem E61 z 2009.I oczywiscie posiadam też drobne problemy.Mianowicie jak kolega wyżej napisał również wyskakuje mi siłownik hydrauliczny elektrycznej klapy bagażnika,myślićie że da się naprawić to gniazdo czy trzeba wymienic ten siłownik?Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić to z chęcią skorzystam z podpowiedzi.A moze macie jakieś namiary gdzie można kupić takowy siłownik?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci wypada silownik to kup nowa kule w aso za 15 zl na klucz 10 ten silownik jest zamocowany na takiej zawleczce w otworze , zapewne sie kula wyrobila

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno z kulą u mnie tez wyskakiwał... ja zamieniłem kule prawa z lewą i ten zwykły siłownik 380Nm sie trzyma na tej wyrobionej ( a była wytarta zrobiło sie jajko) bo ma inne mocowanie na zapinke ( zreszta zamówiłem w aso ori). Uważaj przy wkręcaniu i wykrecaniu tych kuli bo można łatwo uszkodzic gwint w karoserii !!!!! no i można przy okazji poczyscić otwór w tym hydraulicznym i porawić ten drucik w srodku ktowy jest zapinką dla kuli

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
napewno z kulą u mnie tez wyskakiwał... ja zamieniłem kule prawa z lewą i ten zwykły siłownik 380Nm sie trzyma na tej wyrobionej ( a była wytarta zrobiło sie jajko) bo ma inne mocowanie na zapinke ( zreszta zamówiłem w aso ori). Uważaj przy wkręcaniu i wykrecaniu tych kuli bo można łatwo uszkodzic gwint w karoserii !!!!! no i można przy okazji poczyscić otwór w tym hydraulicznym i porawić ten drucik w srodku ktowy jest zapinką dla kuli

 

Odgrzewam kotleta bo mam nadal ten problem u siebie. Kolega pisze, że w gnieździe siłownika jest jakiś drucik, który jest zapinką do kuli ale ja tego u siebie nie widzę. Jak to wygląda czy masz jakieś zdjęcie tego "zabezpieczenia" ?? Ja u siebie wymieniałem również na ori trzpień kulisty ale to nic nie pomogło siłownik nadal wyskakuje jednak jak wspomniałem u mnie nie ma żadnego zabezpieczenia przy tym gnieździe siłownika :( Jeżeli żaden zabieg nie pomoże to zastanowię się nad dorobieniem takiego trzpienia kulistego z 0-1mm większą kulą u znajomego w zakładzie. Skoro ori jest za mała i nadal wyskakuje bo wyrobiło się gniazdo to można spróbować dorobić nieco większą kulę aby pasowała idealnie czy ktoś już takie coś próbował ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zdjęcia, tam jest w srodku w gnieździe mocowania siłownika do kulki przy karoserii taki drucik zapinka, zawleczka ktora trzyma aby nie wyskoczyl. Jak kupilem silownik to tam takie cos bylo , poczysciclem to mam nową kulke z aso do silownika i trzyma. Pewnie to mozna dorobic to jest kawalek drucika .

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zdjęcia, tam jest w srodku w gnieździe mocowania siłownika do kulki przy karoserii taki drucik zapinka, zawleczka ktora trzyma aby nie wyskoczyl. Jak kupilem silownik to tam takie cos bylo , poczysciclem to mam nową kulke z aso do silownika i trzyma. Pewnie to mozna dorobic to jest kawalek drucika .

 

Kurde no nie zauważyłem tego u siebie i może to jest przyczyna wyskakiwania ;/ wtedy większa kula też za dużo nie da ;/ jakby ktoś miał zdjęcie tego to byłbym wdzięczny bo bym wiedział czego szukać aby użyć :D

