Skocz do zawartości

Klekot przy odpalaniu silnika m52


Sikor84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wtf ?!?!

15 W 40 WTF

 

Co wy nie czytacie książek serwisowych po zakupie auta ?

Nie interesujecie sie jaki olej powinno sie lac ?!?!

 

kolego wymień te ścieki zrób plukaneczko LM jak kolega pisał

wlej to co ten silnik lubi 0w40 do 5w40/30 z LL 01 / 04

i będzie raczej dobrze,

a wcześniej mogło być lepiej z uwagi na cieplejsze dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po co ratować trupa?

Tego nagaru i szlamu żadna płukanka nie odczyści.

 

Żeby to wyczyścić to trzeba rozkręcać silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z przedmówcą. Płukankę można zrobić, nic złego się niestanie, co najwyżej pomoże, sam robiłem nie raz i widziałem co portafi wylecieć oraz wymienić olej na właściwy, tylko nie Castrol.

Wtedy można zobaczyć czy coś to pomogło. Koszty zakupu płukanki i nowewgo oleju są znacznie niższe niż wymiana silnika, więc uważam że warto spróbować, tym bardziej że nie żłopie oleju

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tym bardziej że nie żłopie oleju

 

 

No 15w40 nie żłopie.

Niech go wypłucze płukankami i niech nam napisze jakie efekty tego zabiegu?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, i hydropopychacze przy odpalaniu słyszę, kontrolka oleju gaśnie mi może po 1,5s, olej 5W50 Valvoline i jest okay. Dodam, że również zmieniałem z 15W40, płukanka i teraz syntetyk.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś podstawę filtra oleju i rano się okażę Ci w nowej używanej puszcza ten zawór. W każdym razie w mojej ten zawór wyglądał na dobry... nie przycinał się, ale widocznie był jakiś nieszczelny. Zastanawiają mnie tylko te nacięcia przy tym zaworku zwrotnym, a mianowicie po co one są?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo się nie nacieszyłem, wczoraj sprawdziłem i olej z podstawy dalej znika, ale odziwo nie stuka tak moco przy odpalaniu jak wcześniej. Teraz pytanie czy spływanie oleju z podstawy odpowiada tylko ten zaworek czy coś jeszcze? Dodam że uszczelki były wymieniane. Sam już nie wie czy olej po długich postojach powinien być w filtrze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz kupiłem jakiś czas temu podstawę filtra oleju z silnika m54 bo ma odkręcane korki a nie zaślepki nierozbieralne które przeciekają jak w m52.

Ale zanim się zabrałem do jej wymiany to mineło jakies pół roku.

Jak ja wreszcie rozbierałem do mycia to w środku była pełna oleju. Nie spłynął przez tyle czasu pomimo , że obudowa leżała wymontowana.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie ktoś się zabrał za ten drażniący temat spływającego oleju, który raz, ze nie pozwala określić dobrze stanu to jeszcze, "grono" fachowców zaleca wymianę szklanek od razu (k.rwa najlepiej poł silnika :D:D)

kolego Sikor84 ta podstawa to używka?

kolego dyzio255 od m54 się nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z m54 pasuje spokojnie. Podstawa używana, nowa cholernie droga więc szukałem używanej.

Mielem w ręku trzy podstawy i w każdej zaworek chodzil dobrze, jedyna różnicą między nimi były nacięcia na tej scietej powierzni dookoła zaworka. Dwie miały kilka nacięc, a jedna była bez nich... I ta właśnie została zamontowana i olej juz nie spływa. Najprawdopodobnie zaworek wyciera te rowki, a wskutek tego zaworek się przekasza bo wpada w te rowki i wtedy nie trzyma oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Na bank są różne numery katalogowe.

Podstawy są różne.

M52 ma miejsce na jeden czujnik ciśnienia oleju oraz zaślepki na stałe < często przeciekajace>

M54 ma dwa czujniki < ciśnienia i temperatury> oraz zakręcane zaślepki z uszczelkami < nie cieknące.>

 

Reszta taka sama.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank są różne numery katalogowe.

Podstawy są różne.

M52 ma miejsce na jeden czujnik ciśnienia oleju oraz zaślepki na stałe < często przeciekajace>

M54 ma dwa czujniki < ciśnienia i temperatury> oraz zakręcane zaślepki z uszczelkami < nie cieknące.>

 

Reszta taka sama.

Czyli bez problemu będzie pasował do m52? Wszyscy piszą ze taka podmianka pomaga na sciekajacy olej do miski i kontrolka oleju będzie szybciej gasla, u mnie trwa to 3,5sek razem z grającym głośno zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.