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam. Odgrzewam bo udało mi się rozwiązać ten problem :) Faktycznie był tam pierścień ale zlał się on normalnie z gniazdem dlatego go wcześniej nie zauważyłem :D Zrobiłem taki sam ze sprężyny i działa jak na razie nie wyskakuje choć samo gniazdo i tak jest już trochę wyeksploatowane ale jak na razie działa. Wystąpił inny problem a mianowicie teraz jak otwieram klapę to podnosi się ona tylko na jakieś 1/3 wysokości lekko opada i się zatrzymuje. Jak ręcznie podniosę klapę do góry i później chcę opuścić przyciskiem klapa idzie do góry na max i nieco wraca i zatrzymuje się i tak cały czas co może być nie tak ?? Zaznacza, że u mnie w idrive nie mam opcji regulowania wysokości otwierania klapy przeszukałem wszystkie opcje w idrvie i przede wszystkim opcję zamki i niestety nic takowego nie mam :( Co może być nie tak, że klapa się tak zachowuje ??
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez to miałem - siłownik hydrauliczny nie utrzyma ci klapy w górze - konieczne jest zamontowanie nowego sprawnego siłownika z drugiej strony !. mUsi być mocny i srawny - wtedy wszystko działa. Ja nie mogłem znaleść oryginalnego do pary z hydraulicznym jest troche słabszy siłowo i kupiłem oryginalny od zwykłej e61. i dopiero po ty zabiegu wszystko działa jak należy klapa sztywno siedzi u góry z idriva można ustawić wysokość otwarcia . jedynie przy zamykaniu mam wrażenie że dość mocno uderza w zamek ale te typy tak mają.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez to miałem - siłownik hydrauliczny nie utrzyma ci klapy w górze - konieczne jest zamontowanie nowego sprawnego siłownika z drugiej strony !. mUsi być mocny i srawny - wtedy wszystko działa. Ja nie mogłem znaleść oryginalnego do pary z hydraulicznym jest troche słabszy siłowo i kupiłem oryginalny od zwykłej e61. i dopiero po ty zabiegu wszystko działa jak należy klapa sztywno siedzi u góry z idriva można ustawić wysokość otwarcia . jedynie przy zamykaniu mam wrażenie że dość mocno uderza w zamek ale te typy tak mają.

 

Ale u mnie w idrivie na prawdę nie ma żadnej opcji z tylną klapą :( Ale nie wydaje mi się aby wymiana drugiego siłownika na nowy dużo zmieniła, ponieważ u mnie problem nawet przy próbie zamknięcia występuje a przecież siłownik wtedy nie ma takiego wpływu. Mam klapę otwartą klikam przycisk zamykania a ona zamiast lecieć w dół ciśnie do góry... Rozumiem, że przy otwieraniu ma to wpływa bo wtedy siłownik nie ma siły pchać klapę do góry ale czy przy zamykaniu ma to jakiś wpływ ?? Jak ręcznie podniosę klapę do góry to stoi w miejscu i nie opada problem leży tylko przy otwieraniu i zamykaniu, ponieważ nie robi się to w pełni. Może przyczyna leży gdzieś indziej ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

razem z siłownikiem jest czujnik położenia na osobnym kablu - przymocowany jest do siłownika kabelek idzie równolegle z wężami i pod podsufitką jest wtyczka. Może on nie odczytuje poprawnie położenia siłownika. Dlaczego nie masz w idrive regualcji wysokości klapy? w ogóle to jeżeli auto miało oryginalnie otwieraną klapę to powinno to być do kodowane do CCC. Mozę ktoś coś wykodował. albo nie widzi tego czujnika położenia.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

razem z siłownikiem jest czujnik położenia na osobnym kablu - przymocowany jest do siłownika kabelek idzie równolegle z wężami i pod podsufitką jest wtyczka. Może on nie odczytuje poprawnie położenia siłownika. Dlaczego nie masz w idrive regualcji wysokości klapy? w ogóle to jeżeli auto miało oryginalnie otwieraną klapę to powinno to być do kodowane do CCC. Mozę ktoś coś wykodował. albo nie widzi tego czujnika położenia.

 

Sprawdzę może, faktycznie chodzi o czujnik. Właśnie też mnie zastanawia dlaczego nie ma tego w idrive jedyne co wiem, to że ekran jest z e91 a już jakiś czas temu szukałem tej funkcji i niestety nie znalazłem nic takiego :( W sumie nie jest to mega ważna funkcja ale powinna być najbardziej chodzi mi o poprawne działanie choć wcześniej też w idrive nic nie miałem a mimo to klapa działała poprawnie dopiero teraz po naprawie wyskakującego siłownika wyskoczył takowy problem ;/

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odkopuję. Wiązka niby sprawdzona aczkolwiek dostać się tam to jakaś tragedia ;/ i nic nie widać natomiast zachowanie klapy jest dziwne. Poprawiła się nieco pogoda od nie chcenia klikam otwarcie i zdziwko klapa otworzyła się poprawnie i zamknęła również i tak parę dni następnie po paru dniach pod sklepem załadowany po pachy a klapa wywala psikusa i znowu kawałek się otworzyła i koniec ;/ już nie ogarniam co jest nie tak ;/
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, podpinam się pod temat. Od kilku dni klapa dziwnie się zachowywała, otwierała się tylko trochę i koniec po ponownym naciśnięciu zamykała się. Wczoraj postanowiłem otworzyć ją ręcznie i niestety coś uszkodziłem bo cały płyn wyciekł dołem siłownika... :( Całkiem wyskoczył z mocowania i wbił się w otwór z kablami. Po wyciągnięciu okazało się że dolna część do tego jest dość mocno wygięta, węże choć lekko przełamane są całe ale z samego siłownika wyleciał olej. Przypuszczam że nic z tego już nie będzie jedynie wymiana na nowy. I tu moje pytanie jak zabrać się do demontażu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientujecie się czy są na rynku dostępne jakieś zamienniki bo oryginał tylko ASO-cena pewnie kosmos a nie jestem zwolennikiem kupowania urzywek które są młodsze niewiele niż część która właśnie się skończyła...ten który mam zamontowany to "Hoerbiger hb70407-002 50/60".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Czy orientujecie się czy są na rynku dostępne jakieś zamienniki bo oryginał tylko ASO-cena pewnie kosmos a nie jestem zwolennikiem kupowania urzywek które są młodsze niewiele niż część która właśnie się skończyła...ten który mam zamontowany to "Hoerbiger hb70407-002 50/60".

 

Cześć


W swojej E70 też mi padły siłowniki elektryczne klapy bagażnika.

Wymieniłem na nowe zamienniki kupione na http://www.deffner.pl .

Używam pół roku i są naprawdę ok.

W cenie jednego z ASO wymieniłem komplet 2 szt. lewy i prawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, pojawił mi się ten sam problemem z wyrobionym trzpieniem kulistym. Chciałbym zamówić zestaw naprawczy z tej drukarki 3D, czy użytkownik speed1211 mógłby mi pomoc? Chyba ze przez ten czas wpadliście na inny pomysł aby rozwiązań ten problem? Z góry dzięki za odpowiedz! ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Usterka została usunięta. Może dla kogoś okaże się to pomocne.

Okazało się, ze stary trzpień kulisty wytarty był już na tyle, ze pierścień blokujący w gnieździe cylindra już go nie trzymał.

Gniazdo pokryte rdzą tak, ze ciężko było zorientować się, że pierścień tam jeszcze jest.

Główki nowego trzpienia nie sposób było wcisnąć do gniazda, nawet pomagając sobie niewielkim imadłem.

Wyprzedzając fakty - pierścień blokujący "nie wpuszczał" trzpienia kulowego, jako że nie miał możliwości rozprężyć się w rowku, w którym siedzi.

Był on zabity na amen rdzą i brudem. Nawiasem mówiąc na początku nie sposób było stwierdzić czy pierścień w ogóle tam jeszcze jest.

Po wstępnym oczyszczeniu tego miejsca okazało się, że jest. Wyłuskanie go wymaga znacznej zręczności. Co więcej pierścień/zawleczka /w sumie kawałek sprężystego drutu/ był w dobrym stanie, nic nie pękło przy wyciąganiu, chociaż na początku wydawało się, ze jest mocno skorodowany.

Pierścień należy wyjąć i dokładnie oczyścić rowek w którym siedzi. Chodzi o to żeby miał miejsce na rozprężenie się w trakcie wciskania trzpienia.

Gniazdo oczyścić, lekko nasmarować /Gniazdo nie wykazywało na oko jakiegoś większego wytarcia, w przeciwieństwie do trzpienia kulowego/

Włożyć pierścień na miejsce i wcisnąć główkę trzpienia, ja pomagałem sobie małym imadłem. Tym razem główka trzpienia ładnie wskoczyła na swoje miejsce, a pierścień mocno trzyma ją na miejscu.

Jest oryginał, bez żadnych przeróbek i przyklejania jakichś wydrukowanych adapterów.

Cała naprawa została przeprowadzona po odłączeniu cylindra z obu stron /również z mocowania do klapy/, tak żeby można było nim choćby w niewielkim stopniu manewrować, natomiast bez rozłączania wężyków hydrauliki.

Raczej potrzebne dwie osoby, w tym przynajmniej jedna w miarę ogarnięta manualnie, jako że czynność nie jest łatwa i wymaga zręczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.